کافه بازار در یک رویداد آنلاین از سرویس جدیدش رونمایی کرد؛

«بینش»، هدیه کافه بازار به صنعت برنامه‌های موبایلی

کدخبر: ۳۶۵۹۶۱
روز گذشته معادل سه شنبه 15/07/99 طی رویدادی آنلاین، کافه بازار با همراهی تیم بازی‌سازی استودیو پاییزان؛ از پلتفرم بینش بازار رونمایی کرد.
«بینش»، هدیه کافه بازار به صنعت برنامه‌های موبایلی

این پلتفرم داده محور، با هدف ارائه بینش عمیق‌تر و ایجاد آگاهی برای صاحبان کسب و کار به منظور تصمیم‌گیری صحیح راه اندازی شده است.

تیم کافه بازار در این رویداد، جمع‌آوری، ترکیب داده‌ها و اشتراک گذاری آن‌ها در یک ابزار با منافع عمومی مشترک، به سود تمام توسعه‌دهنده‌های فعال این صنعت دانستند.

سایت «بینش بازار»، پیروی عادت پیشین کافه بازار که از سال ۹۴ تاکنون، شانزده گزارش فصلی و هشت گزارش از صنعت برنامه‌های موبایلی منتشر کرده؛ متولد شده است. بینشِ بازار تلاش دارد به توسعه‌دهندگان محصولات و مدیران کمک کند تا تصمیم‌های خود را بر اساس داده‌های بازار گرفته و از تغییر نترسند.

داده‌ها و گزارش‌های این سایت، از دل ۱۰ سال فعالیت مداوم بازار به عنوان بزرگ‌ترین اپ استور اندرویدی فارسی بیرون آمده است. فعالیت بیش از 100.000 برنامه و بازی و همچنین داده‌های رفتاری بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال، در چند رویکرد اصلی از جمله سنجه‌های عمومی و تخصصی، بِنچمارک یا سنجه قیاس عملکرد، بررسی مقایسه‌ای برنامه‌ها، روند تغییرات و تحلیل شاخص‌های اندازه گیری محاسبه شده و داده‌های بزرگترین فروشگاه ایرانی اندروید را در لحظه به اشتراک می‌گذارد.

مهدی ناصری، تحلیلگر داده‌های کسب و کار کافه بازار در این رویداد گفت: «بینش تلاش دارد همه سنجه‌هایی که منجر به تغییر رفتار کسب و کار می‌شود را ارائه کند تا فعالین بتوانند ضمن تصمیم‌گیری درست برای محصولات خود، خودشان را با سایر رقبای بازار مقایسه کنند.»

وی همچنین در ادامه افزود: « قرار است در این سرویس ۳۰ سنجه برای ۳۰ دسته مختلف مربوط به ۳۰ ماه اخیر منتشر و به رایگان در اختیار کاربران قرار بگیرد. مخاطبان داده‌های ارایه شده در این سرویس، همواره امکان بررسی به‌روز و ‌رایگان اطلاعات را دارند.»

تیم کافه بازار در این رویداد آنلاین، گفت که امید دارد بتواند به برنامه ریزی‌ کمپین‌های مارکتینگ و مدیران محصول کمک کند تا نتایج تصمیمات خود را راحت تر پیشبینی‌ کنند و راه را برای سرمایه‌گذاران علاقمند به این صنعت را روشن‌تر کند.

همچنین ایجاد یک اکوسیستم و فضای داده محور، شفافیت لازم را به فضای کسب و کار باز می‌گرداند و سیاست‌مداران را به بخشی از نیازهای زیرساختی صنعت برنامه‌های موبایلی و مجموعاً تصمیم‌گیری‌های بهتر آگاه می‌کند.

این بستر همچنین می‌تواند فضای نقد را برای رسانه‌ها و دانشگاهیان باز کند و بینشِ عمیقی نسبت به این صنعت شکل بگیرد که به رشد صنعت برنامه‌های موبایلی کمک شایانی خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید