برنامه هلدینگ هگتا در توسعه گرشگری پزشکی

کدخبر: ۱۷۸۹۸۷
گروه بنگاه ها- مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی (هگتا) گفت: دو صنعت خدمات پزشکی و گردشگری امروز مورد توجه جهانیان قرار گرفته و برای بهره گیری از فرصت های موجود به ۳۱ هتل ـ بیمارستان نیاز داریم.
برنامه هلدینگ هگتا در توسعه گرشگری پزشکی

غلام حیدر ابراهیم بای سلامی در مراسم رونمایی و آغاز عملیات اجرایی طرح گردشگری پزشکی سازمان تامین اجتماعی که با حضور نمایندگانی از ۳۷ کشور و فعالان حوزه گردشگری سلامت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای راهبرد سازمان تأمین اجتماعی، استفاده از رویکردهای نو در جهت حفظ و ارتقای دارایی‌های سازمان و افزایش منزلت ملی و بین‌المللی به عنوان یک استراتژی اعلام شده است.بر این اساس با توجه به پشتوانه و توانمندی های کشور در حوزه پزشکی باید از این امکانات نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ بیمارستان، ۴۰۰ کلینیک و ۲۰۰ پزشک اعلام آمادگی کرده‌اند، اما ۱۷ بیمارستان برای گردشگری پزشکی آماده شد. ما بر مفهوم گردشگری پزشکی تأکید داریم؛ چون گردشگری سلامت شامل سه بخش دیگر درمانی، پیشگیرانه و تندرستی نیز می‌شود که البته برای آنها برنامه خواهیم داشت.

مدیرعامل هلدینگ  هگتا افزود: ۶۰۰ هزار نفر در سوریه ، یمن و عراق به جراحی پلاستیک در آینده به دلیل آثار جنگ و ناامنی‌ها احتیاج دارند و ایران به دلیل خدمات بیمارستانی و تخصصی مناسبی که دارد می‌تواند این کار را انجام دهد.بر این اساس با آغاز این طرح و عقد  تفاهم نامه با 35 کشور امیدواریم در سال های آینده سهم در آمدزایی از گردشگری پزشکی افزایش قابل توجهی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی توانایی دارد که در عرصه بین‌المللی در این حوزه مانور دهد. ایران به ۳۱ هتل ـ بیمارستان نیاز دارد و باید به سمت نسل جدید بیمارستان‌ها حرکت کند، اما اکنون بیمارستان‌های موجود، کلاسیک و سنتی هستند و در این زمینه گردشگری پزشکی می‌تواند به ارتقای سطح خدمات بیمارستانی منجر شود.

وی گفت: امروز گردشگری به عنوان مهمترین صنعت در عرصه های مخنلف فعال است و محور تحول اجتماعی است و مانیز با ارائه و معرفی توانمندی های پزشکی کشور در کنار خدمات با کیفیت و قیمت مطلوب میتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید