عرضه دو مدل پیکاپ جدید توسط آمیکو

کدخبر: ۱۸۲۲۹۳
گروه بنگاه ها: شرکت ارس خودرو دیزل ( آمیکو) دو مدل پیکاپ با عنوان Asena , Araz در پنج تیپ ، از آبان ماه سال جاری به بازار عرضه می کند.
عرضه دو مدل پیکاپ جدید توسط آمیکو

ناصر اسفنجی مدیر عامل ارس خودرو دیزل با اعلام این مطلب گفت: پیکاپ آمیکو اولین خودرو ایران است که به دلیل کیفیت بالا، گواهینامه استانداردهای 88 گانه ایمنی و آلایندگی روز اروپا را از موسسه TUV آلمان اخذ کرده و از این رو قابل صدور به اتحادیه اروپا نیز می‌باشد. 

وی افزود: تمامی پیکاپ‌های مونتاژ ایران و حتی پیکاپ‌های وارداتی از ژاپن نیز فقط دارای استانداردهای 55گانه می‌باشند و تاکنون هیچ خودرویی در ایران نتوانسته استانداردهای 88 گانه  را اخذ کند.

اسفنجی تصریح کرد: پیکاپ‌های آمیکو مجهز به سیستم و تجهیزات پیشرفته سوخت‌رسانی CNG بوده و گواهینامه‌های مرتبط با آن را از موسسه TUV آلمان دریافت کرده ‌است.

وی گفت: پیکاپ های آمیکو همانند پیکاپ های آمریکایی  فورد وشورلت مجهز به  قفل دیفرانسیل اتوماتیک مکانیکی هستند ، همچنین سیستم کلاچ پیکاپ‌های آمیکو، از معروف‌ترین برند اروپایی VALEO با گشتاور حدود 5/1 برابر گشتاور موتور میتسوبیشی انتخاب شده که در دشوارترین موقعیت‌ها قدرت خود را به نمایش می‌گذارد.

مدیر عامل ارس خودرو دیزل تاکید کرد: یونیت ضد سرقت  نصب شده در پیکاپ‌های آمیکو یکی از مطمئن‌ترین و قوی‌ترین ایموبیلایزرها است که همانند خودروهای لوکس اروپایی به راحتی رمزگشایی نمی‌شود.

 

به گفته وی،  برای  امنیت و ایمنی بیشتر سرنشینان، شاسی پیکاپ‌های آمیکو همانند اتومبیل‌های پیشرفته اروپایی و آمریکایی در تصادف‌های شاخ به شاخ در قسمت جلو به چهار مرحله ضربه‌گیر مجهز شده است.

اسفنجی افزود: بیشتر پیکاپ‌های  وارداتی و یا مونتاژ شده براساس استاندارد آلایندگی یورو 4 می‌باشند در حالی که پیکاپ‌های آمیکو با استاندارد یورو 5 (Euro5) با قابلیت ترفیع به یورو 6 تولید و به مشتریان عرضه می‌شوند.

وی تصریح کرد: می‌توانیم ادعا کنیم که در انتخاب قطعات متشکله دقت و مهارت بسیاری در جهت افزایش کیفیت اعمال شده و از بهترین قطعه‌سازان معروف دنیا استفاده شده است. 

مدیر عامل ارس خودرو دیزل خاطرنشان کرد: پیکاپ‌های آمیکو در کنار استفاده از تکنولوژی‌های روز تمامی تجهیزات و امکانات رفاهی را همانند پیکاپ‌های رده اول دنیا به صورت استاندارد دارد و از نظر راحتی، نرمی، بزرگ بودن فضای داخل کابین و بزرگ‌بودن اطاق بار، آسایش بهتر و بیشتری را نسبت به پیکاپ‌های ژاپنی موجود در بازار برای سرنشینان مهیا می‌سازند.

وی ظرفیت تولید پیکاپ در آمیکو را روزانه 120 دستگاه برشمرد و افزود:  هم اکنون روزانه به تعداد 4 تا 5 دستگاه به طور آزمایشی تولید می شود و قیمت ان  133میلیون تومان تعیین شده است.

وی همچنین از تولید و عرضه  محصولات  جدیدی از جمله لودر ، لیفت تراک و دو مدل ون تاکسی 6 و 18 نفره خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم  دومدل ون تا عید سال 97 با  بازار عرضه کنیم . 

 

اسفنجی افزود: آمیکو با استفاده از 28 سال تجربه در صنعت  خودرو (تراکتورسازی و موتورسیکلت) از حدود 10 سال پیش تولید  خودروهای تجاری (کامیونت، کامیون و کشنده) را آغاز و تاکنون حدود 30.000 دستگاه خودرو به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کرده است.

وی ظرفیت تولید خودروهای سبک وسنگین شرکت را سالانه 60 هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: اما به دلیل رکود بازار مدتی است که تولید کامیون متوقف شده است ، از این رو برای حل این مشکل طی هفته های اخیر نامه ای به معاون اول رییس جمهور ارسال شده است.

مدیر عامل ارس خودرو دیزل خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی آمیکو یکی از معدود شرکت هایی است که  هیچگونه بدهی به سیستم بانکی ندارد.

شرکت صنعتی آذرموتور (azar motor industrial) در سال 1368 تاسیس و سپس برند آمیکو ضمن ثبت در ایران در 32 کشور دیگر نیز به ثبت رسیده است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید