افتتاح نخستین مرکز بازرگانی ایران و آلمان

کدخبر: ۱۸۸۸۵۳
گروه بنگاه ها- نخستین مرکز بازرگانی آلمان در ایران با هدف تسهیل ورود فعالان اقتصادی دو کشور به بازار یکدیگر زیر نظر اتاق مشترک بازرگانی ایران و آلمان در تهران افتتاح شد.
افتتاح نخستین مرکز بازرگانی ایران و آلمان

رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان در مراسم افتتاح این مرکز گفت: این اتاق پل ارتباطی ایران و آلمان بود که در دولت تدبیر و امید، شرایط بهبود یافت و پس از برجام با همراهی بخش اقتصادی سفارت آلمان پذیرای بیش از 50 هیات تجاری آلمانی در ایران بودیم که گویای اهمیت این روابط دوسویه اقتصادی است.

امید یراقی با اشاره به افزایش حجم تجارت بین دو کشور بعد از برجام  تاکید کرد: سهم اتاق ایران و آلمان در این مبادلات غیر قابل انکار است و با توجه به افزایش دو برابری اعضای اتاق ایران و آلمان و نیاز به فضای خدمات رسانی بهتر امیدواریم که در این مرکز شاهد این امر باشیم. بر این باوریم که آینده این مرکز و روابط ایران و آلمان روشن است و می توانیم با موفقیت در این مسیر گام برداریم.

همچنین سفیر ایران در آلمان در این مراسم با تاکید بر اینکه اقتصاد آلمان صادرات محور است، گفت: بیش از 40 درصد تولید ناخالص داخلی آلمان در زمینه صادرات است به طوری که مازاد تجاری این کشور در سال 2016 به بیش از 250 میلیارد یورو و در سال 2017 به 300 میلیارد یورو رسیده است.

علی ماجدی اظهار داشت: تولید ملی آلمان دو هدف را دنبال می کند، مورد اول کیفیت تولید که همراه این کیفیت، قیمت ارزان تر نیز مورد توجه است و هدف دوم دسترسی به بازارها و نگهداری دائم آنها و یافتن بازارهای جدید است که این نگاه باعث انتقال تکنولوژی به کشورهایی مستعد شده است.

سفیر ایران در آلمان تصریح کرد: ایران به لحاظ ژئوپلتیک، جمعیت جوان و تحصیلکرده و انرژی ارزان نسبت به همسایگان خود موقعیت خوبی دارد که پس از برجام و سفر وزیر خارجه آلمان به همراه هیات ها و تشکیل 5 کمیسیون مشترک ایران و آلمان پس از 14 سال، بیانگر علاقه این کشور به برقراری رابطه اقتصادی با ایران است.

وی اضافه کرد: طبق آمارمنتشر شده از 350 طرح در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاری در ایران،  83 طرح با ارزش 11.3 میلیارد یورو متعلق به کشور آلمان است که امیدواریم با حل مشکلات پیش رو زمینه اجرای این طرح ها فراهم شود.

ماجدی تاکید کرد: انتخاب ایران به عنوان بازار جدید برای آلمان بسیار حائز اهمیت است چرا که 20 هزار شغل در آلمان مربوط به صادرات به ایران است.

سفیر آلمان در ایران نیز در ادامه این مراسم گفت: آلمان در نهایی شدن برجام و نتیجه بخش‌بودن آن نقش مهمی داشته و برجام دستاوردی است که نباید به مخاطره بیفتد. برای کشور آلمان مهم است که این دستاورد مهم حفظ شود و مردم ایران نتیجه آن را در سفره های خود ببینند.

مایکل کلور برشتولد  با بیان اینکه آلمان در گذشته و آینده توافق هسته ای را حمایت می کند و با تمام قوا برای ادامه آن فعالیت می کند، اظهارداشت: در 2 سال اخیر صادرات آلمان به ایران 15 درصد افزایش یافته است که البته این افزایش صادرات در زمینه کالاهای سرمایه ای و ماشین آلات و کالاهای مورد استفاده در کارخانه ها بوده که تولید ناخالص داخلی را افزایش داده است.

وی  با بیان اینکه ایران شریک خوبی برای آلمان است، گفت: علاوه بر مشترکات تاریخی بین دو کشور ایران از پتانسیل خوبی برای برقراری ارتباط با آلمان برخوردار است.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید