حمایت وزیر علوم از توسعه شرکت‌های دانش بنیان‌

کدخبر: ۱۹۰۰۹۲
گروه بنگاه ها: بیست و سومین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری با حضور وزیر علوم در محل مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.
حمایت وزیر علوم از توسعه شرکت‌های دانش بنیان‌

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت و تاکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی یک صندوق توسعه‌ای است که شرکت‌های دانش‌بنیان خصوصی و تعاونی را تحت پوشش دارد و براساس این رویکرد طرح‌های دارای فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده اقتصادی را حمایت می‌کند. 

بهزاد سلطانی با اشاره به اینکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، تولیدی و صنعتی را در قالب اعطای تسهیلات و ارائه 21 خدمت دنبال می‌کنیم، افزود: درهمین حال پارک‌های علم و فناوری "هاب" صندوق نوآوری و شکوفایی در هر استان برای توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که از آنها حمایت خواهیم کرد. 

وی تاکید کرد: جمع مصوبات صندوق برای شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، سه برابر جمع اعتبارات خود ان شرکتها بوده است و به گفته رئیس یکی از پارک‌های علم و فناوری، صندوق نوآوری شرکت‌های مستقر در پارک‌ها را احیا کرده است.

سلطانی افزود: در حال حاضر  هزار شرکت از  4 هزار شرکت مستقر در پارک‌های علم و فناوری دانش‌بنیان هستند و باید سایر  شرکت‌ها را برای دانش‌بنیان شدن تشویق کرد.

وزیر علوم نیز در این جلسه تاکید کرد: مجموع گزارش‌های منتشرشده از صندوق نوآوری و شکوفایی نشان‌دهنده روند مناسب و سریع این صندوق برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. دکتر منصور غلامی با اشاره به اینکه همکاری با پارک‌های علم و فناوری آنها را تقویت می‌کند، افزود: حمایت از توسعه فناوری،ایجاد اشتغال پایدار و تبدیل دانش به ثروت با اقدامات صندوق نوآوری و شکوفایی حاصل شده است .

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت های معاونت علمی این وزارتخانه هم برای شرکتهای دانش بنیان باید بهره گیری کرد، ادامه داد: به دور از موازی کاری و تقابل، با برنامه ریزی و ایجاد هم افزایی باید تحقق اهداف اقتصاد دانش بنیان را تسریع کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید