مشارکت فروشگاه‌های رفاه برای کمک به زلزله زدگان

کدخبر: ۱۹۰۹۰۸
گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با بیان اینکه به جای احساسی شدن، باید بستر و امکان کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان را تسهیل کنیم، گفت: جهت عرضه کالاهای اساسی مورد نیاز با قیمت مناسب‌تر (تقریبا قیمت تمام‌شده)، با تامین‌کنندگان مذاکره و مشارکت می‌کنیم.
مشارکت فروشگاه‌های رفاه برای کمک به زلزله زدگان

فرشید گل زاده کرمانی گفت: مجوز لازم برای فروش برخی کالاها نظیر آب‌معدنی، کنسروجات و .. زیر قیمت مصوب بازار و اتحادیه‌ها را اخذ می‌کنیم یا نظیر فروش برنج که برای هیات‌های مذهبی تعهد کرده بودیم، با قیمت پایین‌تر برای خرید خیرین اختصاص دادیم.

 وی افزود: در فروشگاه‌های سراسر کشور، مردم بعد از خرید کالاها، می‌توانند این اقلام را خودشان ارسال یا در همان فروشگاه به بخش مربوطه تحویل دهند. ما این کالاها را به پایگاه‌های مشخص شده هلال‌احمر تحویل می دهیم.

گل زاده با تاکید بر اینکه کار ما اعتماد کردن و کمک‌کردن از مجاری سازمان‌های حرفه‌ای و مسئول است، ادامه داد: به طور حتم فرآیند "مدیریت بحران" در کشور ما، همچون همه امور دیگر جای نقد دارد؛ اما نباید بی‌اعتمادی را ترویج دهیم. معتقدم سازمان‌های مربوط همچون هلال احمر، بسیار بیشتر از ما در این ‌کار تبحر دارند. بر همین اساس با هلال احمر، روزانه تعامل داریم و بر اساس تشخیص آن‌ها، مایحتاج ضروری را تامین یا از طریق کمک‌های مردم برنامه‌ریزی می‌کنیم.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با بیان اینکه ما هم کمبودها و محدودیت‌هایی داریم، گفت: برخی کالاها در برخی فروشگاه‌ها بیش از انتظار ما توسط خیرین یا مردم خریداری می‌شود؛ به همین دلیل به طور موقت کمبودهایی برای دیگر خریداران ایجاد می‌شود. 

وی با بیان اینکه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، کمک‌های نقدی نمی‌پذیریم، گفت: هموطنان باید نسبت به خرید و اهدای کالاهای مورد نظرشان از فروشگاه‌ها اقدام کنند. ضمن اینکه مردم، سلبریتی‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها، به‌جای اقدامات شخصی، برای کمک بیشتر و سریعتر به سازمان‌های حرفه‌ای اعتماد و از این طریق کمک‌های خود را موثرتر کنند.

گلزاده در پایان گفت: سعی کنیم در روزها و ماه‌های آینده در کنار کمک‌های فردی، برای جمع‌آوری، سازماندهی و ارسال کمک‌های مردمی از طریق پشتیبانی سازمان‌های حرفه‌ای موثرتر باشیم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید