معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو:

کلیه کالاهای وارداتی در منطقه آزاد با نظارت بهداشت صورت می گیرد

کدخبر: ۱۹۱۷۴۵
گروه بنگاه ها- معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقده بین سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ، هرگونه مواد خوراکی و کالاهای وارداتی با نظارت مستقیم وزارت بهداشت و درمان وارد کشور می شود.
کلیه کالاهای وارداتی در منطقه آزاد با نظارت بهداشت صورت می گیرد

اکبر نوبخت در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در راستای اجرای ماده چهار قانون مقررات صادارات، واردات و امور گمرکی مناطق آزاد تجاری- صنعتی کشور، با همکاری شبکه بهداشت و درمان ماکو، مدیریت اداره نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به دقت کالاهای وارداتی را آزمایش و نظارت می کنند. 

وی افزود: همزمان با گسترش فعالیتهای سازمان منطقه آزاد ماکو به دنبال اخذ مجوز برای آزمایشگاه کنترل میکروبی، شیمیایی، فیزیکی  و باقیمانده سموم و فلزات سنگین کالاهای وارداتی در منطقه آزاد ماکو هستیم که تجهیزات این آزمایشگاه خریداری شده است. 

نوبخت از احداث  ساختمان جدید آزمایشگاه تخصصی کنترل غذا و دارو خبر داد و افزود:  آزمایشگاه با هدف ارتقاء زیر ساخت‌های سلامت، افزایش کیفیت کالاهای سلامت محور، افزایش صادرات و واردات در ابعاد 200 مترمربع در محل پایانه صادراتی منطقه آزاد ماکو احداث می شود.

وی با انتقاد از سخنان معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص ورود مواد خوراکی غیر مجاز از منطقه آزاد ماکو و به خطر افتادن سلامت مردم افزود: هیچگونه کالای قاچاقی از مبادی رسمی و قانونی در منطقه آزاد وارد نمی شود.

نوبخت با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو بزرگترین مرز زمینی کشور و بالاترین حجم صادرات و وارداتی زمینی را دارد، گفت: هیچگونه کالای دارای مشکل بهداشتی از منطقه آزاد ماکو وارد نمی شود و ورود کالا از مرزهای غیرمجاز ویا از گمرک بازرگان با رویه مسافری در ارتباط با منطقه آزاد نیست.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید