پیش بینی رشد 70 درصدی منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال جاری

کدخبر: ۱۹۳۷۱۱
گروه بنگاهها : مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت :در حال حاضر منابع قرض الحسنه بانک بالغ بر 90 هزار میلیارد ریال است که نسبت به ابتدای سال بیش از50درصدرشد داشته است.
پیش بینی رشد 70 درصدی منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال جاری

مرتضی اکبری در مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد بانک مهر ایران که با حضور  رییس کل بانک مرکزی  برگزار شد   افزود:بانک توانسته در سال جاری بیش از سی هزار میلیارد ریال منابع جدید قرض الحسنه  جذب کند که  در نوع خود بی نظیر است به طوری که پیش بینی می شود تا انتهای سال این رشد به 70درصد برسد.

وی با بیان اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران پس از کسر 10درصد سپرده قانونی، همه منابع قرض الحسنه گردآوری شده را به اعطای تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد و کمتر اختصاص داده ,گفت:مانده تسهیلات قرض الحسنه بانک در پایان آبان ماه سال جاری حدود 80 هزار میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: در حوزه اعطای تسهیلات کمک هزینه ازدواج نیز در ده سال گذشته مبلغ 11 هزار میلیارد ریال به 250 هزار نفر پرداخت شده  که خود گویای اهمیت این حوزه در این بانک است.

اکبری با تاکید براینکه این بانک در یک دهه فعالیت بیش از پنج میلیون سپرده گذار جذب کرده است,گفت: بیش از دویست هزار میلیارد ریال به حدود سه میلیون نفر تسهیلات اعطا شده که سهم هشت ماه امسال 5 هزار و400 میلیارد ریال برای پانصد هزار نفر بوده است.  وی ادامه داد: نسبت مطالبات غیر جاری  از ابتدای فعالیت بانک ، همواره حدوداً یک درصد بوده که این مهم  نشان دهنده  یکی از بهترین عملکرد ها  در نظام بانکی کشور است.

   وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران با سرمایه اولیه 15هزار میلیارد ریال با مشارکت بانکهای بزرگ دولتی وقت در22 آذرماه سال 1386 با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تاسیس و با گسترش و توزیع موزون شعب خود در سراسر کشور آغاز به کار کرد و هم اکنون با بیش از 530 شعبه فعال و نزدیک به 3هزار پرسنل جوان، متعهد، و متخصص در سراسر کشور فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران 9هزار و500 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بیش از یک هزار و200 میلیارد ریال به  مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت کرده است, گفت:پرداخت 5هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بیش از 500 میلیارد ریالبه  مددجویان سازمان بهزیستی ,- پرداخت 33هزار فقره تسهیلات اشتغال و کارآفرینی  با مبلغ سه هزار میلیارد ریال با هدف تقویت تولید ملی , اختصاص سه هزار تسهیلات قرض الحسنه به اسیب دیدگانه زلزله غرب کشور و تقبل بازسازی سه مدرسه و سه خانه بهداشت روستایی  و- مشارکت 25 میلیارد ریالی در ساخت بیمارستان 300 تخت خوابه بیماران اعصاب و روان از جمله اقدامات این بانک بوده است.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تغییر استراتژی بانک از وام های مصرفی به سمت تسهیلات اشتغال زایی را از جمله برنامه های این بانک اعلام کرد وگفت:توسعه طرح های تسهیلاتی قرض الحسنه در پاسخ به نیازهای اساسی مردم در زمینه هایی همچون ازدواج، اشتغال، تحصیل و درمان ,توسعه و مشارکت در برنامه های مسؤولیت اجتماعی همچون برنامه های آموزشی دانش آموزان مناطق محروم، برنامه های زیست محیطی و اشتغال مددجویان سازمانهای حمایتی ,گسترش خدمت رسانی به روستاها و مناطق پرجمعیت بر اساس اعزام نیرو در قالب تفاهمنامه و ایجاد شعب سیار واستفاده از سایر روشهای تامین مالی از جمله انتشار اوراق قرض الحسنه اجتماعی ، اورا ق وقف و صدور کارتهای اعتباری مبتنی برتسهیلات قرض الحسنه از دیگر برنامه های بانک است.

وی با معرفی طرح اندوخته خانواده مهر ایران اظهار کرد:در این طرح با هدف جذب و حمایت از صندوق های قرض الحسنه خانوادگی و تشویق عموم مردم به مشارکت و سهیم شدن در امر قرض الحسنه، اعضای هر صندوق  می توانند با تجمیع منابع پولی خود در بانک قرض الحسنه مهر ایران با بر برخورداری از حمایت مالی این بانک، برای افزایش تعداد و یا مبلغ  تسهیلات پرداختی به اعضای خود بهره مند شوند.

وی در توضیح طرح اندوخته بانوان مهر ایران نیز تصریح کرد: این طرح، برای رضایت مندی و ارزش آفرینی بیشتر برای جامعه بانوان کشور از طریق افتتاح حساب و پس انداز ماهیانه، به دو گروه بانوان سرپرست خانوار و سایر بانوان،  تسهیلات قرض الحسنه اعطا می کند. در مرحله اول این طرح برای بانوان سرپرست خانوار بودجه ای بالغ بر یک میلیارد ریال تخصیص یافته است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید