مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای رفاه اعلام کرد:

توانمندسازی شرکت‌های ایرانی ضرورت اقتصاد مقاومتی

کدخبر: ۱۹۵۲۳۵
گروه بنگاه ها: مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای رفاه گفت: حمایت از تولید ملی نیازمند توجه جدی و البته جامع به همه ابعاد آن است و صرفا اصرار به مردم جهت خرید کالای ایرانی، تنزیل یافته ترین شکل اشاعه اقتصاد مقاومتی است.
توانمندسازی شرکت‌های ایرانی ضرورت اقتصاد مقاومتی

فرشید گلزاده کرمانی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در درجه اول یعنی توانمندسازی شرکت‌های ایرانی  برای رقابت کیفی با محصولات و خدمات خارجی، تاکید کرد:ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی در بین مردم لازم است ولی توجه دولت به برنامه‌ریزی درست و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز، ضروری‌تر از اصرار به مردم برای خرید از کالای ایرانی است.

وی با بیان اینکه ادعا نمی‌کنم که رفاه عالی است اما در قیاس با دیگر شرکت‌های مشابه، در موقعیت مناسب‌تری برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم است ، تصریح کرد: تلاشمان به سوی بهتر شدن است و خرید مردم نه فقط به رشد فروشگاه رفاه بلکه کمک به رشد سه هزار تولیدکننده ایرانی است.

به گفته وی ،خرده فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ویترین اقتصاد هر کشوری هستند و از این حیث باید پرسید در بخش دولت و نهادهای رسمی چه حمایتی از این بخش می‌شود؟ برخی کشورها ادعای اقتصاد مقاومتی ندارند اما از شرکت‌های خرده‌فروشی خود به قدری حمایت می‌کنند که این شرکت‌ها به فروشگاه‌ها قوی و توانمند تبدیل می‌شوند که می‌توانند در رونق تولید ملی و کاهش هزینه‌های آن راهگشا باشند.

مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای رفاه  در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص فعالیت شرکتهای زنجیره ای خارجی در کشور گفت: ما مانع و مخالف ورود فروشگاه‌های خارجی به کشور نیستیم اما شیفتگی‌هایی در برخی سازمان‌های ایرانی در توجه به فروشگاه‌های خارجی مشاهده می‌شود و این سوال مطرح است که سازمان‌های دولتی و عمومی چطور املاک خود را در اختیار فروشگاه‌های خارجی قرار می‌دهند در حالی‌که مهمتر از انتخاب کالای ایرانی، شبکه عرضه و فروشگاه ایرانی نقش مهمتری در اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کنند.

گلزاده با بیان اینکه همواره از حضور شرکت‌های خارجی حمایت کرده‌ام و حتی معتقدم حضورشان برای ارتقاء صنعت مفید است ، ادامه داد:  باور ما این است که این شرکت‌ها باید سرمایه خود را برای خدمت به کشور بیاورند؛بسیاری از کشورها برای ورود شرکت‌ها و فروشگاه‌های خارجی به کشور خود الزاماتی قائل می‌شوند تا موجب بروز مشکل در فعالیت‌های فروشگاه‌های بومی نشود در حالی‌که در ایران امکانات با ثمن بخس به فروشگاه‌های خارجی تخصیص داده می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: برخی از شرکت‌های خارجی با اتکا بر امکانات و شرایط بهتری که در اختیار می‌گیرند، دست به ایجاد "دامپینگ" زده و زمینه شکست شرکت‌های ایرانی را فراهم می‌کنند. مایه تاسف است که بعضا سازمان‌های دولتی ، با وجود این همه شعار اقتصاد مقاومتی، ملک و امکانات خود را در اختیار فروشگاه‌های خارجی می‌گذارد و موجب مزیت رقابتی ایشان در قیاس با شرکت‌های داخلی می‌شود. 

گلزاده در پایان با بیان اینکه رفاه یک نشان تجاری ملی است و متعلق به مردم است ، گفت:  بسیاری از کالاهایی ایرانی که در فروشگاه‌های رفاه عرضه می‌شود توانایی رقابت با کالاهای خارجی را دارند‌.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید