مدیرعامل منطقه آزاد چابهار خبر داد:

ساخت دهکده المپیک در منطقه آزاد چابهار

کدخبر: ۱۹۵۲۶۴
گروه بنگاه ها: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از آغاز ساخت دهکده المپیک و یک هتل 5 ستاره در این منطقه خبر داد.
 ساخت دهکده المپیک در منطقه آزاد چابهار

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد چابهار،عبدالرحیم کردی با اشاره به اینکه برای ایجاد زیر ساخت های گردشگری حرکت های خوبی انجام شده خاطرنشان کرد: در 8 ماه امسال 27 هزار و 396 نفر مهمانان ورودی داخلی و خارجی در مراکز و واحد های اقامتی چابهار اقامت داشته اند  و  برای افزایش گردشگران و توسعه زیرساخت ها در این منطقه به ویژه در بحث هتل و مراکز اقامتی برنامه ریزی گسترده ای داریم. 

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی بزرگترین هتل جنوب شرق کشور آغاز شده تاکید کرد: هتل 5 ستاره سدس با زیر بنای 102 هزار مترمربع با سرمایه گذاری 400میلیارد تومان در دو بلوک AوBدر مدت 60ماه توسط بخش خصوصی ساخته خواهد شد. این در حالی است که با مشخصات فنی که در این هتل تعریف شده می تواند یک مجموعه کامل را در اختیار گردشگران قرار دهد.

در ادامه رئیس هیات‌مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار توریسم ورزشی را یک صنعت مولد ثروت خواند و خاطرنشان کرد: غیر از مسئولیت اجتماعی، گسترش فضاهای ورزشی استاندارد توجیه اقتصادی دارد و می‌تواند به موتور توسعه جنوب سیستان و بلوچستان تبدیل شود.

عبدالرحیم کردی افزود: آغاز عملیات اجرایی فاز نخست دهکده المپیک منطقه آزاد چابهار در سال‌جاری با  المان های فرهنگی و بومی منطقه  در دستور کار است .در این فاز، آماده‌سازی و ساخت زمین کریکت اولویت نخست به شمار می‌رود و مشاور طرح موظف شد تا یک ماه دیگر نسبت به آماده‌سازی اسناد مناقصه و نقشه‌های اجرایی زمین مذکور اقدام کند.

عبدالرحیم کردی با اشاره به هرم سنی منطقه و گرایش روزافزون کودکان و نوجوانان به ورزش، ادامه داد: در حال حاضر،30 هکتار زمین برای احداث دهکده المپیک درنظر گرفته شده است اما از هم‌اکنون باید شرایط و امکان توسعه مجموعه را در نظر داشته باشیم. به نظر می‌رسد یک ذخیره ۲۰ تا ۳۰ هکتاری باید برای این پهنه در نظر گرفته شود تا طرح‌های توسعه آتی به مشکل برنخورد.

کردی مطالبه مردم چابهار برای احداث یک زمین کریکت استاندارد را یک مطالبه به حق دانست و گفت: 80درصد ملی‌پوشان کریکت در همه رده‌های سنی ساکن سه شهرستان چابهار، کنارک و نیک‌شهر هستند، بنابراین ما در منطقه آزاد چابهار حمایت از این ورزش را وظیفه خود می‌دانیم و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، ساخت یک زمین استاندارد با قابلیت برگزاری مسابقات بین‌المللی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید