ظرفیت مناسب ماکو برای سرمایه گذاری در گرشگری زمستانی

کدخبر: ۱۹۶۸۷۴
گروه بنگاه ها- مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: منطقه آزاد ماکو با وجود برخورداری از تنوع جاذبه های گردشگری، نیاز به تامین زیرساخت های مناسب در راستای افزایش جذب گردشگر دارد.
ظرفیت مناسب ماکو برای سرمایه گذاری در گرشگری زمستانی

به گزارش روابط عمومی منطقه ازاد ماکو،مهدی عبدالله زاده عنوان کرد: از جمله این زیرساخت ها می توان به تامین امکانات مناسب برای رونق گردشگری خرید، گردشگری سلامت، تامین هتل و مراکز اقامتی، ساخت مکان های تفریحی و فراغتی، توسعه سیستم های ارتباطی و خدمات رزرواسیون (رزرواسیون انلاین) اشاره کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه به دلیل رشد روز افزون گردشگران در منطقه آزاد ماکو، گفت: بر این اساس، نیاز به ساخت هتل و ایجاد اماکن اقامتی متنوع افزایش یافته است ،به طوری که در 6 ماهه اول سال جاری تعداد گردشگرانی که در مراکز اقامتی منطقه اقامت داشته اند از رشد 24 درصد برخوردار بوده است که نشان دهنده رشد و فرصت مناسب برای سرمایه گذاری در این بخش است.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با تشریح موقعیت کوهستانی و کوه های کوچک و بزرگ در منطقه آزاد ماکو این اصل را یک پتانسیل بسیار ارزشمند در حوزه گردشگری ذکر کرد و گفت: اجرای تله کابین باکاربری‌های سرگرمی و گردشگری، شهربازی و دهکده اقامتی می تواند رونق سرمایه گذاری و اشتغال را در این منطقه در پی داشته باشد؛ اجرای این طرح ضمن افزایش جذب سرمایه های بخش خصوصی نقش بسیار مهی در ارتقاء سهم سرانه های گردشگری و تفریحی دارد ضمن آنکه اجرای این نوع طرح ها موجب می شود منطقه به لحاظ دارا بودن آیتم های کیفی رشد یابد.

عبدالله زاده با اشاره به اینکه گردشگری در منطقه آزاد ماکو در حال حاضر "فصلی" است و عمدتا در فصل بهار و تابستان شاهد حضور خیل گردشگران در این منطقه هستیم ، گفت: برای توسعه صنعت گردشگری، منطقه آزاد ماکو نیازمند سرمایه گذاری در گردشگری زمستانی است که یکی از راههای آن توجه ویژه به ورزش های زمستانی است.

وی گفت: منطقه قره خاچ و توریان که بام گردشگری ماکو نیز معروف شده است، در تابستانها پناهگاه مسافرانی است که از گرمای سوزان و سر و صدا و ترافیک شهر به دامنه های کوه های محور قره خاچ پناه می آورند، اما مزیت اصلی این منطقه به عنوان قطب گردشگری زمستانی منطقه آزاد ماکو در فصل زمستان خودنمایی می کند.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: همجواری این منطقه با شهر ماکو و امکانات و خدمات آن باعث شده است تا این منطقه از ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری در مجموعه های ورزشی و گردشگری زمستانی همچون پیست اسکی و تله سیژ و غیره برخوردار شود.

عبدالله زاده گفت: ایجاد تنوع در جاذبه های گردشگری می‌تواند نوعی تقاضای تحریک شده برای مسافران و گردشگران منطقه داشته باشد و آنها را برای سفر، اقامت و همچنین هزینه بیشتر در منطقه تشویق کند.

وی در پایان افزود: منطقه آزاد ماکو با توجه به موقعیت خاص و هم مرزی با کشور ترکیه و جمهوری خودمختار نخجوان، وجود آب و هوای مساعد و روستاهای ییلاقی، وجود آب های گرم معدنی برای آب درمانی و همچنین تقویت و بهبود زیرساخت ها و امکانات پزشکی و درمانی موجود می تواند به عنوان قطب گردشگری سلامت مطرح باشد .

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید