حجم سرمایه گذاری خارجی در چابهار به 53 میلیون دلار رسید

کدخبر: ۱۹۷۷۳۷
گروه بنگاه ها: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: شرکت‌های ثبت‌ شده خارجی تاکنون ۵۳ میلیون دلار در منطقه آزاد چابهار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
حجم سرمایه گذاری خارجی در چابهار به 53 میلیون دلار رسید

عبدالرحیم کردی با اشاره وضعیت شرکت‌های ثبت‌ شده در منطقه آزاد چابهار، اظهار داشت: هم‌اکنون 3 هزار و 168 شرکت داخلی و خارجی با سرمایه‌گذاری 11 تریلیون ریال و اشتغال‌زایی بیش‌از 13 هزار نفر در منطقه آزاد چابهار به‌ ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 354 شرکت خارجی توسط سرمایه‌گذارانی از 47 کشور در منطقه آزاد چابهار به‌ ثبت رسیده که افغانستانی‌ها با 164 شرکت سرمایه‌گذاری رکوردار شرکت‌های ثبت‌ شده خارجی در منطقه آزاد چابهار هستند.

در همین حال عضو هیات مدیره و معاون فنی و مهندسی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: 9 شهرک تخصصی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه آماده واگذاری است. 

به گزارش ایرنا، حمیدالله بلیده ای اظهار داشت: ساخت شهرک های تخصصی افزایش میزان تولید، توسعه پایدار و اشتغال را به همراه داشته و نقش مهمی در پیشرفت سیستان و بلوچستان و صادرات کالا به داخل و خارج کشور دارد.

وی شهرک های در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاری را در زمینه های فرآوری خرما، صنایع خودرو، شیلات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، عمل آوری صنایع غذایی و کشاورزی، شیمایی، لجستیک، انرژی های تجدید پذیر و شهرک پزشکی عنوان کرد.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: هدف از پیشنهاد شهرک های تخصصی ایجاد یک مجتمع متمرکز دارای امکانات پشتیبانی تولید، رفاهی و زیربنایی برای این تولیدات به منظور صادرات و مصارف داخلی است.

بلیده ای تصریح کرد: مطالعات اولیه و جانمایی شهرک های یاد شده توسط مشاور انجام شده است و منتظر استقبال و حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم.

وی به روش سرمایه گذاری مستقیم خارجی و داخلی اشاره کرد و گفت: مشارکت با بخش خصوصی به روش واگذاری زمین براساس اجاره بلند مدت یا مشارکت در سرمایه گذاری یکی از روش های خوب سرمایه گذاری است که در آن زمین و مجوزهای لازم به عنوان آورده سازمان منطقه آزاد منظور می شود.

عضو هیات مدیره و معاون فنی ومهندسی سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه در مجموع برای ایجاد و راه اندازی 9 شهرک تخصصی هزار و 276 هکتار زمین تخصیص یافته است ، خاطرنشان کرد: مجموع حجم سرمایه گذاری این شهرک ها 551 میلیون دلار برآورد شده است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید