قدردانی دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران از دولت

کدخبر: ۱۹۹۲۰۴
گروه بنگاه ها : دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران از اقدام دولت در پوشش درمانی اقشار کم درآمد تمجید کرد.
قدردانی دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران از دولت

کاوه زرگران، در جلسه صبحانه کاری دیروز فعالان  صنعت غذا و داروی کشور با وزیر بهداشت، با قدردانی از اقدام وزارت بهداشت در ارائه دفترچه بیمه خدمات درمانی به کارگران و اقشار ضعیف جامعه، گفت: امروز برق شادی را در چشمان این اقشار شاهدیم و امیدواریم نهادهای مسئول نیز در عمل به تعهدات خود و تامین نقدینگی این طرح کوتاهی نکنند، زیرا برگ زرینی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق بازرگانی تهران، همچنین با اشاره به نظارت دقیق وزارت بهداشت بر اصناف و تولیدکنندگان، افزود: با این حال سیاستگذاری های متفاوتی را در این حوزه شاهدیم که نیازمند توجه بیشتری است. به گفته وی، امروز قانون «کالاهای آسیب رسان» در بخشی از وزارت بهداشت مورد رسیدگی قرار می گیرد که متولیان امر اشراف کافی به آن ندارند. زرگران ادامه داد: در این راستا شاهدیم بخش خصوصی در این جلسات دعوت نمی شود یا اگر دعوت می شود به آرا و نظرات آن توجهی نمی شود. وی تاکید کرد: سیاستگذاری ها باید به گونه ای باشد که برای بخش صنعت به خوبی قابل اجرا باشد.

همچنین حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز با بیان اینکه در سالهای گذشته شاهد پرداخت بخش بزرگی از مطالبات بخش خصوصی از وزارت بهداشت از طریق اسناد خزانه یا اوراق مشارکت بودیم، گفت: اما این اوراق بدون در نظر گرفتن قدرت خرید آنها، پرداخت می شود. وی تاکید کرد که دولت باید حداقل معادل نرخ سود بانکی را برای جبران قدرت خرید این اوراق در پرداخت مطالبات لحاظ کند. سلاح ورزی با اشاره به مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار در کشور گفت: وزارت بهداشت استقبال چندانی از این موضوع نداشته و بیشتر کارشناسان این حوزه قائلند که بستر مقررات‌زدایی در این حوزه در کشور فراهم است.

وی با اشاره به اتخاذ برخی تصمیم ها از سوی وزارت بهداشت گفت: در موضوع پالم، در سال های گذشته سیاست‌های کنترل واردات به درستی از سوی وزارتخانه اتخاذ شد و واردات آن از سالیانه 750 هزار تن به کمتر از 450 هزار تن رسید. نایب رئیس اتاق ایران افزود: اما در مقطع دیگر، فعالان اقتصادی این حوزه با افزایش تعرفه واردات پالم به 40 درصد مواجه شدند که در مجموع این سیاست‌ها ناپایداری و از بین رفتن ثبات در بازار را به دنبال داشت.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید