رئیس کل بیمه مرکزی ایران در پنجاهمین سالگرد بازار سرمایه خبر داد

لزوم همگن شدن بازارهای مالی

کدخبر: ۱۹۹۸۰۴
گروه بنگاه ها - رئیس کل بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه می‌توان از طریق بیمه‌های عمر متصل به سهام امکان توسعه صنعت بیمه در بازار سرمایه را فراهم کرد، گفت: اساسنامه تیپ شرکت‌های بیمه براساس حاکمیت شرکتی از هفته آینده ابلاغ خواهد شد.
لزوم همگن شدن بازارهای مالی

به گزارش فارس، عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی ایران روزگذشته در بزرگداشت پنجاه سالگی بازار سرمایه ایران با بیان اینکه هم‌اکنون بازار پول، سهم قابل توجهی از تامین مالی کشور را به خود اختصاص داده، گفت: عملکرد بازارهای مالی کشور در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که وضعیت چندان مطلوبی در این بازارها وجود نداشته و ناکارآمدی جدی در بازارهای مالی دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه حل مشکل بازارهای مالی از اهداف دولت است، عنوان کرد: اگرچه اقدام‌های مثبتی طی سال‌های گذشته توسط مسئولان رخ داده و نهادهای مؤثری در این زمینه تشکیل شده، اما انتظار می‌رود به تدریج بازار سرمایه بتواند نقش کلیدی خود را از توسعه صنعت مالی کشور ایفا کند. در این زمینه بازار بیمه می‌تواند واسطه خوبی بین بازار سرمایه و بازار پول باشد. 

همتی با بیان اینکه عمده بازار سرمایه ایران به بازار ثانویه اختصاص یافته است، گفت: بازار سرمایه ایران هنوز نتوانسته در بازار اولیه سهام، سهم چندانی را داشته باشد و باید توسعه نیافتگی و ناکارآمدی بازار سرمایه را نسبت به سایر بورس‌های دنیا پذیرفت. 

همتی در خاتمه، بر لزوم همگن‌بودن بازارهای مالی از طریق ایجاد کمیته ثبات بازارهای مالی تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود با تصویب این طرح در مجلس، ضمن ارتقای بازار سرمایه، نقش صنعت بیمه نیز افزایش یابد. 

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید