سرپرست بیمه‌های اتکایی و روابط بین الملل بیمه "ما" :

تمدید قرارداد اتکائی بیمه ما با شرکت پارتنر ری فرانسه

کدخبر: ۲۰۰۵۱۶
گروه بنگاه‌ها: شرکت بیمه «ما» سال 96 را با تمرکز بر همکاری گسترده با شرکت‌های بیمه خارجی آغاز کرد.
تمدید قرارداد اتکائی بیمه ما با شرکت پارتنر ری فرانسه

به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه "ما"، احسان همتی سرپرست بیمه‌های اتکایی و امور بین الملل بیمه ما، درباره این همکاری‌ها، گفت: شرکت بیمه ما در جهت چشم انداز بین الملل خود، برای آنکه بتواند به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کند، با شرکت‌های بیمه گر اتکایی بین المللی وارد مذاکره شد. این اقدام که در یک بازه زمانی دو ساله انجام می‌پذیرد، از اوایل ژانویه 2016 و پس از برجام شکل گرفت و مدیریت بخش اتکایی بیمه ما مذاکرات بین المللی را در اولویت کار خود قرار داد. از سوی دیگر به دلیل آنکه بانک ملت به عنوان سهامدار اصلی بیمه ما شخصیت والایی دارد، تلاش کردیم در این حوزه امنیت اقتصادی خوبی را برای تامین پرداخت خسارات برای بیمه گذارانی که از سوی بانک می‌آیند و تسهیلات کلانی در بخش‌های صنعتی و بازرگانی می‌گیرند، تامین کنیم.

وی درخصوص قرارداد با شرکت‌های بیمه‌ای خارجی توضیح داد: یکی از شرکت‌هایی که بیمه ما وارد قرارداد بیمه اتکایی با آن‌ها شد، شرکت "پارتنرری" است. این شرکت هفتمین شرکت بیمه اتکایی در جهان است که در سال 2016 توانستیم قرارداد بیمه اتکایی را بین بیمه ما و این شرکت پارتنری برقرار کنیم. سفرهای بسیاری به فرانسه و سوئیس صورت گرفت و مذاکرات بسیار پر حجمی با این شرکت داشتیم. 

سرپرست بیمه‌های اتکایی و امور بین الملل بیمه ما ادامه داد: این قرار داد را در سال 2016 منعقد کردیم و برای اولین بار به عنوان یک شرکت بیمه‌ای، توانستیم چنین قراردادی را در حوزه اتکایی نسبی منعقد کنیم. در آن موقع شرکت‌های بیمه بزرگی مانند: "اسکور" فرانسه برای ورود به بازار ایران به دلیل مباحث تحریم و تهدیدهایی که از آن ناحیه مطرح می‌شد، تردید داشتند. 

همتی درباره اهمیت این قرارداد برای بیمه ما گفت: این قرارداد علاوه بر اینکه ثابت می‌کرد شرکت بیمه ما و بانک ملت در هیچ یک از فهرست‌های تحریمی نیست، مهر تائیدی بود بر مدیریت ریسک مطلوب، وجود راهبرد ورود به بازار مناسب و اخذ سهم از بازار، مدیریت‌های فنی متخصص، مدیریت بانک و بیمه موثر.

وی افزود: امروزه بانک ملت و بیمه ما و همچنین مدیران ارشد این دو مجموعه نیز در عرصه بین المللی هیچ مشکلی برای فعالیت ندارند.

سرپرست بیمه های اتکایی و امور بین الملل بیمه ما گفت: قرارداد اتکایی شرکت بیمه ما در سال 2017 با شرکت پارتنرری فرانسه مجددا منعقد شد و اطلاعاتی که شرکت‌های بیمه گر نیازمند آن بودند، برای ما مشخص و توانستیم با شرکت‌های بیمه گر اروپایی به یک زبان مشترک و نقطه تلاقی دست پیدا کنیم. در همین سال و بر اساس همین اصول، موفق شدیم تا با شرکت "اسکور" فرانسه که چهارمین شرکت بیمه اتکایی بزرگ دنیاست، قرارداد اتکایی نسبی خود را منعقد کنیم. این موضوع نشان از همکاری، عملکرد مناسب و مدیریت ریسک مطلوب شرکت بیمه ما با شرکت پارتنرری دارد.

همتی درپاسخ به این پرسش که دراین قرارداد چه اتفاقی برای ایران رخ داده است، گفت: این سوال به بیمه اتکایی باز می‌گردد که چرا قرارداد اتکایی مهم است و منعقد می‌شود. ما در شرکت‌های بیمه سرمایه‌های بزرگی را در زمینه‌های صنعتی و تجاری بیمه می‌کنیم.

وی افزود: مهمتر اینکه این بنگاه‌های اقتصادی سرمایه‌های این کشور هستند که یا دولت برای احداث آن‌ها هزینه کرده یا بخش خصوصی نقدینگی‌اش را به بنگاه اقتصادی تبدیل کرده است. معتقدم در قبال سرمایه این شرکت‌ها که یک فعالیت اقتصادی را ایجاد کرده‌اند مسوول هستیم.

همتی افزود: نقش بیمه در چرخه اقتصادی یک نقش تعیین کننده است و اگر بیمه را از اقتصاد حذف کنیم، زنجیره اقتصادی ناقص می‌ماند. 

سرپرست بیمه های اتکایی و امور بین الملل بیمه ما در پاسخ به این سوال که چرا با شرکت های پارتنرری یا اسکور قرارداد بسته‌اید، گفت: اینها شرکتهای توانمندی هستند. شرکت پارتنری یک شرکت 8 میلیارد دلاری و دارای رتبه بندی بین المللی مناسبی است. این رتبه بندی نشان می دهد که این شرکتها امکان پرداخت خسارت در سطح کلان را دارند و به همین دلیل انعقاد قرارداد اتکایی با این دوشرکت حائز اهمیت است. 

همتی گفت: شرکت‌های بیمه داخلی بر اساس ضوابط بیمه مرکزی فعالیت می‌کنند. شرکت‌های بیمه سرمایه‌هایی و ذخایری دارند و بر اساس آیین نامه شماره 55 مصوب شورای عالی بیمه، شرکت‌های بیمه‌ای تا حدی از سرمایه را می‌توانند نزد خودشان نگهداری کنند و از یک اندازه‌ای بالاتر، باید تمهیدات پشتیبانی و اتکایی لازم را بیندیشند. این بدان معناست که سرمایه‌ای که در داخل کشور بیمه می‌شود و مقرراتی که وجود دارد، شرکت بیمه را ملزم به بستن قراردادهای تجاری می‌کند.

وی افزود: بستن قرارداد بیمه اتکایی ضعف نیست، بلکه بر اساس فرمول توانمندی مالی، بایستی برای خودش تمهیدات مالی را بیندیشد. شرکتهای بیمه ذخایر فراوانی دارند که بایستی بر اساس آن ذخایر عمل کنند. در این شرایط هرچقدر شرکت بیمه اتکایی قوی تر باشد، تضمین پرداخت خسارت بالاتر خواهد بود.

سرپرست بیمه های اتکایی و امور بین الملل بیمه ما در واکنش به این سوال که قراردادهای بیمه ما با شرکت های خارجی آیا پیامی برای مخالفان برجام دارد، توضیح داد: از 16 ژانویه سال 2016 تا کنون کارهای بزرگی صورت گرفته است. وقتی شرکت های بزرگی مانند پارتنرری یا اسکور فرانسه با شرکت بیمه ما قرارداد اتکائی می بندد ، بدان معناست که این شرکتهای بزرگ آینده روشنی را در صنعت بیمه کشور در ایران ترسیم می کنند و به همکاری با ایران علاقمند هستند. آنها با داشتن استانداردهای بین المللی معتقد هستند که امکان همکاری با بیمه ما  در ایران وجود دارد. اکنون نیز ایران با بیمه ما در بازارهای بین المللی ورود کرده و این پیامی برای شرکتهایی است که یا به بازار های بیمه ای و بانکی ایران ورود نکرده اند یا اجازه ورود نداشته اند. شرکت‌هایی که در اروپا کار می کنند، با وجود آنکه هنوز خود را متعهد به سرمایه گذاری هایی که در امریکا انجام داده اند و یا دارای سهمامداران امریکایی می باشند ،  بسیاری از فشارهای آمریکا را نادیده می گیرند. همچنین شرکتهایی که به بازار ایران ورود کرده اند امکان همکاری با جمهوری اسلامی ایران را عملیاتی نموده‌اند.

وی افزود: کلیه قراردادهای اتکائی منعقد شده بر اساس ضوابط و چارچوب های داخلی  بین المللی صورت پذیرفته است.

همتی در خاتمه درباره اهمیت این قرارداد بین المللی گفت: اگر بخواهم در پایان نکته ای را بگویم این است که یکی از اهداف شرکت بیمه ما از همکاری با شرکتهای بیمه گر اتکائی بین المللی این است که برای سرمایه گذاران خارجی و یا سرمایه پذیران ایرانی نقطه قوتی به جهت ارائه پوشش های روز دنیا و به همراه پوشش اتکائی بین المللی باشد و نشان دهد که در حوزه بیمه امکان پوشش قراردادهای بین المللی وجود دارد.

وی افزود: شرکت بیمه ما اعتقاد دارد که می تواند در حوزه بین الملل، علاوه بر پوشش بیمه های تضمین شده با رتبه بین المللی بالا، به حوزه بیمه نامه های نوین با اتکاء بر پوشش اتکائی بین المللی ورود کند. 

همتی افزود: نکته بسیار مهم آنکه رهبر قراردادهای اتکائی شرکت بیمه ما، بیمه مرکزی است. شرکت های پارتنر ری و اسکور فرانسه، با اتکاء بر اصول بین المللی خود ، از شروط مندرج در قرارداد اتکائی پیروی میکنند و کلیه اطلاعات اصلی بیمه گزاران تنها به لیدر اتکائی (بیمه مرکزی ) ارسال می شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید