برگزاری سمینار علمی صنعتی و تجاری صنایع لبنی ایران

کدخبر: ۲۰۱۷۱۷
سمینار علمی صنعتی و تجاری صنایع لبنی ایران و فنلاند با حضور Keijo Norvanto سفیر فنلاند در ایران، Jyri Olliya مدیرکل وزارت کشاورزی فنلاند و دیگر بزرگان فنلاندی و ایرانی این صنعت چهارشنبه ٢٥ بهمن در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد.

در این سمینار یاری لپا (Jari Leppa) وزیر کشاورزی فنلاند ضمن عذرخواهی از حضور نداشتن در این مراسم در یک پیام ویدیویی گفت: دیدار نمایندگان صنعت لبنیات ایران و فنلاند برای من جای خوشحالی دارد. در واقع این صنعت از اهمیت خاصی برای کشور فنلاند برخوردار است.

یاری لپا با بیان اینکه مصرف سرانه پنبر و شیر در فنلاند در بالاترین حد ممکن قرار دارد، افزود: با توجه به اینکه ایران یکی از بزرگترین بازارهای مصرف ماست در دنیاست، فصل مشترک بین ایران و فنلاند «شیر» است.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین منابع طبیعی فنلاند هوای پاک، آب تمیز و طبیعت بکر است، ادامه داد: در حقیقت این منابع ما را قادر می سازد تا برای هر نوع ذائقه‌ای محصولات غذایی مناسب تولید کنیم.

وزیر کشاورزی فنلاند تاکید کرد: «خالص بودن» از موارد کلیدی در زنجیره تولید محصولات در کشور فنلاند است. این فرایند از ابتدایی ترین مرحله تولید با استاندارد، یعنی ایجاد محیطی دلپذیر برای دام به همراه اصول تغذیه استاندارد که جزء اولویت های مهم برای ما هستند، شروع می شود.

وی بیان کرد: محصولات غذایی کشور فنلاند عاری از هرگونه آنتی بیوتیک است و به همین علت شیر تولید شده با کیفیت بسیار بالا و ایمن در دسترس است.

لپا ادامه داد: کلیه محصولات غذایی فنلاند بر پایه بالاترین اصول بهداشتی تولید می‌شوند و این وظیفه خطیر تولیدکنندگان، به طور موثری تحت کنترل و ارزیابی است. 

وزیر کشاورزی فنلاند گفت: از دیگر صنایعی که با صنعت لبنیات فنلاند رو به گسترش هستند می توان به توسعه فناوری و صنعت جنگلداری اشاره کرد که در جهان دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای هستند. در واقع فناوری کارامد و هوشمند در فرایند تولید منجر به تولید محصو ت با کیفیت می شود. 

لپا افزود: یقین دارم که همکاری بخش لبنیات کشور ما با ایران، فرصت های شگفت انگیزی برای هر دو کشور به ارمغان خواهد آورد. 

وی با اشاره به اینکه همکاری دو کشور سبب گسترش فعالیت ها می شود، گفت: تخصص ما باعث افزایش تولید محصولات اولیه و ایجاد اشتغال خواهد شد که در نهایت این موضوع در افزایش رفاه مردم دو کشور سهم بسزایی خواهد داشت.

وزیر کشاورزی فنلاند در پایان اظهار امیدواری کرد و افزود: بی‌صبرانه منتظر دریافت خبرهای مرتبط با توسعه همکاری های مشترک در جهت تحکیم روابط اقتصادی و بازرگانی بین ایران و فنلاند هستم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید