احیا و بازسازی رفاه در بخشهای زیر ساختی

کدخبر: ۲۰۴۵۷۷
مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای رفاه با حضور در آخرین برنامه حالا خورشید در سال 96 با بیان تحولات این شرکت در سال 96 اقدامات رفاه را در برای جلب نظر مشتریان و نیز در حوزه مسئولیت های اجتماعی را تشریح کرد.
احیا و بازسازی رفاه در بخشهای زیر ساختی

در ابتدای برنامه مجری برنامه با قدردانی از رفاه به دلیل حمایت های این شرکت از برنامه های خیریه و کمک های مختلفی که در نقاط مختلف انجام داده از مدیرعامل رفاه سوال کرد که چطور این شرکت را از یک فروشگاه از بین رفته به شرایط کنونی رساند؟ فرشید گل زاده در پاسخ به این سوال با بیان اینکه در ابتدا که وارد شرکت شدم خیلی از سهامداران معتقد بودند که هیچ کاری برای تعییر شرایط رفاه نمی توان انجام داد، گفت: از سال 94 با تدوین برنامه طرح تحول چشم انداز 10 ساله رفاه را طراحی کردیم که در پایان دوره 3 ساله یعنی  انتهای سال 96توانستیم با احیا و بازسازی رفاه هم در بعد زیرساختی و فضای فروشگاهی و هم در بخش های تامین کالاها شرایط را به گونه ای تغییر دهیم که اکنون شاهد اقبال گسترده مردم در این فروشگاه ها در سراسر کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه می خواهیم رفاه را به مکانی برای تجربه خرید بهتر برای اقشار مختلف مردم تبدیل کنیم ، تاکید کرد: رفاه همچنان در مسیر بهبود و تحول حرکت خواهد کرد و می خواهیم آن را به مکانی برای خرید کالای با کیفیت ، متنوع و با قیمت مناسب تر تبدیل کنیم که نیاز مردم را در بخش های مختلف به بهترین شکل ممکن تامین می کند.  در این زمینه نیز با راه اندازی بخش محصولات تازه میوه شب عید مردم را با خرید مستقیم از باغداران می توانیم با کیفیت و قیمت مناسب مانند بازار میوه و تره بار مرکزی در فروشگاه های رفاه عرضه کنیم.

مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای رفاه با اشاره به اینکه در 20 هزار قلم کالا ویترین تولیدکنندگان ایرانی هستیم، گفت: در کشور ما طبقه متوسط اجتماعی که از سبک زندگی و آگاهی و تحصیلات برخوردارند سهم بزرگی دارند ؛ این گروه با دید اقتصادی خرید می کنند و به قیمت و کیفیت کالای عرضه شده توجه ویژه دارند و مانیز سعی می کنیم برای جلب نظر آنها بهترین خدمات را با قیمت مناسب در فروشگاه رفاه عرضه کنیم.

دکتر گل زاده با اشاره به اینکه میزان تخفیفات رفاه از 15 میلیارد تومان در سال 93 به 140 مییارد میلیارد تومان افزایش یافته ، خاطرنشان کرد: با همکاری تولید کنند گان و تامین کنندگان کالای رفاه تلاش کردیم تا مکانیزم هایی را طراحی کنیم تا در یک چرخه مناسب و مثبت  توزیع کالا با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنند گان قرار بگیرد .

مجری برنامه ضمن تاکید بر اهمیت حمایت از تولید کننده داخلی بر وجود مافیای توزیع کالا تاکید کرد و گفت: نقش فروشگاه هایی نظیر رفاه در توزیع مویرگی کالا و حمایت از تولیدات با کیفیت داخلی بسیار مهم است. دکتر گلزداه نیز با اشاره به اینکه صنعت خرده فروشی در دنیا سهم 80 درصدی را را در فروش دارند در حالی که این سهم در ایران 8 درصد است ، خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل تولیدگنندگان ایرانی در توزیع ، فروش ، برندینگ و بازاریابی محصولات است و ما در رفاه برای حمایت از تولید داخلی و بومی طرح حمایت از تولید بومی را اجرا کرده ایم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید تنها با سیستم فروش موفق به ثمر خواهد رسید ، افزود: ما یک شبکه توزیع سراسری و مدرن هستیم که می توانیم محرک اصلی تولید کنندگان باشیم . در همین حال مشتریان اصلی ما مردم هستند که می خواهند خرید مناسبی را در این زنجیره داشته باشند ؛ پیش بینی ما این است که  در این هفته حدود 3 تا 4 میلیون نفر به فروشگاه های ما در سراسر کشور مراجعه کنند که می توانند با خرید خود تولید کنندگان داخلی را حمایت کنند.

مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای رفاه با اشاره به اینکه در سالهای اخیر بسیاری از تولیدات کشور ما جایگاه ویژه ای یافته اند، گفت: ما نیاز به توجه به بحث های کارآفرینی و حمایت از این تولیدات داریم اما در این مسیر نقش نیروی انسانی و همت مردم نقش اساسی دارد . زیرا مطالعه کشورهای توسعه یافته نیز گویای اهمیت تلاش جمعی برای کارآفرینی است و دولت به تنهایی نمی تواند تاثیر گذاری چندانی در این بخش داشته باشد.

مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای رفاه با بیان اینکه به عنوان یک بنگاه خصوصی در کنار دولت هستیم ، افزود: از امروز مرحله دوم  طرح سبد حمایت غذایی دولت آغاز خواهد شد و مشمولان این طرح  با شارژ شدن کارت خود از سوی نهادهای حمایتی و دولت می توانند  با خرید از فروشگاه رفاه از امکانات ویژه این فروشگاه برخوردار شوند. 

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 3 سال پیش در نامه ای به رئیس جمهور پیشنهادی را برای تغییر در شیوه پرداخت یادانه مطرح کردیم ، گفت: بر این اساس دولت می تواند با یک روش ارتقا یافته به جای پرداخت نقدی که موجب افزایش نقدینگی در جامعه می شود ، یادانه ها را به سیستمی هدفمند برای خرید کالاهای اساسی تغییر دهد که حتی با اعمال تخفیف های فروشگاه های زنجیره ای و حمایت تولید کنندگان ، مبلغ یارانه 45 هزار تومانی قدرت خرید مردم را تا 55 هزار تومان برای مردم افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه در رفاه تجربه بسیار خوبی از خصوصی سازی در بهمن سال گذشته آغاز شد، یادآر شد : بهره وری و کاهش هزینه ها در رفاه و به کار گیری شیوه های نوین فروش ما دراین  ماه  تا 100 درصد در مقایسه با ماه گذشته افزایش داده است ضمن اینکه ما نقش اساسی را در مسئولیت های اجتماعی خود نیز انجام داده ایم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای دو طرح که به زودی آغاز خواهد شد ، اشاره کرد و افزود: با توجه به زلزله کرمانشاه برای کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار در این منطقه  برنامه فوق العاده ای در نظر گرفته ایم تا با شناسایی توانمندی ها و ایجاد کارگاه هایی در این منطقه و یک برنامه بلند مدت ضمن ایجا د کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار در بخش های مختلف  آنها را به مجموعه بزرگ رفاه اضافه کنیم. وی با بیان اینکه شاید این اقدامات کارهای کوچکی به نظر برسد ، تصریح کرد: رفاه به دنبال این برنامه ها است و معتفد هستیم که کشور ما نیازمند توجه به این امور است و انجام کارهای کوچک فواید و نتایج بزرگی را در پی دارد.در همین حال  با اختصاص بخشی ازسود فروش ماهانه رفاه ، برنامه توزیع روزانه دو واحد میوه تازه را به دو هزار کودک زلزله زده در حال تدوین داریم که میتواند درشرایط کنونی بسیار موثر باشد. 

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید