برگزاری مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ماکو

کدخبر: ۲۰۸۷۷۸
مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، غلامرضا سلیمانی مدیرعامل جدید و حسین فروزان مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد ماکوبرگزار شد.
برگزاری مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ماکو

 گروه بنگاه ها- مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه  خدمات بسیاری در منطقه آزاد ماکو انجام شده است و نقش مدیریتی مهندس فروزان در ماکو فراموش نشدنی است ، گفت:مناطق آزاد امروز در حوزه زیرساخت ها به رشد و تکامل نسبی رسیده اند و بسترها برای کسب و کار اقتصادی و سرمایه گذاری فراهم است .

مرتضی بانک با بیان اینکه  مناطق آزاد آمادگی پذیرش سرمایه گذاران در تمامی بخش ها را دارد ، افزود: باید ظرفیت ها و بسترها را برای حضور سرمایه گذاران در کشور و مناطق آزاد فراهم کنیم و تلاش کنیم تا مشکلات و موانع پیش روی آنها برداشته شود. این در حالی است که  مقررات مناطق آزاد قوانین کاملی است ولی برخی آیین نامه ها و دستورالعمل ها مانع فعالیت مناطق آزاد می شود .

استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه رشد و توسعه اقتصادی از تعاریف اولیه مناطق آزاد است ، گفت: مهم ترین هدفی که برای مناطق آزاد وجود دارد جذب سرمایه گذار خارجی و فعالیت های صادراتی است.

 محمد مهدی شهریاری افزود:تغییر و تحولات بسیار بزرگی با توجه به مزیت های این مناطق در انتظار مناطق آزاد کشور است .

وی تاکید کرد: منطقه آزاد ماکو با توجه به موقعیت آن از مهم ترین مناطق آزاد کشور است و امیدواریم زمانی فرا برسد عمده کالاهایی که از ترکیه وارد می شود در منطقه آزاد ماکو تولید شود.

شهریاری افزود:  انتخاب سلیمانی انتخابی بجا و شایسته است و تجارب ایشان می تواند به توسعه اقتصادی منطقه کمک کند. 

حسین فروزان ، مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این مراسم با اشاره به اینکه  ماکو یک نمونه ایده آل برای همفکری، همکاری و کار جهادی بود ، افزود:توسعه منطقه در گروی همکاری و تعامل همه دستگاه ها بود و کاری که در منطقه انجام شده ماحصل همکاری همه است و تمامی کارهای انجام شده اعم از پروژه های انجام شده، فعالیت های عمرانی، خدماتی و سرمایه گذاری و ... در منطقه آزاد ماکو در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه  مسئولان کمک کنند تا قانون و مقررات مناطق آزاد اجرا شود ، خاطرنشان کرد: بهبود روند کسب و کار مردم مرزنشین منطقه نیاز به توجه جدی دارد و امیدواریم توجه به وضعیت کسب و کار و مرزنشینان بیشتر در دستور کار دولت باشد

همچنین غلامرضا سلیمانی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ماکو با قدردانی از تلاش برای تامین زیرساخت های این منطقه  گفت:اندیشکده توسعه منطقه ای در ماکو راه اندازی می شود . وی همچنین تاکید کرد:توسعه روابط اقتصادی با ترکیه یکی از اولویت های ماکو خواهد بود .

 

 

 

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید