مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

زنجیره ای شدن تولید، یک مدل نوین بر ای توسعه منطقه است

کدخبر: ۲۰۸۷۹۲
مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: زنجیره ای شدن صنعت یک مدل نوین بر ای توسعه منطقه است که موجب ایجاد صنایع همگن و تحقق حمایت از کالای ایرانی می شود.
زنجیره ای شدن تولید، یک مدل نوین بر ای توسعه منطقه است

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، غلامرضا سلیمانی در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: استفاده از تخصص نخبگان، جذب سرمایه گذار خارجی، افزایش کیفیت و تولید با استفاده از  مدل زنجیره ای و خوشه ای صنعت و درنهایت هم افزایی باعث توسعه اقتصادی است و موجب می شود تجربیات و امکانات اندک با هم جمع شده و نیروی قابل توجهی برای پیشرفت منطقه ایجاد شود.

وی ادامه داد: مهمترین هدف این طرح ایجاد فضای رقابتی بین بنگاه های تولید کننده در یک منطقه است، که منطقه آزاد ماکو  برای رشد اقتصادی، صنعتی و حرکت در مسیر رقابت پذیری بهترین موقعیت را دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر انتقال فن آوری و دانش های پیشرفته بین المللی به منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: این منطقه با قرار گرفتن در جاده ابریشم دارای موقعیت استراتژی برای ورود به بازارهای خارجی است که می توان با توسعه روابط دیپلماتیک در جذب سرمایه گذاران خارجی گام های موثر در تحقق شعار سال برداشت.

سلیمانی تصریح کرد: حمایت واقعی از کالای ایرانی در شرایطی قابل رویت خواهد بود که هنگام عرضه محصولات داخلی بسیار مرغوب و مشابه خارجی آن در بازار مصرف کشور دیده نشود.

وی با اشاره به لزوم اجرای کار تشکیلاتی و جمعی برای توسعه اقتصادی و صنعتی  افزود: برای نیل به این هدف باید تمامی نهادها و مردم دست در دست هم داده و در جهت شکوفایی اقتصادی ، صنعتی و بخصوص استفاده از ظرفیت های گردشگری این منطقه تلاش کنند.

دکتر سلیمانی با تاکید بر زمینه سازی برای مشارکت نخبگان ماکو در برنامه ریزی برای توسعه منطقه آزاد ز سرمایه داران ماکویی مقیم و غیر مقیم خواست تا با سرمایه گذاری و ایجاد بنگاه های اقتصاد ی در این منطقه سازمان منطقه ازاد ماکو را همراهی کنند .

وی در پایان همزیستی اقوام و مذاهب مختلف در منطقه آزاد ماکو را الگویی برای توسعه کشور خواند و حمایت از ظرفیت های بومی همچنین امتناع از ورود مسئولان منطقه آزاد به دسته بندی های قومی و جناحی را سیاست اصلی خود در این منطقه عنوان کرد  و خواستار حمایت تمام شهروندان و مسئولان منطقه آزاد ماکو برای توسعه پایدار این نقطه استراتژیک کشور شد.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید