چالشهای پیش روی منتخبین معلمان در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان

کدخبر: ۲۱۳۳۴۲
برگزاری انتخابات هیات امنای صندوق ذخیره به منظور انتخاب 2 نماینده از فرهنگیان کشور در هیات امناء و 1 نفر بازرس ، اقدام بسیار پسندیده و قابل تقدیر توسط سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش بود و به عنوان یک قدم موثر در جلب مشارکت فرهنگیان در تصمیم گیری های کلیدی در آموزش و پرورش ستودنی است.
چالشهای پیش روی منتخبین معلمان در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان

اینکه وزیر محترم جهت جلب رضایتمندی فرهنگیان کشور این موضوع چالش برانگیز را به عنوان اولین گام موثرجهت ارتقای انگیزه همکاران فرهنگی برای مشارکت فعالتر در مباحث و مسائل مربوط به وزارت مطبوع خویش انتخاب کرده است، خود اقدامی شجاعانه است.

*اما لازم است منتخبین نهایی کشوری به چالش‌هایی که در انتظار آن‌ها است از هم اکنون توجه لازم را داشته باشند و چاره اندیشی کنند:

با توجه به عدم حضور نماینده معلمان در هیات امنای صندوق تا کنون، از این پس توقع همکاران  فرهنگی و رای دهندگان بیش از گذشته خواهد بود ، تا نمایندگان این قشر فرهیخته در صندوق تمام مساعی خویش را جهت ارتقاء راندمان اقتصادی صندوق به کار گیرند و صندوق بر اساس اهداف اولیه تشکیل ، قدم های موثر تری را جهت رفاه همکاران بردارد .

انتخاب هیات مدیره جدید صندوق با رایزنی سایر اعضای هیات امناء به ویژه وزیر و معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پروش بر اساس معیارهایی چون تخصص، تجربه، صداقت و شفافیت و متعهد به سود آور کردن وفعال‌تر کردن صندوق جهت خروج صندوق از مشکلات فعلی، امری ضروری و مهم به شمار می‌آید .

  1. نظارت بیشتر هیات امناء بر هیات مدیره با تدابیر و انتخاب سیاست های مناسب، زیرا هیات امنای صرفا با تشکیل 2 جلسه در سال یا جلسات محدود فوق العاده بتواند موفق به رصد تمام امور باشد، تقریبا غیر ممکن خواهد بود.

  2. پیگیری اموری چون موارد زیر از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود که هیات امنای جدید باید در اوج آرامش و تدبیر اما با جدیت دنبال کند :

4-1 علت عدم پرداخت سهم دولت و سود سهم دولت به فرهنگیان که متقاضی قطع عضویت قبل از بازنشستگی هستند چیست و این مبالغ پرداخت نشده در کجا ثبت و صرف می شود ؟

4-2 تکلیف بازنشستگانی که به دعوت صندوق از سال 94 به بعد استمرار عضویت را پذیرفته اند ولی سودی به آنان اختصاص نیافته است چه خواهد شد .

4-3 به فرهنگیانی که در سال 93 طبق بخشنامه وزارتی و بدون درخواست ، به عضویت صندوق در آمده اند و پرداخت سود به آن‌ها کمتر از حداقل سود بانکی است، چه پاسخی می دهیم ؟

5- با عنایت به مسائل و مشکلات پیش آمده در صندوق ، که گزارش تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز بر این امر صحه گذاشته است ، جهت بهبود روند فعلی و بازگشت اعتماد آسیب دیده همکاران فرهنگی چه باید کرد ؟

همچنین اقداماتی که در عمل بتواند ، سودآوری بهتر صندوق را تضمین کند کدام است ؟

این موارد بیان شده و بسیاری موارد دیگر ، چالشهایی است که نمایندگان معلمان در هیات امنای جدید و سایر اعضاء هیات امناء باید با اتخاذ تدابیر و سیاست های مقتضی نسبت به حل آنها اقدام نمایند .

  • نکته پایانی این که با وجود همه مسایل و مشکلات در ادامه فعالیت صندوق باید با      امیدواری و نگاه مثبت و انرژی مضاعف  تلاش گردد تا صندوق به سود آوری عالی و بهره وری بیشتر برسد چون موفقیت صندوق باعث انعقاد قرار دادهای جدید ، فعالیت های اقتصادی جدیدتر ، بالا رفتن ارزش سهام و در نهایت منتفع شدن فرهنگیان عضو خواهد شد .

نور علی پیشداد – منتخب اول هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان شهر تهران

 

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید