معاون صنایع کوچک شهرک های صنعتی قزوین خبرداد؛

حضور 20 واحد تولیدی قزوین در نمایشگاه ماکو

کدخبر: ۲۲۱۱۴۵
گروه بنگاه ها- معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین از حضور ۲۰واحد تولیدی شهرک های صنعتی قزوین در نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو خبر داد.
حضور 20 واحد تولیدی قزوین در نمایشگاه ماکو

شهریار کشاورز در حاشیه برگزاری این نمایشگاه و در دیدار با "عبدالرحمن مصطفی" رئیس اتحادیه وارد کننده و صادرکننده اقلیم کردستان عراق گفت: این شرکت به عنوان متولی صنایع کوچک در استان و با توجه به شرایط تحریم ها از ظرفیت منطقه اقلیم کردستان عراق برای صادرات واحدهای تولیدی SME ها اقدام می کند.

وی اظهار کرد: برای حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی نخستین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، آرایشی، سلولزی و صنایع وابسته با رویکرد صادرات در منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

کشاورز با اشاره به پتانسیل شهرکهای صنعتی قزوین تصریح کرد: استان قزوین به عنوان قطب شوینده، زمینه های خوبی برای صادرات این محصول در منطقه را دارد و هدف از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه های تخصصی داخلی و خارجی معرفی فرصت های مناسب برای کسب و کارها، رونق بازارهای صادراتی و شناسایی بازار می باشد.

در ادامه عبدالرحمن مصطفی رئیس اتحادیه وارد کننده و صادرکننده اقلیم کردستان عراق درخواست تاسیس دفتر حمایتی و صادراتی  از صنایع کوچک و متوسط را در کنسرسیوم های مختلف از قبیل کشمش و بسته بندی و مواد شوینده  و سایر کنسرسیوم ها را کرد.

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه نشست های B2B با حضور هیئت اقلیم کردستان برای واحدهای صنعتی حاضر در نمایشگاه برگزار شد.

بازگشایی 2

نخستین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، آرایشی، سلولزی و صنایع وابسته تعداد 20 واحد تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین که در زمینه تولید محصولات شوینده و صنایع وابسته فعالیت می کنند در این نمایشگاه حضور یافتند. این نمایشگاه  از 29خردادماه لغایت یکم تیرماه در منطقه آزاد ماکو برپاست.

در همین حال ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: کارگاه آموزشی تخصصی بازاریابی بین المللی با رویکرد محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی در راستای حمایت از کالای ایرانی در منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

غلامرضا سلیمانی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شیوه های ورود به بازارهای بین المللی، شاخص های تعیین کشورهای هدف صادراتی، بررسی پتانسیل ها و چالش های محصولات آرایشی و بهداشتی، بررسی محضولات دارای مزیت صادراتی و چالش ها و فرصت های صادرات به کشورهای آسیایی، اروپا و آفریقا از جمله مباحث این کارگاه بود.

مودودی، معاون توسعه تجارت ایران نیز در این جلسه با تشریح مباحث مهم و اصلی توسعه اقتصادی، برندسازی را یکی از مهمترین اصول این حوزه عنوان کرد و در ادامه با اشاره به وضعیت فرش و زعفران ایران گفت: فرش ایرانی با بهترین کیفیت در میان فرش های دنیا به دلیل نبود برنامه برای برندسازی، سهم بسیار کمی را در دنیا به خود اختصاص داده است. بافنده های فرش در ایران باید برند خاص خود را داشته باشند، به نحوی که در کل دنیا یک بافنده فرش دستباف را از طریق برند و نام تجاری او بشناسند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مشابه زعفران در ایران تصریح کرد: زعفران ایران که بیشترین میزان تولید و بهترین کیفیت را داراست، سهم قابل توجهی از بازارهای دنیا را با برند ایرانی به همراه ندارد و ارزش افزوده آن به دست زعفران کاران ایرانی نمی رسد.

سیف الهی، مدرس کارگاه آموزشی نیز با رویکرد صادرات، مهم ترین برنامه ها و راهکارهای صادرات را تشریح کرد و گفت: در امر صادرات، برای کسب موفقیت اولین اصل در نظر گرفتن بازارهای صادراتی است. برای صادرات باید ابتدا بازار هدف را شناخت و در راستای جذب بازارهای خارجی، تولید را هدفمند کرد.

وی در ادامه دومین اصل مهم را داشتن استراتژی قبل از تولید عنوان کرد و بهترین استراتژی را استراتژی دانست که منافع ما را تامین کند. بازاریابی درست از نظر وی سومین اصل در امر صادرات محسوب می شود که در این خصوص توضیحات تکمیلی را ارائه داد.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید