هزینه‌های سفر به گرجستان

کدخبر: ۲۳۲۵۲۰
اقتصادنیوز-بنگاه‌ها؛ گرجستان در چند سال گذشته به یکی از قطب‌های گردشگری در کنار ترکیه و آذربایجان تبدیل شده است و هرساله گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا به‌ویژه از کشور عزیزمان از آن بازدید می‌کنند.
هزینه‌های سفر به گرجستان

به گزارش اقتصادنیوز گروه بنگاه‌ها؛ معقول بودن هزینه‌های سفر به گرجستان باعث شده که دو شهر توریستی تفلیس و باتومی با استقبال خوبی مواجه شوند. تفلیس پایتخت گرجستان و جواهری در این کشور است و می‌توان آن را به عنوان نمادی از فرهنگ، تاریخ و معماری معرفی کرد. تفلیس و باتومی جاذبه‌های توریستی و گردشگری زیادی را در دل خود گنجانده است که مسافران تور گرجستان را مجذوب خود می‌کند. اما بهتر است قبل از شروع سفر خود هزینه‌های تقریبی که در گرجستان خواهید داشت را بررسی کنید تا بتوانید سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید. در این مقاله قصد داریم هزینه‌های سفر به گرجستان را بررسی کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

هزینه‌ اقامت در هتل

گرجستان

همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، تفلیس و باتومی از جمله شهرهای توریستی محسوب می‌شوند و بسیاری از هتل‌های این دو شهر قرار گرفته‌اند فاصله‌ی چندانی با جاذبه‌های توریستی و گردشگری ندارند و خدمات خوبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. هتل‌های لوکس و مجلل گرجستان علاوه امکانات بی‌نظیر از قیمت مقرون‌ به‌صرفه‎ای برخوردار هستند. هتل‌های مختلفی برای تمامی سلیقه‌ها در دو شهر تفلیس و باتومی وجود دارد. به‌طور کلی قیمت هتل‌های 3 ستاره از 17 دلار گرفته تا 247 دلار، قیمت هتل‌های 4 ستاره از 43 تا 158 دلار و قیمت هتل‌های پنج هم از 139 دلار تا 276 دلار برای هر شب محاسبه می‌شود. همچنین برای کاهش هزینه‌های اقامت خود می‌توانید در هاستل‌ها اقامت داشته باشید.

هزینه رستوران

گرجستان

یکی از نکاتی که مسافران گرجستان به‌ویژه تور تفلیس و باتومی را مجذوب خود می‌کند، هزینه‌های پایین غذا در رستوران‌های این کشور است. قیمت غذاهای ساده و ارزان در این شهر از 3 دلار شروع می‌شود و تا 20 دلار نیز متغیر است. غذاهای گرجی در بین گردشگران از محبوبیت بالایی در دنیا برخوردار است و تلفیقی از غذاهای ترکی، ایرانی، ارمنی و حتی یونانی را در آن مشاهده کنید. همچنین در این دو شهر رستوران‌های مجلل و شیکی قرار گرفته‌ است که در منوی آن‌ها غذاهای محلی گرجستان با قیمت مناسب گنجانده شده است. همچین اگر علاقه‌مند به غذاهای ایرانی هستید می‌توانید بین 7 تا 15 دلار آن‌ها را امتحان کنید. انواع کباب‌ها، دقیقاً به شکلی ایرانی در این کشور طبخ می‌شوند و در کنار غذاهای دریایی ویژه، خورشت‌هایی لذیذ هم جزو تغذیه گرجی‌ها هستند. ذائقه گرجی‌ها به شدت به ایرانیان نزدیک است و پیشنهاد می‌شود که در تور گرجستان حتماً سری به رستوران‌هایی که غذای گرجی سرو می‌کنند بزنید..

هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری

گرجستان

از آن‌جایی که گرجستان یک کشور توریستی می‌باشد، جاذبه‌های گردشگری و جذابی در آن قرار گرفته است که همگان را شیفته‌ی خود می‌کند. امکان ندارد به باتومی سفر کنید و لذت پیاده‌روی در بلوار ای شهر را فرامش کنید. از جمله جاذبه‌های توریستی این کشور می‌توان به پارک‌ دلفین‌ها، باغ گیاه‌شناسی، تله‌کابین آرگو، شهربازی باتومی، برج الفبا و بسیاری دیگر اشاره کرد. متوسط هزینه‌ی استفاده از تفریحات و جاذبه‌های توریستی حدود 66 دلار است. همچنین هزینه‌ی استفاده از تله‌کابین تفلیس در حدود 9 دلار است و شما می‌توانید تنها با پرداخت 23 دلار از شهربازی آن لذت ببرید. به علاوه اگر علاقه‌مند به سینما هستید میانگین قیمت هر بلیت برای هر فیلم داخلی  8 لاری معادل 20 هزار تومان از آن استفاه کنند.

هزینه‌ حمل‌ونقل

گرجستان

سیستم حمل‌ونقل گرجستان شامل مترو، اتوبوس، تاکسی و مینی‌بوس است که خدمات خوبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. یکی از ویژگی‌های بارز سیستم حمل‌ونقل در گرجستان این است که شما می‌توانید از بلیت الکترونیکی “Metromoney cards” برای سفرهای درون شهری خود استفاده کنید که هزینه‌ استفاده از آن پایین‌تر می‌باشد. شما می‌توانید این کارت را در ایستگاه‌های فروش مترو با هزینه‌ی 2 لاری خریداری کنید. به‌طور کلی 21 ایستگاه مترو در شهر تفلیس قرار گرفته است که هزینه‌ی استفاده از آن 0.5 لاری می‌باشد. هزینه‌های معمول تاکسی نیز حداکثر برای مسیرهای کوتاه حداکثر 10 لاری است.

 هزینه تورهای گرجستان

گرجستان

قیمت تور گرجستان بسیار مقرون به صرفه می‌باشد و با توجه به جذابیت‌هایی که در این کشور وجود دارد وسوسه سفر به این کشور زیبا را دوچندان کرده است.اگر از قدم زدن در گردشگاه‌های ساحلی و غذاخوردن در رستوران‌ها و کافه‌های مشرف به ساحل لذت می‌برید، تور باتومی لحظات به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد. به‌طور کلی قیمت‌ تورهای گرجستان از تنوع خوبی برخوردار است و آژانس مسافرتی سالیان سفر این نوید را به گردشگران می‌دهد که با یاری‌گری‌ آن‌ها در انتخاب بهترین تورهای گرجستان مناسب با بوجه‌ی مدنظرشان باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید