سهم 20 درصدی تأمین سرمایه بانک ملت در انتشار اوراق بهادار

کدخبر: ۲۳۹۹۷۰
گروه بنگاهها: معاون تأمین مالی تأمین سرمایه بانک ملت اعلام کرد از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 35 هزار میلیارد ریال انواع اوراق بهادار در بازار سرمایه پذیره‌نویسی شده است که با توجه به ظرفیت‌های موجود در بازار سرمایه از یک سو و نیاز روز افزون بنگاه‌های اقتصادی به منابع مالی داخلی از سوی دیگر، پیش‌بینی می‌شود این مبلغ تا پایان سال جاری افزایش قابل توجهی را شاهد باشد.
سهم 20 درصدی تأمین سرمایه بانک ملت در انتشار اوراق بهادار

علی عالی زاده در گفت و گو با اقتصاد نیوز  با اعلام این مطلب گفت: 23 هزار میلیارد ریال از اوراق منتشره در سال جاری به اوراق بهادار شرکت‌های تولیدی و خدماتی تعلق داشته و شرکت تأمین سرمایه بانک ملت در این حوزه سهم بازار حدود 20 درصدی را در بین شرکت‌های تأمین سرمایه به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های موجود در تأمین مالی از طریق منابع خارجی به‌واسطه اعمال تحریم‌ها و در راستای حمایت از اشتغال و تولید داخلی، شرکت تأمین سرمایه بانک ملت در سال 1397، تأمین مالی شرکت‌های تولیدی را خصوصاً با هدف تأمین سرمایه در گردش، در رأس برنامه‌های خود قرار داده و در این راستا از ابتدای سال، انتشار اوراق مرابحه شرکت صنعت غذایی کورش و اوراق اجاره شرکت سایپا را اجرایی کرده است. 

وی ادامه داد:همچنین این شرکت انتشار حداقل 10 هزار میلیارد ریال اوراق جدید را در دست اقدام دارد که انتظار می‌رود با سیر مراحل اداری مربوطه و صدور مجوزهای لازم، انتشار اوراق مزبور در سال جاری صورت پذیرد.

معاون تأمین مالی تأمین سرمایه بانک ملت گفت: در همین راستا مجوز انتشار اوراق مرابحه شرکت پدیده شیمی قرن (سهامی خاص) به مبلغ 500 میلیارد ریال، از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شده و بنابر اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، این اوراق از امروز اول مهرماه ۱۳۹۷ به مدت سه روز کاری در نماد «قرن99» عرضه خواهد شد.

تامین سرمایه

عالی زاده افزود: این اوراق دوساله و با نرخ سود 16 درصد و پرداخت در مقاطع زمانی هر سه ماه یک‌بار است. همچنین مشاور، متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان این اوراق، شرکت‌ تأمین سرمایه بانک ملت بوده و ضمانت پرداخت اصل و سود اوراق در سررسیدهای مربوطه نیز بر عهده بانک ملت خواهد بود.

معاون تأمین مالی تأمین سرمایه بانک ملت اظهارکرد: منابع حاصل از انتشار اوراق مرابحه شرکت پدیده شیمی قرن (سهامی خاص) صرف خرید مواد اولیه مورد نیاز شرکت مزبور خواهد شد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید