۳ اشتباه ساده، اما پرهزینه در سفرهای کاری و روش‌هایی برای کاهش این هزینه‌ها

کدخبر: ۲۴۰۴۹۹
اقتصادنیوز؛ اشتباه‌های ساده در سفرهای کاری می‌توانند بر موقعیت شغلی ما تاثیر منفی بگذارند.
۳ اشتباه ساده، اما پرهزینه در سفرهای کاری و روش‌هایی برای کاهش این هزینه‌ها

به گزارش اقتصادنیوز گروه بنگاه‌ها؛ اشتباه امری اجتناب‌ناپذیر است، اما با کسب تجربه شخصی و استفاده از تجربیات دیگران می‌توانیم تا حد زیادی از اشتباهاتمان پیشگیری کنیم. در اینجا به چند اشتباه ساده اما رایج در سفرهای کاری اشاره کرده‌ایم:

انتخاب پروازهای توقف‌دار:

مسافرت

کاهش هزینه‌های سفر یکی از دغدغه‌های شرکت‌هاست، به همین دلیل گاهی ممکن است مسئولان برنامه‌ریزی سفر برای کاهش هزینه‌های شرکت، پروازهای توقف‌دار را جایگزین پروازهای مستقیم کنند که این امر برای مسافران دردسرهایی را به همراه دارد. خستگی جابه‌جاشدن بین هواپیماها یا فاصله زمانی طولانی بین دو پرواز و پرسه‌زدن در فرودگاه‌ انرژی کارمندان را می‌گیرد و بازدهی آن‌ها را پایین می‌آورد.

از طرفی ممکن است با کنسل‌شدن یکی از پروازها، مسافر پرواز بعدی را هم از دست بدهد و هزینه بیشتری نسبت به خرید پرواز مستقیم برای شرکت به بار بیاورد. بنابراین بهتر است شرکت‌ها به‌جای انتخاب پروازهای توقف‌دار و ارزان‌قیمت هزینه‌هایشان را از روش‌های کم‌ریسک‌تری کاهش دهند، مثلا رزرو هتل های تخفیف دار یا استفاده از سایت‌های آنلاین رزرو هتل می‌تواند به کاهش هزینه‌ سفرهای کاری کمک کند.

رزرو هتل در آخرین لحظه:

مسافرت

معمولا سفرهای کاری با هدف شرکت در نمایشگاه یا سمینارهای خاصی انجام می‌شود. در این روزها شرکت‌های زیادی از شهرها یا کشورهای مختلف به شهر محل برگزاری نمایشگاه یا سمینار سفر می‌کنند و طبیعتا ظرفیت هتل‌های مناسب برای شرکت در این برنامه‌ها پر می‌شود. اگر رزرو هتل‌ را به آخرین لحظه موکول کنید، احتمالا با هتل‌هایی با ظرفیت تکمیل‌شده مواجه می‌شوید و برای اقامت به مشکل برمی‌خورید؛ به همین دلیل خوب است دست‌کم از یک ماه قبل برای رزرو هتل اقدام کنید.

البته سایت‌های آنلاین رزرو هتل که خدمات تجاری ارائه می‌دهند، حواسشان به زمان برگزاری نمایشگاه‌ها و سمینارهای موردتوجه شرکت‌های طرف قراردادشان هست و از قبل تعدادی اتاق برای مشتریانشان گارانتی می‌کنند. در ایران سایت اسنپ تریپ رزرو هتل و بلیط هواپیما را به‌طور آنلاین انجام می‌دهد. با ثبت‌نام در این سایت خیالتان بابت ظرفیت هتل‌ها در روزهای شلوغ راحت است و می‌توانید از خدمات دیگری که اسنپ‌تریپ به شرکت‌های طرف‌قراردادش ارائه می‌کند استفاده کنید.

برنامه‌ریزی بخش تفریحی سفر قبل از کار:

ترکیب کار و سفر تجربه بسیار جذابی خواهد بود و گاهی کسانی که برای کار سفر می‌کنند تصمیم می‌گیرند بخشی از زمانشان را به تفریح اختصاص دهند، در این موارد مسافران باید حواسشان باشد طوری برنامه سفر را تنظیم کنند که تفریح‌ بعد از تمام‌شدن جلسات، نمایشگاه یا سمینار قرار بگیرد، زیرا تغییر‌دادن مود روحی از حالت تفریح به کار ۱۰برابر دشوارتر از تغییر مود از کار به تفریح است و می‌تواند بازدهی کار را بسیار کاهش دهد. برای درک بهتر این حالت کافی است حال روحی‌ صبح شنبه‌‌تان را بعد از یک آخر هفته هیجان‌انگیز تصور کنید.

مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم فقط ۳ مورد از اشتباه‌های ساده‌ای بودند که می‌توانند سفر شما را دشوارتر کنند. موارد دیگری هم هستند که خوب است در سفرهای کاری‌تان به آن‌ها توجه داشته باشید؛ مثلا اهمیت‌ندادن به رژیم غذایی در این سفرها می‌تواند حسابی دردسرساز شود، یا بستن اشتباه چمدان، همراه‌نداشتن لباس‌های مناسب، آشنایی‌نداشتن با فرهنگ شهر مقصد، فراموش کردن مدارک شناسایی و… از مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

چطور از اشتباهات در برنامه‌ریزی سفرهای کاری پیشگیری کنیم؟

مسافرت

بخشی از این اشتباهات مربوط به خود مسافر است و بخشی مربوط به برنامه‌ریزی سفر از سوی شرکت‌هاست، همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم استفاده از سایت‌های آنلاین رزرو هتل تا حد زیادی این اشتباهات را کاهش می‌دهند. سایت تجاری اسنپ‌ تریپ برای ساماندهی به سفرهای سازمانی و شرکتی راهکارهای مفیدی ارائه می‌کند و این امکان را به شما می‌دهد که نه فقط از این اشتباهات جلوگیری کنید، از مزایای دیگری هم بهره‌مند شوید. برخی از مزیت‌های استفاده از سرویس تجاری اسنپ تریپ عبارتند از:

  • پردا‌خت‌ به شیوه اعتباری یا در بازه‌های زمانی انتخابی
  • تخفیف‌های پلکانی برای شرکت‌ها
  • پشتیبان اختصاصی برای هر شرکت
  • برگزاری سمینارها و همایش‌ها

ثبت نام در سایت تجاری اسنپ تریپ زمان چندانی از شما نمی‌گیرد، اما با امکانات فراوانی که به شما می‌دهد کمک می‌کند سفرهایتان را ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر انجام دهید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید