سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای نوپا جلوی تورم را خواهد گرفت

کدخبر: ۲۴۸۱۴۷
اقتصادنیوز-بنگاه‌ها؛ نگاهی گذرا به جذب سرمایه در کسب و کارهای نوپایی که دیگر این روزها به کسب و کارهای بزرگ تبدیل شده‌اند نشان می‌دهد که عمده سرمایه راه یافته به آن‌ها ، توسط سرمایه‌گذاران خارجی تامین شده است. این که کسب و کارهای نوپای ایرانی تا این اندازه برای خارجی‌‌ها جذاب بوده‌اند که با سرمایه گذاری در آنها ارزآوری برای کشور صورت گرفته ، بسیار ارزشمند است. اما عدم حمایت سرمایه‌‌گذارهای داخلی از این استارتاپ‌ها موضوع مهمتری است.
سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای نوپا جلوی تورم را خواهد گرفت

به گزارش اقتصادنیوز، گروه بنگاه‌ها؛ مهشاد سبحانی که به عنوان یک کار آفرین در حوزه جذب سرمایه برای کسب و کارهای نوپا فعالیت می‌کند در خصوص وضعیت موجود اقتصادی و راه‌های برون رفت از این وضعیت می‌گوید: سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها یک نوع سرمایه‌گذاری بلند مدت محسوب می‌شود. مدت بازگشت سرمایه به صورت استاندارد چیزی بین ۴ تا ۱۰ سال است.

ایده هاب

وی در خصوص تشخیص استارتاپ‌های موفق که ارزش سرمایه‌گذاری دارند و یا به زبان ساده‌تر سرمایه‌گذاری در آن‌ها ریسک کمتری دارد، گفت: تا حدی می‌توان کسب و کارهای نوپای آینده‌دار را تشخیص داد اما این کار بسیار تخصصی است. این روزها مجموعه‌های شتاب دهنده زیادی در خصوص جذب سرمایه برای کسب و کارهای نوپا فعالیت می‌کنند، اما حلقه مفقوده کارشناسان غربالگری، استعدادیابی و ارزش‌گذ‌اری در این شتاب دهنده‌ها، عدم تخصص و تجربه کافی‌ست. کسانی که چنین تشخیصی را می‌دهند، باید سابقه مشاوره در شرکت‌های بزرگ و همچنین سابقه کار در حوزه سرمایه‌گذاری بانکی داشته باشند.

مهشاد سبحانی افزود: پس از انتخاب کسب و کار نوپای آینده‌دار، نوبت به انتخاب مدل‌های سرمایه‌گذاری در آن می‌رسد. تا کنون قوانین جذب یا تامین سرمایه خرد جمعی در ایران وجود نداشته و این قانون به تازگی تصویب و ابلاغ شده و در آینده ای نزدیک اجرایی خواهد شد. وی گفت:در این روش تامین سرمایه که توسط فرابورس تدوین شده است، افراد حقیقی نیز میتوانند به صورت انفردی در کسب و کارهای نوپا سرمایه‌گذاری کنند که ۴ حالت دارد و تنها ۳ مدل آن در ایران قانونی شده است. 

وی اظهار امیدواری کرد که با قانونی شدن تامین سرمایه خرد جمعی در ایران و ایجاد فرصتی برای سرمایه‌گذاری آینده نگر، نقدینگی مردم که مبلغ کمی هم نیست، به سمت این حوزه یعنی کسب و کارهای نوپا سرازیر شود تا ضمن ایجاد کارآفرینی، ارزش آفرینی هم در اقتصاد کشور رخ دهد. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید