مزایا و معایب سکونت در محله اقدسیه

کدخبر: ۲۵۲۸۱۴
اقتصادنیوز؛ محله‌های منطقه یک تهران در طی دهه اخیر، شاهد رشد روزافزون مراکز و برج‌های مسکونی و تجاری بوده است.
مزایا و معایب سکونت در محله اقدسیه

به گزارش اقتصادنیوز، گروه بنگاه‌ها؛ مراکز خریدی که پر از مغازه‌های برندهای لوکس و خارجی با قیمت‌های نجومی هستند. در محله اقدسیه هم همین فرآیند شکل گرفته و ادامه پیدا کرد است. برای عده‌ای زندگی در چنین محله‌های مجلل و پرزرق و برقی به قدری جذاب است که ممکن است رهن یا اجاره آپارتمان در اقدسیه را به صاحب‌خانه شدن در نقاط دیگر تهران ترجیح دهند.

اما برای افرادی دیگر، این ساخت و سازهای مدرن و تجاری‌سازی، حسرت دوران گذشته و بافت قدیمی محله را به جا گذاشته است. زمانی که روابط همسایگی جریان داشت و آرامش بر خیابان‌ها و کوچه‌ها حاکم بود.  ساختمان‌سازی موجب بالا رفتن تراکم جمعیت در محله شده و اقدسیه امروز، به طور مستمر با معضل ترافیک در معابر اصلی مواجه است. این موضوع برای کسانی که در نقاط مرکزی تهران شاغل هستند، بیشتر دردسرساز است. تا جایی که بوده‌اند کسانی که املاک خود را در شما تهران اجاره داده‌اند و برای سکونت به نقاط مرکزی‌تر نقل مکان کرده‌اند. البته اقدسیه در محدوده طرح ترافیک قرار ندارد و دارای دسترسی راحتی به اتوبان امام علی، صیاد شیرازی، صدر و ارتش است. خط 3 مترو تهران در حوالی اقدسیه ایستگاه دارد. خطوط بی آرتی و اتوبوس‌رانی هم در این منطقه فعال هستند.

اما از نقاط مثبت اجاره آپارتمان در اقدسیه، امکانات این محله است. مثلا مجموعه ورزشی نوبنیاد در این محله واقع شده و بسیار وسیع است و فضای سبز گسترده دارد. به طور کلی سرانه فضای سبز در این محله مطلوب است و چندین پارک و بوستان از جمله اراج و گلزار در آن وجود دارد. مسجد جامع و حسینیه اراج هم از مکان‌هایی است که اهالی قدیمی بیشتر به آنها مراجعه می‌کنند و انجمن‌های محلی در آنها فعال هستند. از جمله مراکز درمانی محله هم می‌توان به بیمارستان نیکان در خیابان تیموری و بیمارستان چمران در خیابان صنایع اشاره کرد.

 رستوران‌‌ها و کافه‌های شیک در این منطقه زیاد است و قیمت متوسط رو به بالا دارند. هم‌چنین رستوران‎ها، اغذیه فروشی‌ها و فست فود‌های حاشیه خیابان پاسداران فضایی برای گذران اوقات فراغت اهالی محله به شمار می‌رود. اما شاید بتوان مهم‌ترین اماکن تفریحی این محله را مراکز تجاری آن عنوان کرد. البته ناگفته نماند که با ماشین از اقدسیه تا میدان تجریش و تمامی اماکن دیدنی و فرهنگی شمال تهران از جمله باغ فردوس و موزه سینما، موزه تماشاگه زمان، موزه دکترحسابی، کاخ سعد‌آباد، کاخ نیاوران و ... راه چندانی نیست.

با مروری بر آگهی‌های اجاره آپارتمان در اقدسیه می‌توان حدود نرخ مسکن در این محله را به دست آورد. 72 متری دوخوابه و 8 ساله در خیابان گلزار، با 100 میلیون تومان ودیعه و 2 میلیون تومان پرداختی ماهانه اجاره داده می‌شود. این واحد تمیز و رنگ‌شده تحویل داده می‌شود و انباری بزرگ، تراس دلباز و دسترسی عالی به اتوبان صیاد دارد. برای رهن کامل این واحد هم 180 میلیون تومان درخواست شده است. در یک 90 متری دوخوابه و ساخت سال 88 در خیابان گلزار، با 300 میلیون تومان ودیعه و یک میلیون تومان اجاره ماهانه ساکن شد. این آپارتمان بسیار شیک و کارشده است و 4 بالکن دارد. اما با 300 میلیون تومان در نقاط دیگری از تهران مانند شکوفه، ابوذر، افسریه و ... می‌توان صاحب خانه شد.

 

منبع : ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید