تشریح آخرین اقدامات در صندوق نوآوری و شکوفایی

کدخبر: ۲۵۷۱۹۲
اقتصادنیوز-گروه بنگاه‌ها: صندوق نوآوری و شکوفایی مدت زمان ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان را کوتاه کرده است.
تشریح آخرین اقدامات در صندوق نوآوری و شکوفایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، رییس این صندوق در رابطه با روند پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان گفت: یکی از محورهای اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان است که به شکل وام برای توسعه فعالیت هایشان در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد. البته در این زمینه انتقاداتی در رابطه با طولانی و زمانبر بودن فرآیندها به صندوق بود که همکاران ما توانستند این میانگین زمانی را کوتاه کنند.

علی وحدت در رابطه با تسهیلات سرمایه گذاری خطرپذیر صندوق نیز گفت: یکی دیگر از ابزارهایی که باید آن را بیشتر فعال کرد سرمایه گذاری برای توسعه طرح های دانش بنیان و شرکت‌های فناور است. به این منظور ما دنبال پیاده کردن بسته‌هایی هستیم که از سرمایه گذاری مستقیم پرهیز کنیم؛ زیرا آفت این نوع سرمایه گذاری شرکت ها و طرح ها را معطل خواهد کرد.

وی افزود: اگر صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی بخواهد به شکل مستقیم به سرمایه گذاری ورود پیدا کند، این فرآیندها می‌تواند شرکت‌ها را آزار دهد. ما دنبال این هستیم که از طریق صندوق‌های VC که در کشور هستند یا می‌توانند به شکل موضوعی و منطقه‌ای ایجاد شوند، به شکل سرمایه گذاری با این شرکت‌ها مشارکت کنیم.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: اگر ما بخواهیم به عنوان بخش شبه دولتی تصدی گری کنیم، ناخودآگاه ایرادات وارده به صندوق،توسعه پیدا می‌کند؛ بنابراین باید با نهادها و بخش های مختلفی که در اکوسیستم علم و فناوری شکل گرفته از جمله مراکز رشد،پارک ها و پژوهشگاه ها ،بخش هایی که در وزارت علوم قرار دارد، بخش های مختلفی که در معاونت علمی قرار دارد و همین طور نهادهای مختلفی که در این حوزه ها کار می کنند همکاری بکنیم.

وحدت در رابطه با تعاملات مناسب با وزارت علوم و سایر موسسات آموزشی و پژوهشی گفت: تلاش می کینم با همه بازیگران این حوزه که مهترین آنها وزارت علوم است تعامل خوب داشته باشیم و بتوانیم از ظرفیت های آنها و شناخت دقیقتری که به شکل تخصصی از حوزه کاری شرکت ها دارند استفاده کنیم.

وی در رابطه با اعتبارات مالی صندوق برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در سال آینده گفت: صندوق با مشکل منابع مالی روبرو نیست و در بودجه سال آینده منابع صندوق بیشتر خواهد شد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان ضمن اشاره به تاکیدات رییس جمهور، نمایندگان مجلس و بخش های مختلف کشور در حمایت از شرکت های دانش بنیان افزود: ما مشکلی در منابع نخواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم به درستی ارتباطات خود را در بخش های مختلف برقرار کنیم که بتوانیم زمینه ای ایجاد کنیم که شرکت ها بتوانند از آن استفاده کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید