ضرورت تمرکز فعالیت شرکت‌های دانش بنیان بر مزیت‌های نسبی

کدخبر: ۲۶۲۴۶۷
اقتصادنیوز؛ گروه بنگاه‌ها- رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه مردم باید تاثیر شرکت‌های دانش‌بنیان را در زندگی روزمره خود لمس کنند، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری فعال در استان گلستان باید به سمت اولویت‌ها و نیازهای مردم استان بروند و فعالیت خود را در این زمینه‌ها متمرکز کنند.
ضرورت تمرکز فعالیت شرکت‌های دانش بنیان بر مزیت‌های نسبی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، علی وحدت در جلسه هیأت رئیسه پارک علم و فناوری استان گلستان که در سفر استانی دولت به استان گلستان برگزار شد،  تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این استان را با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان کم ارزیابی کرد اما در عین حال گفت: هرچند تعداد این شرکت‌ها از نظر آماری پایین است اما از نظر جذب منابع، رتبه خوبی دارد و این نشان‌دهنده فعالیت و اثرگذاری و کار کیفی در شرکت‌های موجود است.

وی در ادامه میزان اعتبارات مصوب برای استان گلستان را 26 میلیارد تومان در صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد و افزود: از این مبلغ حدود 22 میلیارد آن جذب شده که عدد خوبی است اما در عین حال باید ظرفیت جذب اعتبارات را در شرکت های استان فراهم کرد. 

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: راهکار افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان گلستان سوق دادن همه شرکت‌ها به خصوص شرکت های بزرگ به این سمت است و تا زمانی که زمین بازی را کوچک تعریف کنیم اتفاق جدی و بزرگی رخ نخواهد داد.

وحدت بر بررسی ظرفیت‌های استان گلستان از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری استان تاکید و یادآور شد: سبقه تاریخی و جغرافیایی استان گلستان نشان‌دهنده تمرکز این استان در زمینه کشاورزی، دامپروری و شیلات است؛ بنابراین تمرکز شرکت‌های دانش بنیان نیز باید در همین زمینه‌ها و کمک به رشد کشاورزی، دامپروری و شیلات استان باشد.

 وی در ادامه اظهار داشت: برخی از مسئولان استان گلستان به استناد اینکه این استان از نظر صنعتی عقب‌مانده است ، تاکید دارند که استان را به سمت صنعتی شدن سوق دهند که مدنظرشان هم صنایع فولاد و پتروشیمی است اما باید عرض کنم استان‌هایی که به سمت این صنایع رفتند هم‌اکنون گرفتار مسایل زیست محیطی شده‌اند.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه مردم استان گلستان باید تاثیر شرکت‌های دانش‌بنیان را در زندگی روزمره خود ببینند و لمس کنند، گفت: مرجعیت پارک علم و فناوری در استان باید ارتقاء یابد و در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری باید به سمت اولویت‌ها و نیازهای مردم استان بروند و فعالیت خود را در این زمینه‌ها متمرکز کنند.

وحدت همچنین بر آشنایی شرکت‌ها با فعالیت‌ها و تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید و خاطرنشان کرد: لازم است راهنمایی‌های لازم را به شرکت‌هایی که فکر می‌کنند می‌توانند دانش‌بنیان شوند و نیاز به تسهیلات دارند ارائه و آنها را در جریان بسته‌های حمایتی صندوق قرار دهید که نقش پارک در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

وی در پایان با تاکید بر بالا بردن ظرفیت‌های فناوری استان گلستان، تصریح کرد: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان باید بر مزیت نسبی و نیازهای استان متمرکز باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید