معرفی دو محصول نوآورانه برتر ایرانی توسط مبارکه

کدخبر: ۲۶۳۴۱۰
گروه بنگاه‌ها: در سومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی ،فولاد مبارکه با معرفی دو محصول نوآور برتر ایرانی،و موفق به دریافت لوح و تندیس شد.
معرفی دو محصول نوآورانه برتر ایرانی توسط مبارکه

به گزارش اقتصادنیوز؛ غلامرضا طاهری مدیر برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت فولاد مبارکه  در حاشیه مراسم سومین  جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی گفت: محصولی که امروز ارایه  شد از محصولات پوشش‌دار گالوانیزه با گرید  sg355gd ، فولادی با دو ویژگی استحکام بالا و مقاومت با خوردگی‌های اتمسفریک است.

به گفته وی، محصول فوق پیش از این وارداتی بوده اما به دلیل آنکه  اغلب فولاد های ما محصولاتی تجاری هستند ، توانستیم این محصول به بازار عرضه کنیم. 

مدیر برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت فولاد مبارکه افزود:  هدف شرکت استفاده از محصول یاد شده در  کل زنجیره‌ی فولاد بود، از این رو با استفاده از فناوری موجود در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری ، فرآیند تکمیل این محصول انجام و به بازار عرضه شد.

وی تصریح کرد:  محصولات پوشش‌دار گالوانیزه با گرید  sg355gd در شرکت‌های صنایع خودروسازی  و عمدتا در زمینه سازه‌های مرتبط با ماشین‌های سنگین نظیر  اتوبوس و کامیون کاربرددارد که به‌واسطه  ویژگی خوردگی اتمسفریک خود می تواند متمایزکننده باشد.

مبارکه

طاهری با اشاره به اینکه واردات محصول فوق سالانه  بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تن بود ، گفت: از این رو با توجه با ارزش‌افزوده این محصول نسبت به تولیدآن در فولاد مبارکه    اقدام شد.

وی با اشاره به چشم‌انداز  تولید حداقل ۳ میلیون دستگاه در حوزه تجاری و  ۱۲۰هزار دستگاه در حوزه‌های خودروهای سنگین تا سال 1404 گفت: هدف ما تامین تولید محصول یاد شده در فولاد مبارکه است .

مدیر برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت فولاد مبارکه  در باره کاهش میزان ارزبری با تولید محصولات پوشش‌دار گالوانیزه با گرید  sg355gd  گفت: تولید این محصول موجب کاهش ارزبری حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون دلاری در شرکت می شود. 

وی با تاکید بر برنامه صادرات محصول فوق در آینده از سوی شرکت،  افزود:  از راه‌اندازی مبارکه تا کنون بالغ بر ۱۰۵میلیون تن محصول به بازار عرضه کردیم که از این میزان سهم صادرات  حدود  ۱۸ تا ۱۹ درصد ( 19 میلیون تن) بوده است.

طاهری  در باره برنامه توسعه ای فولاد مبارکه تصریح کرد: تولید محصولات پوشش‌دار رنگی از برنامه های شرکت در آینده ا‌ی نه‌چندان دور است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا محصول ارایه شده در جشنواره ملی محصول برتر ایرانی از نظرقیمتی قابل قابت با مشابه خارجی است، خاطرنشان کرد: این محصول کاملا  قابل رقابت است ، همانگونه  که سایر محصولات فولاد مبارکه مزیت رقابتی دارند. 

شهرام عباسی مدیر تحقیق و توسعه  شرکت فولاد مبارکه  اصفهان نیز درحاشیه  این مراسم  گفت: با بیان اینکه فولاد مبارکه از بدو تاسیس بر روی حوزه‌های تحقیق و توسعه و نوآوری هم در درون سازمان و هم در قالب ساختارهای حمایتی برای انجام    پروژه‌های تحقیقاتی ، فعالیت کرده است، گفت: طی چند سال گذشته با یک بازنگری که اتفاق افتاده،  سعی کردیم که اکوسیستم نوآوری فولاد مبارکه رو  در اطراف این شرکت ایجاد کنیم نظیر پژوهشکده‌ فولاد با مشارکت دانشگاه صنعتی اصفهان، شرکت فولاد مبارکه و شرکت فولاد هرمزگان ایجاد شده.

به گفته وی، همچنین فولاد مبارکه به انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با هدف کمک حاکمیت به ایجاد اکوسیستم نوآوری فولاد مبارکه  مبادرت کرده که می توان به نخستین اکوسیستم‌ها در صنایع  شرکت‌های بزرگ اشاره کرد. 

مدیر تحقیق و توسعه‌ شرکت فولاد مبارکه‌ اصفهان افزود: در سومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی  ۲  محصول رو را به‌عنوان محصولات نوآورانه‌ی برتر کشوری معرفی کردیم که یکی از محصولات جدید شرکت فولاد مبارکه با عنوان گالوانیزه‌ با استحکام بالا و دیگری دیگ  سیستم پردازش تصویر و کنترل دیسک‌های واحد گندله‌سازی شرکت فولاد مبارکه است 

وی افزود: فولاد مبارکه علاوه بر اینکه در جهت نوآوری و توسعه‌ محصولات خود گام  برمی‌دارد ، چشم‌اندازی جدید برای خود تعریف کرده و آن توسعه  تکنولوژی صنعت فولاد است تا بتواند  دانش فنی ساخت کارخانه‌های جدید فولادسازی را در اختیار بگیرد.

عباسی با بیان اینکه اولین پروژه‌های جدی  که در حوزه‌ی R&D تعریف شده ،  پردازش تصویر و کنترل دیسک‌های گندله‌سازی است، تصریح کرد: این پروژه با مشارکت دانشگاه صنعتی اصفهان و یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه شروع شد. در چند سال اخیر ابتدا نمونه‌های آزمایشگاهی آن  ساخت شد و سپس نمونه‌ها پایلوت و در آخرین مراحل توانستیم آن را  بصورت کاملا  صنعتی به  بهره‌برداری برسانیم .

به گفته وی، پروژه فوق  علاوه بر افزایش تولید در واحد گندله‌سازی  و کاهش   هزینه‌های ناشی از تولید محصول نامنطبق می تواند  بهره‌وری نیروی انسانی را در  واحد گندله‌سازی افزایش دهد .

مدیر تحقیق و توسعه  شرکت فولاد مبارکه  با اشاره به اینکه تکنولوژی فوق ،  توسعه کامل  یافته است، خاطرنشان کرد: هم اکنون در صدد هستیم که علاوه بر گروه فولاد مبارکه و حتی فراتر از گروه فولاد مبارکه بازاریابی کنیم و برای تامین نیاز صنایع دیگر در داخل و حتی بازارهای جهانی آن را توسعه دهیم 

رضا اسماعیل‌پور رییس واحد گندله‌سازی شرکت فولاد مبارکه نیز در سومین جشنواره‌ ملی نوآوری محصول  برتر ایرانی در باره محصول تکنولوژیک کنترل کیفیت گندله خام در واحد گندله ‌سازی فولاد مبارکه با استفاده از تکنولوژی پردازش تصویر گفت :  این تکنولوژی قبل از این در اختیار شرکت‌های متسو، زیمنس و اتوتک بود اما  اکنون با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان ، حمایت بخش تحقیق و توسعه شرکت فولاد مبارکه و هدایت فنی واحد بهره‌برداری گندله‌سازی توانستیم این محصول را تولید و در اختیار بخش دیسک واحد گندله‌سازی برای بهبود کیفیت قرار دهیم  زیرا که واحد گندله‌سازی به تولید بهتر در واحدهای احیامستقیم و  فولادسازی کمک می کند.

وی تاکید کرد: تکنولوژی یاد شده می تواند در واحدهای  گندله‌سازی زیادی که در حال بهره‌برداری هستند مورد استفاده قرار بگیرد. 

وی تاکید کرد: تکنولوژی پردازش تصویر و کنترل دیسک‌های گندله‌سازی توسط فولاد مبارکه وارد و سپس   در داخل کشور بومی سازی شد. 

اسماعیل‌پورتصریح کرد: تکنولوژی یاد شده موجب  می شود برگشتی گندله‌ خام  حدود  ۵ درصد کاهش یابد .

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید