تامین کاتالیست تولیدکنندگان اهن اسفنجی در اولویت است

کدخبر: ۲۶۳۸۰۱
اقتصادنیوز: با توجه به مصرف گسترده کاتالیستها توسط تولیدکنندگان اهن اسفنجی،تامین نیاز داخلی کشور در اولویت است و صادرات تا انزمان انجام نمی شود.
تامین کاتالیست تولیدکنندگان اهن اسفنجی در اولویت است

هومن کریمی وثیق مدیرعامل نفت و گاز سرو با اعلام این مطلب گفت: ٤٠ درصد از کاتالیست مورد نیاز تولیدکنندگان آهن اسفنجی توسط ما تامین می شود.

وی که در سومین همایش دوسالانه بومی سازی صنعت کاتالیست سخن می گفت افزود:ایران از پر مصرف ترین مصرف کنندگان کاتالیست است چرا که  اصلی ترین تولید کننده آهن اسفنجی به روش احیا مستقیم تبدیل شده است .

 کریمی وثیق گفت:با  شرایط اقتصادی پیش روی صنایع در تحریم های جدید، تامین کنندگان داخلی به ویژه تولیدکنندگان کالاهای با فناوری های روز نقش بسیار مهمی را در تامین نیازهای تولیدکنندگان آهن اسفنجی دارند.

 کریمی با اشاره به اهمیت بومی سازی تجهیزات و کالاهای مصرفی تولیدکنندگان داخلی خاطر نشان کرد:بومی سازی کاتالیست از نگاه ملی از این اهمیت برخوردار است و به دلیل استراتژیک بودن این کالا ، بر آن شدیم تا پس از تحقیقات چند ساله ، این کالا را صنعتی سازی کنیم.

وی افزود : مبالغ زیادی جهت تحقیقات در ابتدای کار هزینه شد اما بر این باور بوده و هستیم که دستیابی به دانش فنی جز با این روش میسر نیست. کریمی گفت : ارقام هزینه شده امروز با راهیابی کاتالیست بومی سازی شده به بازار و تجاری سازی شدن آن ، برای سرو سرمایه گذاری محسوب می شود.

کریمی یادآور شد : توجه ما به نیازهای صنعت تنها به تولید محصولات کاتالیستی منتهی نمی شود ، به طوری که امروز نه تنها به نیازسنجی صنایع می پردازیم بلکه برای تامین مواد اولیه خود از داخل کشور، با سایر شرکت هایی که این امکان را دارند نیز همراهی می کنیم.  به طور مثال برای تامین نیکل با دو شرکت از صفر تا صد کار وارد همکاری شده ایم.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت ریاست جمهوری نیز در این مراسم گفت: به دنبال فراگیری تحریم ها درکشور ، توسعه بومی سازی تجهیزات و کالاهای مصرفی در شرایط فعلی با شتاب بیشتری همراه شده است.

پیمان صالحی، تصریح کرد: دیگر همانند گذشته در رتبه بندی ١٠ شرکت برتر دنیا ، آنهایی که زیرساخت های فیزیکی بزرگ تری دارند، انتخاب نمی شوند، بلکه با نگاهی اجمالی شاهد برتری شرکت هایی هستیم که  از شرکت های اقماری در راستای توسعه خود حمایت می کنند .

وی با بیان این مطلب که مزیت این کار شکل گیری ساختار سازمانی بر پایه نظام نوآوری است افزود: این مدل از رویکرد سرمایه گذاری علاوه بر شکل دهی نظام نوآوری، بر نظام شتاب دهی نیز اثر گذار است و به دنبال آن با سرمایه گذاری بر سهام شرکت های استارتاپی و دانش بنیان که از قیمت ارزان برخوردارند، به توسعه سرمایه گذاری ها شتاب بخشید.

صالحی به ١١٠ مزیت و امتیاز مقرر شده برای شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: از دیگر مزایا می توان معافیت گمرکی و تسهیل دریافت ضمانت نامه بانکی یاد کرد.

 

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید