نحوه محاسبه قیمت کانکس

کدخبر: ۲۶۶۸۱۲
همواره از چالش های رایج برای خریداران کانکس در ابتدای امر قیمت کانکس و نحوه محاسبه آن بوده که می خواهند بدانند چطور سازه ای متناسب با بودجه و نیاز خود خریداری کنند و یا چه آیتم ها و امکاناتی را می توانند داخل آن داشته باشند.از این رو این مطلب با راهنمایی های یک متخصص فروش کانکس راکو تهیه و به نگارش درآمده است تا بتواند مطالب مفید و اطلاعات کلی در این رابطه به خریداران ارائه نماید.
نحوه محاسبه قیمت کانکس

قیمت کانکس با توجه به ابعاد

از جمله موارد تاثیر گذار در ابتدای امر برای تعیین هزینه های یک سازه ابعاد و اندازه های آن بوده چرا که ابعاد بزرگتر برابر با مصرف مصالح اولیه بیشتر برای ساخت کانکس و افزایش بهای نهایی آن می باشد. پس در ابتدا با توجه به نیاز و فضایی که در اختیار داریم ابعاد دقیق آن را مشخص نموده تا گام اول را برداشته باشیم.برای کاهش هزینه ها بهتر است از ابعاد استاندارد کانکس استفاده شود تا هم هزینه های ساخت و هم هزینه های جابجایی آن بهینه گردد که ابعاد استاندارد یعنی حداکثر طول آن از 12 متر و عرض آن از 2.5 متر افزایش نیابد ، اما اگر الزام بر ابعاد بزرگتری باشد نیز می توان از ابعاد بزرگتر نیز استفاده نمود اما ممکن است باعث افزایش هزینه ها گردد.

تاثیر طرح و کاربری در قیمت کانکس

مورد بعدی که در واقع شاید تاثیر بیشتری حتی از ابعاد در تعیین قیمت کانس داشته باشد نوع کاربری و طرح مورد نظر بوده چرا که این سازه های پیش ساخته دارای دسته بندی های مختلفی از نظر نوع کاربری و درجه کیفی می باشند. بطور مثال در یک ابعاد مشخص تفاوت زیادی بین یک سازه کارگاهی و یک فروشگاه پیش ساخته چه از نظر امکانات و چه از نظر نوع مصالح وجود دارد و طبعا قیمت کانکس برای این دو دسته کاملا متفاوت است.از این رو گام بعدی پس از تعیین ابعاد مشخص نمودن نوع کاربری و یا نوع نیاز ما برای استفاده از این سازه داشته و اگر به دنبال یک کانکس برای استفاده کوتاه مدت بصورت موقتی هستیم از نوع های ساده تر و سبک تر انتخاب نموده تا هزینه های خرید آن کاهش یابد.

محل اجرای سازه

دیگر آیتم تاثیر گزار در هزینه ها برای خرید کانکس محل اجرای آن بوده که بطور معمول این سازه ها در کارخانه تولید کننده ساخته و سپس به محل مورد نظر منتقل می شوند. اما در مواردی نیز به دلیل محدودیت های موجود از نظر ابعاد و یا محدودیت های محلی که ما قصد استفاده از آن را داریم ، شرایط حمل وجود نداشته که در این صورت سازه در محل اجرا می گردد. تفاوت قیمت کانکس برای خرید بصورت آماده یا اجرا در محل آن حدود 15% بیشتر بوده که شامل هزینه های کارشناسی ، حمل مصالح و ساخت در محل می باشد.

تاثیر امکانات داخلی بر قیمت کانکس

هر سازه با توجه به نوع کاربری و ابعاد ممکن است دارای امکانات داخلی متفاوتی باشد. بطور مثال در یک سازه ویلایی بخش آشپز خانه ، سرویس های بهداشتی ، اتاق خواب و مواردی از این دسته به فضای داخلی افزوده می شود که خود باعث افزایش هزینه ها گردیده اما در یک سازه سالنی کارگاهی با ابعاد کوچک که امکانات داخلی زیادی به جز سیستم تهویه و کابل کشی برق ندارد هزینه ها کاملا متفاوت خواهد بود. از این رو می توان نتیجه گیری نمود قیمت کانکس 12 متری سالنی با یک سازه سرایداری با ابعاد یکسان اما با امکانات داخلی مانند سرویس و آبدارخانه کاملا از یکدیگر متفاوت است و ما باید در هنگام سفارش لیستی از امکانات داخلی و شرایط آنها نیز تهیه و به تولید کننده برای محاسبه قیمت ارائه کنیم.

خرید کانکس دست دوم

در بسیاری از موارد و با صرف وقت کمی زمان می شود با خرید یک سازه کارکرده نیاز خود را با صرف هزینه های کمتری برطرف نمود. البته این کار کمی نیاز مند دانش تخصصی در امور کانکس و سازه های پیش ساخته بوده و در برخی موارد نیز گزینه ای که پیدا می کنیم فاقد شرایط مورد نیاز ما است اما در برخی موارد بخصوص در باره سازه های کارگاهی که دارای تیپ و پلان های مشخصی هستند کاملا برعکس بوده و موارد مناسبی در میان کانکس های دست دوم با قیمت مناسب یافت می شود. حتی شما پس از رفع نیازتان از این سازه های پیش ساخته می توانید آنها را به عنوان سازه کارکرده بفروش رسانیده و بابت آن هزینه ای دریافت کنید.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید