علاقه بازرگانان ترکیه به افزایش حضور در ایران

کدخبر: ۲۶۸۴۶۹
گروه بنگاهها: با شدت گرفتن تحریمها و کاهش همکاری بازرگانان برخی کشورها با ایران،اکنون بنظر می رسد که بازرگانان ترکیه اماده گسترش همکاری با طرفهای ایرانی هستند.
علاقه بازرگانان ترکیه به افزایش حضور  در ایران

به گزارش اقتصادنیوز؛ فاتیح چایا باتماز نماینده انجمن کارفرمایان و صنعتگران مستقل ترکیه(موسیاد)با اشاره به سفر هیات تجاری که اعزامی از ترکیه گفت:هم اکنون 30 بازرگان و تولیدکننده و سرمایه گذار ترک به تهران امده اند و شعار انها این است که "تحریمهای ترامپ را قبول نداریم".

وی افزود: انجمن کارفرمایان و صنعتگران مستقل ترکیه به منظور تسهیل تحرکات سرمایه گذاران ترک و برقراری ارتباط بین تجار دو کشور، برنامه های مختلفی را ترتیب داده  و‌ از جمله این برنامه ها می توان به جلسات "بی تو بی" در اتاق تعاون و اتاق بازرگانی ایران و همچنین شرکت هیات های تجاری ترکیه در نمایشگاه های تخصصی اشاره کرد.  

نماینده انجمن موسیاد با اشاره به مزیت مرز بالای پانصد کیلومتری بین ایران و ترکیه، گفت: این مرز متعلق به دو کشور ایران و ترکیه است و کسی نمی تواند در این مراوردات دخالت کند اما  باید مشکلات در مسیر تجارت دو کشور را حل کنیم.

‌ چاپایا باتماز گفت:با توجه به اینکه ایران تولیدکننده بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز صنایع ترکیه است و از طرفی هر دو کشور بازارهای بزرگی در اختیار دارند ،اگر اراده هر دو کشور جدی باشد می توانیم به حجم تجارت 30 میلیارد دلار در سال برسیم.

وی افزود:بر خلاف بسیاری از شرکت های اروپایی، شرکت های متعلق به کشور ترکیه، ایران را ترک نکرده اند و خواهان ارتباط هر چه بیشتر تجاری بین دو کشور هستند. انجمن موسیاد نیز به عنوان یک واسطه در صدد تسهیل این روابط است، این انجمن 65 هزار کارخانه و تولیدی زیرمجموعه خود دارد و به دلیل غیر دولتی بودن و نبود بروکراسی اداری، سرعت کار را برای تجار دو کشور بالا می برد.

نماینده انجمن مذکور در خاتمه گفت: البته این انجمن در بیش از 80 کشور ایران نمایندگی دارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید