نکاتی که قبل از خرید بنز C280 باید بدانید

کدخبر: ۲۶۹۱۸۷
برای کسانیکه معمولاً دنبال سدان‌های لوکس گران‌قیمت هستند بنز بهترین گزینه ممکن است، البته اگر بتوانید از پس قیمت بالای آن بربیایید.
نکاتی که قبل از خرید بنز C280 باید بدانید

 از همین رو در میان سدان‌هایی که آلمانی الاصل هستند خریدوفروش مرسدس بنز C280 از ارزش بالایی برخوردار است. البته خرید بنز C280 ممکن است برای عده‌ای ایده‌آل نباشد چراکه این خودرو فقط از سال 2008 تا 2011 تولید شده است.

برای شروع می‌توان قدرت این اتومبیل را بررسی کرد. بخش اعظم قیمت بالای بنز C280 از موتور قدرتمند و 6 سیلندر آن ناشی می‌شود. این موتور با 24 سوپاپ و انتقال نیرو از دیفرانسیل جلو توانایی انتقال 231 اسب بخار قدرت را دارد که خودش به‌تنهایی می‌شود 6000 دور در هر دقیقه. ماشین بازها جالب است بدانند که این اتومبیل با توجه به وزن یک و نیم تنی‌اش صفر تا صدی برابر با 7 ثانیه دارد و توانایی رسیدن به 224 کیلومتر بر ساعت از آن دست نقاط قوتی است که به‌راحتی نمی‌توان از آن‌ها گذشت. به‌مانند سری C350 با خرید بنز C280 باکی 66 لیتری نصیبتان می‌شود که مصرف سوخت بالای آن را جبران می‌کند. قدرتمند بودن موتور بنز C280 باعث شده است تا این اتومبیل 9.3 لیتر در هر 100 کیلومتر بسوزاند و این موضوع واقعاً آزاردهنده است پس به هنگام خرید حتماً به یاد داشته باشید که پول زیادی برای بنزین پرداخت خواهید کرد.

مجهز بودن به 5 سیستم ترمز نظیر ABS, ESP, ASR, BAS, BA و ترمزهای دیسکی امنیت این اتومبیل را نیز فراهم می‌کنند. ازنظر سطح کیفی امکانات نیز قیمت بنز C280 واقعاً توجیه‌پذیر است. برای مثال کیسه‌های هوا بنز C280 در چهار جهت مختلف طراحی‌شده‌اند و تقریباً هر چیزی در اتومبیل از فرمان آن قابل‌کنترل است. این کنترل با استفاده از دکمه‌های چندگانه قابلیت کنترل شیشه‌ها، سیستم صوتی و تصویری و ... را دارد و سیستم کنترل نیرو از مصرف‌های بیهوده سوخت و باتری اتومبیل جلوگیری می‌کند.؛ البته باوجود تمامی مزایای ذکرشده معایب بسیاری نیز گریبان گیر این مدل هستند.

برای مثال در مدل‌های ابتدایی این اتومبیل پس از کارکرد بالا، خودرو دچار نقص در سیستم سوخت‌رسانی شده و نیازمند تعویض فیلترهای موتور و باک است. این نقص‌ها اکثراً در ابتدای خرید توسط پشتیبانی و گارانتی قابل‌رفع بودند اما اکثر مدل‌های قدیمی این خودرو در حال حاضر شامل گارانتی نمی‌شوند و هزینه لوازم‌یدکی این مدل بنز نیز بالاست. البته به گفته توزیع‌کنندگان این نقص‌های فنی پس از یک سری غربالگری از بازار حذف شدند اما تعدادی از این اتومبیل‌ها همین‌الان نیز در ایران وجود دارند.

پس بهتر است قبل از خرید بنز C280 مدل و پیشینه آن را مطالعه کنید. چنین نقص‌های فنی‌ای معمولاً در هر اتومبیلی یافت می‌شود اما به‌مرورزمان رفع می‌شوند پس بااین‌حال بهتر است همیشه کارکرد خودرو را در نظر بگیرید. در وهله اول مصرف سوخت این مدل خودروی بنز به‌مانند اجدادش بسیار بالاست. ثانیاً، در برخی موارد نادر چراغ بنزین این سری در فواصل میانی شروع روشن می‌شوند و این امر در خریدوفروش بنز C280 موضوعی بسیار شایع است.

درنهایت هم خرید بنز C280 به هزینه‌های بالای تعویض روغن و فیلتر منتهی می‌شود و در مواردی نادر اگر از روغن غیر مرغوب استفاده کنید با مشکلات بسیاری روبه‌رو خواهید شد. پس همیشه به یاد داشته باشید تا از بهترین نوع بنزین باک بنز C280تان را پرکنید. در ضمن باید بدانید که بنز لوکستان نیاز به شست و شوی تخصصی خواهد داشت و کارواش‌هایی که غیراصولی کارمی‌کنند می‌توان به سیستم برقی آسیب‌پذیر خودروی شما صدمه بزنند.

این سری اتومبیل جزو سری بسیار مناسب بنز بوده که هم‌اکنون می‌توانید باقیمت حدود 500 میلیون تومان نیز آن را پیدا کنید.

 

منبع : ویرلن

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید