راهنمای خرید ام جی rx5: شاسی بلند دو رگه چینی جدید بازار ایران

کدخبر: ۲۶۹۱۹۶
همانطور که میدانید برند ام جی یک شرکت خودروسازی انگلیسی است که توسط کمپانی سایک خریداری شده است. ام جی به دلیل این که همچنان دارای دفتر مرکزی در اروپا است نسبت به سایر چینی‎های بازار اصالت بیشتری دارد و رگه‎های طراحی اروپایی در محصولات این شرکت نمایان است.
راهنمای خرید ام جی rx5: شاسی بلند دو رگه چینی جدید بازار ایران

در همکاری شرکت سایک با صنعت خودروی آذربایجان مقرر شده است بود که چند مدل از خودروهای این شرکت در ایران مونتاژ شوند و به فروش برسند. یکی از این خودروها، شاسی بلند خوش چهره‎ای به نام ام جی RX5 است که به نظر گزینه مناسبی برای بازار ایران است. البته در حال حاضر قرار داد سایک با صنعت خودروی آذربایجان لغو و خط تولید این خودرو قرار است در سمنان راه اندازی شود. در ادامه به معرفی این خودروی جدید شرقی‎ها خواهیم پرداخت.

ام جی1

دست‎های پشت پرده انگلیسی‎ها

در واقع RX5 یکی از محصولات تولید شده و طراحی شده توسط ام جی است که در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد. با این حال نسخه‎ای که به ایران وارد می‌شود توسط شرکت ROEWE که از شرکت‎های تابعه سایک است تولید می‌شود. این موضوع سبب شده است که آرم ام جی، جای خود را به آرم روو بدهد و قسمت‎هایی از خودرو دچار تغییر شود. بخصوص داشبورد RX5 تولیدی روو با خودرو تولید شده در مرکز اصلی ام جی تفاوت‎های زیادی دارد. با این حال ما نیز از همان نام ام جی RX5 برای این خودرو استفاده می کنیم.

ام جی RX5

طراحی ظاهری ام جی  RX5، ایرانی پسند!

اولین نکته که در طراحی ظاهری ام جی RX5 به چشم می‎خورد، عدم پیروی آن از زبان طراحی خودروهای ام جی است که شاید دلیل اصلی آن همان دست به دست شدن این خودرو بین ام جی و روو باشد. طراحی این خودرو از رقبای چینی بازار یک قدم جلوتر است. ترکیب چراغ‎های جدید با جلو پنچره کلاسیک ام جی زیبایی خاصی به این خودرو داده است، علاوه بر این ریزه کاری‎هایی در بخش مه شکن و سپر خودرو هماهنگی خوبی با طراحی کلی جلوی خودرو دارند. به این ترتیب می‎توان گفت با یک ظاهر ایرانی پسند و جوان پسند در این خودرو رو به رو هستیم که احتمالا بازار خوبی را برای خرید و فروش ام جی با مدل RX5 به همراه خواهد داشت.

ام جی RX5-1

نگاهی به کابین و امکانات ام جی RX5، ساده اما شیک!

شما با خرید ام جی RX5 صاحب خودروی متفاوتی نسبت به سایر شاسی بلندهای چینی بازار خواهید شد. استفاده از چرم با کیفیت در داشبورد با تریم رنگی متفاوت در همان نگاه اول حس سوار شدن به یک خودرو نسبتا لوکس را به شما القا می‎کند. بر خلاف RX5 تولید شده در مرکز ام جی، در وسط داشبورد یک صفحه نمایش لمسی بزرگ 10 اینچی قرار گرفته است که وظیفه انجام بسیاری از اعمال خودرو را بر عهده دارد. سادگی داشبورد و پنل کنترل آن به این دلیل است که کلیدهای فیزیکی حذف شده‎اند حالا اکثر وظایف بر عهده نمایشگر خودرو قرار گرفته است. کیفیت متریال استفاده شده در خودرو مناسب است و طور کلی در عین سادگی همه چیز شیک و دوست داشتنی است.

لیست بلند بالایی برای امکانات رفاهی این خودرو در نظر گرفته شده که مهم‎ترین آن‌ها دوربین 360 درجه، گرمکن صندلی‎های جلو، کروز کنترل، کی لس، سنسور جلوگیری از برخورد در جلو و عقب است.

قوای محرکه ام جی RX5، میخکوب کردن رقبا

موتور 2.0 لیتری توربو شارژر با توانایی تولید 230 اسب بخار و به همراه یک جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه اتومات برای این خودرو در نظر گرفته شده است. مصرف سوخت این خودرو طبق اعلام شرکت 8.5 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. این ترکیب یکی از بهترین عملکردهای فنی در بین خودروهای چینی بازار را به همراه خواهد داشت. اما تیر خلاص به رقبای این خودرو چهار چرخ متحرک آن است و بالاخره می‎توان گفت یک شاسی بلند واقعی که به لطف ام جی توسط چینی‎ها ساخته شده است وارد ایران خواهد شد.

قیمت ام جی RX5، بیشتر از پیش بینی‎ها!

قرار بود قیمت ام جی RX5 در ایران زیر 200 میلیون تومان باشد اما با توجه به امکانات خودرو و افزایش وحشتناک قیمت‎ها نباید انتظار کمتر از 300 میلیون تومان را برای این خودرو داشته باشیم البته امکان افزایش بیشتر قیمت نیز وجود خواهد داشت.

منبع : ویرلن

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید