بنیانگذار «علی بابا» از آینده‌ خلق شده ائتلاف «برای فردا» می‌گوید:

اتاق بازرگانی ظرفیت تغییر بستر کسب‌وکار از طریق تعامل با حاکمیت را دارد

کدخبر: ۲۷۰۶۳۷
اقتصادنیوز؛ رای‌گیری نهمین دوره‌ی انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران با حضور کاندیداهای مطرح از کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ائتلاف برای فردا) روز شنبه، 11 اسفند ماه برگزار می‌شود.
اتاق بازرگانی ظرفیت تغییر بستر کسب‌وکار از طریق تعامل با حاکمیت را دارد

به گزارش اقتصادنیوز؛ در لیست ائتلاف برای فردا، نام‌های بزرگی چون، مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تهران،  «مجید حسینی نژاد»، بنیانگذار علی بابا، محمدرضا انصاری، رئیس هیات مدیره شرکت کیسون، محمد امیرزاده،عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، عباس آرگون، مدیر عامل شرکت توسعه و تجارت فراگیر فولاد خوزستان و ... به چشم می‌خورد. 

این تعداد، بالاترین میزان حضور کاندیداهای صنعت ICT در تاریخ انتخابات اتاق تهران به شمار می‌آید و این موضوع نشانه‌ی خوبی برای حوزه ICT است؛ چرا که راهیابی این ائتلاف به اتاق بازرگانی، می‌تواند کمک شایانی به بخش ICT، استارت‌آپی و دانش‌بنیان کشور باشد و صدای فعالان این اکوسیستم را به دولت برساند. 

به همین دلیل است که نمایندگان بخش ICT در ائتلاف «برای فردا»، حمایت سایر نهاد‌و تشکل‌های صنفی را با خود به همراه دارند. به طوریکه  ۱۰0 تشکل بخش خصوصی از صنوف مختلف با نامه رسمی از لیست این ائتلاف حمایت کرده‌اند که از جمله آنها می‌توانیم به سندیکای مخابرات و اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی و پیمانکاری مخابرات اشاره کنیم. 

نکته‌ بارز سرلیست اعضای ائتلاف برای فردا، حضور مجید حسینی نژاد، بنیانگذار علی باباست که در سایه راهبری حرفه‌ای او، علی بابای جوان به عنوان استارت‌آپی دانش‌بنیان، امروز به رتبه یک فروش بلیط سفر تبدیل شده است. 

مجید حسینی نژاد در حال حاضر موسس و عضو هیات مدیره هلدینگ گردشگری توشا (توسعه تجربه شایسته سفر) است که برندهای شناخته‌شده‌ای چون، علی‌بابا و جاباما از زیرمجموعه‌های آن هستند.

بنیانگذار علی بابا باور دارد که راهیابی این ائتلاف به اتاق بازرگانی، نتیاج مثبتی در حوزه کسب‌وکارهای نوپا و برقراری ارتباط موثر و هم‌افزایی با کسب‌وکارهای سنتی، صنوف مختلف کشور و... دارد. مجید حسینی‌نژاد در مورد ارتباط اکوسیستم استارت‌آپی  معتقد است: امروز یکی از حلقه‌های مفقوده اقتصاد ایران این است . ارتباط کسب و‌کارهای بازرگانی، صنعتی، تولیدی و معدنی با فضای کسب‌وکار دیجیتال و آشنا کردن آن کسب‌وکارها با فضای اقتصاد دانش‌بنیان و استارت‌آپی.

وی تاکید دارد:معتقدم که فقدان ارتباط ارگانیک بین تیم‌های استارت‌آپی با تجربه، قدرت و شم تجاری کارآفرینان قدیمی‌تر ایران باعث بالا رفتن نرخ شکست در کسب‌وکارهای استارت‌آپی شده است. امیدوارم حضور من در اتاق بازرگانی در کنار بزرگان اقتصاد ایران، علاوه بر اینکه به رشد فردی و حرفه‌ای من کمک خواهد کرد، موجب ایجاد پلی شایسته بین این دو بخش اقتصادی یعنی کارآفرین‌های قدیمی‎‌تر و تیم‌های استارت‌آپی خواهد شد. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید