بی ام و سری 7 در مقابل مرسدس بنز کلاس S؛ نبرد سدان های بی همتا

کدخبر: ۲۷۱۵۳۷
به قول قدیمی‌ها برتری بیشتر در زور بازو خلاصه می‌شود تا ظاهر و این جمله در قیاس میان خودروها بیشتر از هر چیزی نمود پیدا می‌کند. از همین‎رو در بررسی برندهایی چون بنز کلاس S و بی ام و سری 7 دو نکته توجه‌ها را به خود جلب می‌کند؛ اولی قیمت آن‌هاست و دومی قدرت خروجی است که این دو خودرو رو با حرکت در می‌آورد
بی ام و سری 7 در مقابل مرسدس بنز کلاس S؛ نبرد سدان های بی همتا

البته هر دو این کلاس از خودروها ویژگی‌ها و مدل‌های خاص خودشان را دارند و برای این که کارمان در مقایسه ساده‌تر باشد به سراغ بی ام و 730 و بنز اس 500 می‌رویم چون بیشترین میزان تشابه را در بازه زمانی مختلف به خود اختصاص می‌دهند.

مقایسه زور بازو اولین بخشی است که در این بررسی به سراغش می‌رویم و شاید برایتان عجیب باشد اما بنز یک سر و گردن از بی ام و 730 بالاتر است. قیمت این بی ام و سری 7 تقریبا از 2 میلیارد تا 2 میلیارد و 500 میلیون تومان آغاز می‌شود و به نسبت بنز واقعاً ضیف عمل می‌کند. این خودرو ساخت 2016 با موتوری تقریبا 2000 سی‌سی موفق می‌شود تا تنها 258 اسب بخار نیرو محرکه تولید کند. این در حالی است که بنز اس 500 با 4500 سی‌سی 455 اسب بخار به اسکلت اصلی اتومبیل تحویل می‌دهد. تشابه در این دو مدل درست در جایی است که هیچ وقت فکرش را نمی‌کنید و باید بدانید که هر دوی این موتورها 5000 در هر دقیقه حرکت می‌کنند و این شدت اختلاف در قدرت محرکه انها به تکنولوژی اصلی موتورشان باز می‌گردد.

بی ام و7

با خرید بی ام و سری 7 آن‌هم در مدل 730 یک موتور V6 خریداری کرده‌اید. در کمال تعجب با همین میزان بودجه می‌توانید یک بنز اس 500 با تکنولوژی V8 خریداری کنید. البته این نکته تنها در شتاب اولیه میان این دو خودرو تفاوت ایجاد می‌کند و جالب است بدانید بیشینه سرعت هر دو آن‌ها 250 کیلومتر بر ساعت است. تنها فرق میان این دو مدل این است که بی ام و 730 با 6.3 ثانیه و بنز اس 500 با 5 ثانیه از صفر به صد می‌رسد. البته در مورد مصرف سوخت باید بی ام و 730 را سربلندتر بدانیم چون با این میزان قدرت خروجی تنها 6.3 لیتر بر هر صد کیلومتر می‌سازند و این در حالی است که بنز اس 500 8.6 لیتر برایتان خرج بر می‌دارد.

مرسدس بنز

از بعد ایمنی هر دو این خودرو در سطح یکسانی قرار می‌گیرند و جمعاً از 8 کیسه هوا در 8 نقطه از خودرو بهره می‌برند. ست‌های ایمنی در بخش ترمزها به سری HSA - ADAPTIVE BRAKE - خشک کننده ترمزها - ABS - ASR - Attention Assist - BAS - ESP - سیستم PRE-SAFE محدود می‌شود. این میزان از ایمنی برای قیمت بی ام و سری 7 و بنز اس 500 قابل قبول است و در مورد امکانات رفاهی هم به همین شکل عمل می‌کند. امکانات رفاهی زیر در مورد هر دو این خودروها مشترک است:

« سوئیچ دارای صفحه نمایش – سر‌دنده‌ سرامیکی - درب صندوق برقی - دوربین ۳۶۰ درجه - گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو و عقب - گرم‌کن کنسول - ماساژور صندلی‌های عقب و جلو - وکیوم درها - رادار جلو و عقب - رادار عابر پیاده - رادار تغییر خطوط - رادار ترافیک - چراغ شور - کروز کنترل هوشمند - لاستیک ران فلت - پرده‌های جانبی برقی - نورپردازی داخلی در ۶ رنگ، مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی لمسی - مانیتورهای پشت صندلی - سقف پانوراما با طرح نمای آسمان - تهویه‌ی خودکار چهارگانه - سیستم هوشمند چرخ‌های عقب و سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه‌ی جلو»

البته بنز در برخی موارد نظیر پکیج پارک و غیره بهتر عمل می‌کند اما این ویژگی‌ها نکاتی نیستند که خرید و یا عدم خرید یک خودرو را تأیید کنند. در نهایت هم تنها با یک مقایسه کوچک میان قیمت متوجه می‌شوید که با انتخاب هر یک از این مدل‌ها خودرویی فوق‌العاده با بیشترین میزان از امکانات رفاهی به دست آورده‌اید. امکاناتی که در کمترین اتومبیلی پیدا می‌شود. البته یک نکته باقی می‌ماند و آن‌هم ویژگی‌های ظاهری است. یکی از این خودروها اسپرت و دیگری زیبای کلاسیک است و هرکدامشان یک نوع سلیقه را هدف می‌گیرند. انتخاب نهایی با شما و سلیقه شخصیتان است.

منبع :‌ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید