بی ام و 530i در مقابل مرسدس بنز E300؛ رقیبان سرسخت

کدخبر: ۲۷۱۵۴۷
هر زمان که یکی از این دو غول آلمانی برنامه‌ای برای عرضه یک مدل جدید در بازار را دارد طرف مقابل نیز برای تکمیل این رقابت و به دست گرفتن بازار سعی در ارائه مدلی بهتر با ویژگی‌های رقابتی بیشتر را دارد. بنز اشتوتگارتی و بی ام و باواریایی دو همسایه و دو رقیب دیرینه‌اند که در طول بیش از یک قرن سابقه خود در خودروسازی همواره برای برتری با یکدیگر به رقابت می‌پرداختند.
بی ام و 530i در مقابل مرسدس بنز E300؛ رقیبان سرسخت

 در بازار کنونی نیز شاهد این رقابت به شکل بسیار نزدیک‌تر و مماس‌تر هستیم. به طوری که اگر بخواهیم برای انتخاب یکی از این دو برند امکانات و آپشن‎های داخل خودرو را ملاک قرار دهیم در نهایت کاملاً گیج خواهیم شد. زیرا نتیجه این رقابت سنگین مجهز بودن این دو غول آلمانی به تمام ادوات و تکنولوژی‌های روز دنیاست. بنابراین دور از ذهن نیست که مدل‌های جدید هر دو برند با زره ای فولادی از تجهیزات و امکانات به جنگ یکدیگر بروند.

در میان این بازار رقابتی داغ دو سدان میان رده از این دو همسایه آلمانی بسیار مورد توجه منتقدان و هم چنین خریداران سطح متوسط در اروپا قرار گرفته است. بی ام و سری 5 و بنز E کلاس از بدو تولد خود سعی در رقابت با یکدیگر داشتند. اگر بیشتر در این رقابت فرو برویم خواهیم دید که محبوب‌ترین مدل‌های این خودرو یعنی بی ام و 530i و مرسدس بنز E300 در رقابت سنگینی با یکدیگر قرار دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا لایه‌های این رقابت را با هم بررسی کنیم. در این رقابت مدل 2017 این خودروها مورد هدف ما هستند.

530i-e3002

مقایسه طراحی ظاهری بی ام و 530i و مرسدس بنز E300

اگرچه برای انتخاب و خرید یک خودرو طراحی ظاهری بحثی سلیقه‌ای است. اما این رقابت را از نظر طراحان خودرو و منتقدین این عرصه پیش می‌بریم تا در نهایت به یک نتیجه مشخص برسیم. در این قسمت از رقابت خواهیم دید که مرسدس بنز E300 با طراحی جلوپنجره برجسته و رینگ‌های بزرگ 20 اینچی و اسپرت تر در مدل پایه و به طور کلی ظاهر مدرن‌تر و تهاجمی‌تری را نسبت به بی ام و 530i ارائه می‌دهد.

هر چند بی ام و 530i نیز با چراغ‌های کشیده خود که با جلوپنجره مخصوص بی ام و همراه شده‌اند در ظاهر این حس تهاجمی و خشن بودن را به بیننده منتقل می‌کند. اما اگر بخواهیم به عقیده صاحب نظران این عرصه پیش برویم بنز E300 با چراغ‌های گربه این خود امتیاز این بخش از رقابت را از آن خود می‌کند.

مقایسه طراحی داخل کابین و امکانات داخلی دو همسایه آلمانی

همانطور که گفتیم از نظر امکانات و آپشن های داخلی هر دو این خودروها در بالاترین سطح ممکن قرار دارند. اما تفاوت‌هایی نیز میان تکنولوژی‌های داخل کابین این خودرو و نیز کیفیت مواد استفاده شده و نوع طراحی کابین نیز وجود دارد.

530i

برای خریداران عصر جدید خودرو یکی از مهم‌ترین فاکتورها سهولت اتصال به سیستم اطلاعات سرگرمی و نیز دسترسی آسان به سیستم‌های کمک راننده می‌باشد. بی ام و 530i و بنز E300 هرکدام به بهترین شکل این امکانات را برای سرنشینان فراهم کرده‌اند. اما در این رقابت سیستم MBUX بنز برای اتصال به نمایشگر 12.3 اینچی و استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی سهولت بیشتری دارد. هم چنین حضور این نمایشگر بزرگ لمسی ظاهری لوکس‌تر و مدرن‌تر به کابین این کشتی لوکس داده است.

e300

از طرفی بی ام و 530i با صندلی‌های عریض‌تر و نرم‌تر خود راحتی بیشتری را برای سرنشینان فراهم می‌کند. در ردیف عقب این خودرو فضای کافی برای 3 نفر بزرگسال به خوبی فراهم شده است و ارگونومی صندلی‌ها در مدل پایه بالاتر از بنز E300 می‌باشد. بنابراین برای خانواده‌های پرجمعیت خریدوفروش بی ام و 530i کاربردی‌تر است.

تجربه رانندگی بی ام و 530i در مقابل بنز E300

530i-e3003

در اکثر مقایسه‌ها بین بنز و بی ام و در تجربه رانندگی از بی ام و انتظار یک رانندگی اسپرت، خشن و پر سرو صدا را داریم و بنز را بیشتر به یک کشتی موقر با رانندگی آرام و لوکس تشبیه می‌کنیم. اما در مورد بنز E300 این موضوع کمی متفاوت است. بنز E300 با تولید 370 نیوتون متر گشتاور در مقابل گشتاور 350 نیوتون متری بی ام و عملکرد بهتری را از لحاظ رانندگی اسپرت ارائه می‌دهد. این موتور هماهنگی بسیاری با گیربکس 9 سرعته اتوماتیک خود دارد و این هماهنگی به لطف وزن بالای بنز بین فرمان و چرخ‌ها نیز دیده می‌شود. این هماهنگی به همراه لرزش‌هایی در هنگام رانندگی اسپرت هیجان را به راننده منتقل می‌کند. به طور کلی در این مورد بنز E300 اسپرت تر از بی ام و 530i به نظر می‌آید.

در مقابل بی ام و با موتور 2 لیتری 4 سیلندر خود توان تولید 248 اسب بخار را دارد که 7 واحد از بنز بیشتر است. علاوه بر این بی ام و به دلیل وزن پایین‌تر خود و نیز گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF مصرف سوخت پایین‌تری دارد. قوای محرکه بسیار بالای بی ام و 530i موتور این خودرو را در این رقابت پیروز ماجرا کرده است. زیرا در سرعت‌های بالا تعویض دنده در این خودرو نرم‌تر می‌باشد. اتاق بی ام و نیز بی سر و صداتر بوده و کوبش کمتری را به کابین منتقل می‌کند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود افرادی که به رانندگی آرام‌تر علاقه دارند خرید بی ام و 530i را ترجیح خود قرار دهند.

منبع : ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید