کراس اوورهای هیجانی؛ بیسو T5 یا بی وای دی S6؟

کدخبر: ۲۷۱۷۳۷
اگرچه وضع بازار خودروی ایران چندان تعریفی ندارد، اما در این میان شرکت‌هایی تاسیس شده‌اند که قصد دارند تکانی به این وضع بدهند و خودروهای رنگی و زیبایی به خیابان‌های شهر هدیه دهند. یکی از این شرکت‌ها، سیف خودرو است؛ شرکتی که تنها دو خودروی چینی کراس اوور تولید می‌کند با نام بیسو.
کراس اوورهای هیجانی؛ بیسو T5 یا بی وای دی S6؟

 سیف خودرو با مونتاژ بیسو تی 5 و تی 3 یک پیغام مهم به همه داده است: از سدان‌ها دور شوید و به شاسی‌بلندها فکر کنید. بیسو t5 به زودی به بازار می‌آید و همین حالا هم در سایت دیوار حواله‌هایش برای فروش آگهی شده‌اند. بنابراین لازم است دوردوری با این خودرو و البته رقیبش بی وای دی S6 داشته باشیم.

بیسو تی 5 و بی وای دی اس 6 وجه اشتراکات زیادی دارند؛ هر دو کراس اوور هستند، هر دو تقریبا ناشناخته هستند و از همه مهم‌تر هر دو چینی هستند. تفاوت اصلی‌شان اما در این است که بی وای دی قدمت بیشتری در مقایسه با بیسو دارد؛ تاسیس آن به حدود 15 سال پیش بازمی‌گردد و اس 6 از 2011 به بازار آمد. با این حال اگر بخواهیم ظاهر دو خودرو را در کنار یکدیگر قرار دهیم، به نظر می‌رسد بیسو T5 خاص‌تر و چشم‌نواز‌تر از بی وای دی S6 است.

از نظر فنی موتور هر دو خودرو 4 سیلندر 16 سوپاپه است اما بی وای دی اس 6 از نظر حجم موتور، حداکثر سرعت و حداکثر قدرت از بیسو تی 5 پیشی می‌گیرد. تجهیزات دو خودرو را که بررسی می‌کنیم می‌بینیم چینی‌ها نخواستند تبعیض آنچنانی میان فرزندان خود بگذارند؛ حالا با هر برندی، بیسو یا وی وای دی فرقی ندارد. برای مثال بیسو T5 سانروف پانوراما، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی‌های چرمی، گرمکن صندلی‌های جلو، هشدار باز ماندن درها، سیستم کنترل باد لاستیک و سیستم توقف در سربالایی دارد. همچنین از دیگر آپشن‌های این خودرو می‌توان به تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت و تنظیم برقی صندلی شاگرد در چهار جهت، فرمان چرمی، برف‌ پاک‌کن و گرمکن شیشه عقب و سیستم صوتی مجهز به هفت بلندکو اشاره کرد. اما در کنار این‌ها، بی وای دی اس 6 به چیزهایی مانند صفحه نمایش چندمنظوره، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، کمربند ایمنی سه نقطه‌ای و قابلیت تنظیم هشدار سرعت بیش از حد مجاز مجهز است.

خودروهای کراس اوور حالا دیگر کم کم روی بورس آمده و اگر به دنبال شاسی بلند اقتصادی و به صرفه هستید، به سراغ بیسو T5 یا بی وای دی S6 بروید. همچنین چنانچه کراس اووری منحصر به فرد می‌خواهید، پیشنهاد بی‌برو برگرد ما به شما خرید بیسو T5 است.  در سایت دیوار در یک مورد حواله تی 5 به قیمت 195 میلیون تومان به فروش می‌رسد. زمان تحویل این خودرو شهریور 1398 و سود مشارکت آن 21 درصد عنوان شده است. در آگهی دیگری حواله بیسو تی 5 به قیمت 160 میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است. فروشنده می‌گوید در هنگام تحویل باید 120 میلیون تومان نیز واریز گردد. اما چنانچه بخواهید تی 5 را مستقیم از نمایندگی خرید کنید، حدود 250 تا 260 میلیون تومان برایتان آب می‌خورد. بی وای دی S6 نیز در میان آگهی‌های سایت دیوار دیده می‌شود؛ در یک مورد نسخه صفر کیلومتر آن 260 میلیون تومان و نسخه کم‌کاردش 230 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. دیگر انتخاب با خودتان است، یک چینی خاص می‌خواهید( بیسو تی 5) با یک چینی محافظه‌کار و معمولی( بی وای دی اس 6)

منبع : ‌ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید