همه چیز در مورد بیوک؛ برترین برند آمریکایی در جهان

کدخبر: ۲۷۱۷۴۸
آمریکایی‌سوار کم نداریم، همه آن‌هایی که دهه شصت و هفتاد با صدای مهیب موتورهای آمریکایی دلشان پر می‌زد و آرزویشان این بود با یکی از خودروهای آن در کوچه و خیابان پز بدهند. بیوک، قدیمی‌ترین کمپانی شرکت خودروسازی آمریکایی است که نه تنها آمریکایی‌سواران که همه ماشینبازها خیلی خوب آن را می‌شناسند؛
همه چیز در مورد بیوک؛ برترین برند آمریکایی در جهان

 کمپانی مقتدری که با ماشین‌های عجیب غریبش قاره‌ها را درنوردید و پس از مدتی مثل همه برندهای کلاسیک دنیا زیر پرچم جنرال موتورز رفت. بیوک وای جاب، بیوک هشت، بیوک رودمستر، بیوک اسکای‌لارک و بیوک رگال از نمونه‌های موفق این برند به شمار می‌آیند. از آنجایی که خودروهای این کمپانی به کشور هم وارد شدند، در سایت دیوار تعداد زیادی از ماشین‌های بیوک آگهی شده‌اند که در ادامه به بررسی دو مدل پرفروش آن در کشور خواهیم پرداخت.

بیوک B3

مدل بی برای شرکت بیوک برکت‌های زیادی داشت، تا آن‌جا که در همان اوایل یعنی سال‌های 1930 به بعد، پس از فورد این کمپانی به برترین خودروساز جهان تبدیل گشت. در واقع این اسکاری لارک بود که برای بیوک موفقیت‌های زیادی کسب کرد. قضیه از این قرار بود که اسکای لارک در 5 تیپ B1 تا B5 روانه بازار شد. بی 2 و بی 3 در ایران خرید و فروش می‌شوند که در این میان B3 موجودی‌اش در مقایسه با عضو دیگر خانواده اسکای لارک بیشتر است. موتور 8 سیلندری، حداکثر سرعت 185 کیلومتری در ساعت و حداکثر قدرت 175 اسب بخار از مشخصات فنی این خودرو به شمار می‌آید. بیوک B3 به کولر و بخاری، چهار شیشه برقی و کلید مخصوص قفل در مجهز است. به تیپ 3 باید جعبه دنده خودکار را هم اضافه کرد. در سایت دیوار بیوک B3 مدل 1368 با یک سال بیمه و تخفیف بیمه کامل، به رنگ آبی و فوق العاده تمیز( بنا به ادعای فروشنده) به قیمت 28 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در آگهی دیگری بی 3 عنابی رنگ 24 میلیون و 500 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. فروشنده صراحتا ذکر کرده که کف صندوق پوسیدگی دارد اما رادیات آن از نوع هیدرولیک و استارت و سیم‌کشی این خودرو کاملا سالم است.

بیوک سنچری

بعد از بی 3 و بی 5، سنچری نیز جزو پرفروش‌ترین خودروهای بیوک ایران محسوب می‌شوند. سنچری از سال 1936 تا 2005 خط تولید فعالی داشت و در سه مدل کوپه دو در، سدان 4 در و استیشن واگن 5 در، به بازار آمد. (البته به سنچری، سنچوری هم گفته می‌شود.) نوع گیربکس این خودرو 4 دنده اتوماتیک است و موتوری 6 سیلندر 12 سوپاپه دارد. خودروهای بیوک، مصرف سوخت زیادی دارند و از همین رو مدل سنچری یا سنچوری، 18 لیتر در ثانیه بنزین می‌سوزاند. توان خروجی موتور این خودرو نیز 175 اسب بخار است. در سایت دیوار مدل کروک کوپه سنچوری با 400 هزار کیلومتر کارکرد و به رنگ آبی، به قیمت 80 میلیون تومان به فروش می‌رسد. از آپشن‌های این خودرو می‌توان به وجود دنده پشت فرمان اشاره کرد. در مورد دیگری بیوک سنچری 2 در که به صورت اوراقی و آماده به رنگ و صافکاری عنوان شده، 25 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

اگر به فکر خرید بیوک هستید، توصیه می‌کنیم خودتان هم سری به سایت دیوار بزنید؛ زیرا هر بیوک فروشی در این سایت آگهی شده است. از سوی دیگر اگر قصد فروش بیوک خود را دارید، با بررسی آگهی‌های مشابه در دیوار خودرویتان را قیمت‌گذاری و جزئیات آن را ذکر کنید.

منبع : ‌ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید