شاسی‌بلندهای بیراهه‌نورد؛ پاژن یا رونیزسواری؟

کدخبر: ۲۷۱۷۵۱
بیراهه‌نوردی یعنی رفتن به فراتر از جاده که این روزها طرفداران زیادی هم پیدا کرده است. برای این کار باید ماشین‌های مخصوصی داشت که اصطلاحا به آن‌ها دودیفرانسیل می‌گویند؛ خودروهایی که می‌توانند ناشناخته‌های طبیعت را برایتان ظاهر کنند( البته به شرط رعایت قوانین محیط زیست) پاژن و رونیز دو خودرویی هستند که از سایر رقبای هم‌رده قدرتمندتر عمل می‌کنند. یکی متعلق به شرکت ایرانی مرتب خودرو و دیگری برای ژاپنی‌هاست.
شاسی‌بلندهای بیراهه‌نورد؛ پاژن یا رونیزسواری؟

 هر دو خودرو طرفداران خودشان را دارند و بعضی از آن‌ها روی ماشینشان تعصب زیادی دارند. اما ما تصمیم گرفتیم بدون هر گونه سوگیری احساسی، رونیز و پاژن v6 را در کنار هم قرار دهیم تا ببینیم کدام یک برای بیراهه‌ها و البته جاده‌های کشور مناسب‌تر است؟

رونیز و پاژن تقریبا سن و سال یکسانی دارند؛ هر دو از حدودهای سال 1380 به بازار آمدند. هر چند که ماندگاری پاژن از رونیز بیشتر بود. به عبارت دیگر رونیز تا سال 1389 و پاژن تا 1392 تولید شدند. اولین تفاوت دو خودرو در کلاسشان است: رونیز در دسته SUV متوسط و پاژن جزو خودروهای پیکاپ قرار می‌گیرد. دومین تفاوت در موتور و آرایش سیلندر است. رونیز مانند اکثر خودروها موتوری از نوع خطی و 4 سیلندر 16 سوپاپه دارد اما در مورد پاژن داستان فرق دارد. یک موتور 6 سیلندر V شکل در آن دیده می‌شود و از همین رو نیز به آن پاژن V6 می‌گویند. در حداکثر قدرت تولیدشده، پاژن از رونیز پیشی گرفته است: 161 در مقابل 160. این موضوع در مورد حجم باک نیز صدق می‌کند: پاژن باکی 87 لیتری دارد و رونیز باکی 60 لیتری. در خصوص مصرف سوخت ترکیبی، هر دو خودرو تقریبا در جایگاه یکسانی قرار گرفته‌اند: 12 لیتر در هر صد کیلومتر. نکته آخری که در مقایسه پاژن و نیسان رونیز باید گفت، قیمت پایین قطعات پاژن در برابر قطعات نیسان رونیز است. این، برای بیراهه‌نوردان مسئله مهمی است، چرا که هر لحظه در کوه و دشت و طبیعت امکان شکستن یا فرسودگی قطعات خودرو وجود دارد.

دیوار؛ بهترین مرجع کسب اطلاع از قیمت خودرو

در سایت دیوار آگهی‌های زیادی برای خرید و فروش نیسان رونیز و پاژن دیده می‌شود که می‌توان از طریق آن‌ها قیمت‌های دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کرد. برای مثال در این سایت نیسان رونیز مدل سال 1386 با 100 هزار کیلومتر کارکرد به قیمت 185 میلیون تومان به فروش می‌رسد. مالک این خودرو در آگهی قید کرده به علت زیبایی کاپوت را تعویض کرده است. برای اینکه از صحت این ادعا مطمئن شوید، حتما در هنگام بازدید خودرو یک کارشناس فنی با خودتان ببرید. در آگهی دیگری نیز رونیز مدل 1386 با 129 هزار کیلومتر کارکرد با امکاناتی از جمله فرمان برقی، سنسور جلو و عقب و دوربین دنده عقب 186 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

اما قیمت‌های پاژن وی 6 بسیار کمتر از این‌هاست؛ این را می‌توان به کمک آگهی‌های سایت دیوار متوجه شد. مثلا در این سایت پاژن v6 مدل 1389، به رنگ زرد و با 130 هزار کیلومتر کارکرد به قیمت 125 میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ حتی در آگهی قید شده پای معامله هم تخفیف داده می‌شود. در مورد دیگری پاژن v6 مدل 1383 با 100 هزار کیلومتر کارکرد به همراه تمامی وسایل آفرودی نصب شده 68 میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است.

منبع : ‌ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید