بیسو، امکانات رفاهی و طراحی جذاب

کدخبر: ۲۷۵۰۴۳
شرکت سیف خودرو، درگذشته نمایندگی انحصاری سوباروی ژاپن را در اختیار داشت، ولی بعد از چند سال اقدام به فروش محصولات شرکت بیسوی چین در ایران کرد. شرکت بیسو در سال ۲۰۱۵ تولیدات خود را در سه مدل بیسو t3, بیسو t5 ، بیسو M5 شروع کرد، که مدل M5 یک ون محبوب است که ما در این مقاله نگاه مختصری به مدل های t3 و 35 می اندازیم.
بیسو، امکانات رفاهی و طراحی جذاب

در ادامه  به بررسی محصولات بیسو و مقایسه آن ها با رقبای بازار ایران می‌پردازیم.

بررسی فنی بیسو t5 :

این مدل یک کراس اوور متوسط است که امکانات رفاهی خوب و طراحی جذابی دارد. این خودرو به علت داشتن سه ردیف و 7 صندلی، در بازار ایران، در نوع خود منحصر به فرد است. دنده های بیسو t5 در دو حالت عرضه شده اند: حالت دستی که 5 دنده است و حالت اتوماتیک که 8 دنده است. موتور این محصول حجم 1. 5 لیتر همراه با 4 سیلندر توربو شارژ است که قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن متر تولید می کند. با توجه به زن 1.6 تا 1.7 تنی این ماشین، موتوری با این مشخصات کمی ضعیف بنظر میرسد.

امکانات رفاهی و امنیتی  بیسو t5 :

وجود دریچه کولر برای سرنشینان ردیف دوم و وجود سیستم مجزای دریچه کولر برای سرنشینان ردیف سوم باعث ایجاد هوای مطبوع تر برای آن ها شده است. قفل کودک برای صندلی های عقب، جا عینکی و چراغ مطالعه، نمایشگر لمسی 9 اینچی همراه با سیستم صوتی تصویری، شیشه دودی، گرمکن آینه بغل، سنسور باران، برف پاک کن عقب، سانروف پانوراما، قابلیت جمع شدن صندلی های ردیف دوم و سوم و استارت بدون کلید و تنظیم صندلی راننده در 6 جهت و شاگرد در 4 جهت به صورت برقی، از جمله امکانات رفاهی هستند که این مدل شاسی بلند را جذاب کرده است و امکان جمع شدن ستون فرمان هنگام بروز تصادف، سیستم هشدار خروج از خط و سیستم کمکی حرکت در سربالایی  باعث آرامش خاطر و امنیت سرنشینان می گردد.

بررسی بیسو t3 :

موتور این خودرو 1.3 لیتری توربو شارژ است که قدرت 133 اسب بخار و گشتاور 185 نیوتن متر تولید می کند. بیسو t3 گیربکس 5 سرعته دارد که حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت را فراهم‌ میسازد. امکانات رفاهی این مدل تا حد زیادی مشابه مدل  مدل t5 است‌.

مقایسه بیسو t3 با رقبا در بازار ایران :

هاوال H2  و mvm x33  رقبای چینی این ماشین در بازار ایران هستند. از آنجایی که هاوال  را  شرکت بهمن خودرو و MVM را شرکت مدیران خودرو عرضه می‌کنند و شرکت  سیف خودرو راه سختی برای رقابت با این شرکت ها و جلب اعتماد خریداران ایرانی دارد. خودروی بیسو t3 امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری نسبت به رقبا دارد، که مزیت بزرگی است. امکاناتی مانند نمایشگر 9 اینچی، صندلی برقی راننده، سانروف پانورامیک دو حالته، هشدار نقطه کور و هشدار خروج از خط مواردی هستند که در رقبا دیده نمی‌شوند و مزیت رقابتی بزرگی محسوب می شوند.

مقایسه بیسو t5 با چری تیگو 7 در بازار ایران :

امکانات رفاهی t5 بیشتر از چری تیگو 7 است. ولی طراحی تیگو 7 بهتر است. چری تیگو 7  توسط مدیران خودرو وارد بازار شده است و موتور آن حجم 1.5 لیتر با 4 سیلندر توربو شارژ دارد. 146 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور دارد. جعبه دنده 6 سرعته دارد.

 با این توضیحات و با توجه به این که وزن چری تیگو از t5 کمتر و برابر با 1440 است، می‌توان نتیجه گرفت عملکرد بهتری دارد.

منبع : ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید