امضای تفاهمنامه همکاری بین ایمیدرو و دانشگاه صنعتی امیرکبیر

کدخبر: ۲۷۹۴۲۶
گروه بنگاه‌ها: تفاهمنامه همکاری بین ایمیدرو و دانشگاه صنعتی امیر کبیر با هدف تحقق اهداف عالی پژوهشی و استفاده از ظرفیت تعاملات ملی و بین المللی در حوزه معدن و صنایع معدنی امضا شد.
امضای تفاهمنامه همکاری  بین ایمیدرو و دانشگاه صنعتی امیرکبیر

به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته در مراسم امضای این تفاهمنامه رییس این دانشگاه گفت: این تفاهمنامه به منظور همکاری در برنامه های ملی،‌ منطقه ای و بین المللی در حوزه استخراج و همچنین استفاده از فرصت ها و جایگاه بین المللی دانشگاه امیر کبیردر بخش های آموزشی، پژوهشی و فناوری و نیز تکمیل زنجیره نیازها در اکتشاف، استخراج و فراوری است.

 رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک) با بیان اینکه قدمت این دانشگاه به سال ۱۳۰۷ می رسد و تاسیس دانشکده پلی تکنیک در سال ۱۳۳۷ بوده است، افزود: این دانشگاه بیش از ۱۴۰۰۰ نفر دانشجو دارد و  در زمان محلوجی - وزارت صنایع و معادن وقت - دانشگاه معدن و متالورژی نیز مستقل شد.

احمد معتمدی تاکید کرد: تلاش ما دستیابی به دانشگاه نسل سوم است و درصددیم ارتباط قوی تر با بخش صنعت و خدمات داشته باشیم و تبلور آن را می توان در افزایش قراردادهای صنعتی که ۲.۵ برابر شده دید.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در هر دانشکده در حال ایجاد یک مرکز کارآفرینی هستیم و در حوزه های آموزش و پژوهش فعالیت داشته و سعی داریم قراردادهای صنعتی را افزایش دهیم.

معتمدی  با اشاره به اینکه در برخی از مواقع  کارها شروع شده اما مشاهده می شود که اثربخشی لازم را ندارند یا بر روی کاغذ باقی مانده و اجرایی نمی شوند.

وی  خاطرنشان کرد: قراردادهای ما صرفا تحقیقاتی نیستند و از ابتدا تا انتها ما درگیر آن هستیم، با وزارت نفت ۳ قرارداد در حوزه نفتی دارخوین داشته و در ۶ تا ۷ حوزه نفتی دیگر فعال هستیم.

خداد  خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز در این مراسم با تاکید بر نقش آموزش، پژوهش، فناوری، کارآفرینی و افزایش بهره وری ، گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) یک سازمان توسعه ای است و یکی از استراتژی های ما استفاده از دانش روز، فناوری و بومی سازی است .

وی  افزود: در حوزه معدن و صنایع معدنی به لحاظ تکنولوژیکی پیشرفت داشته ایم به طوری که هم اکنون با بهره گیری از تکنولوژی بومی «پِرد»  در فولاد سازی سالانه ۲۵ میلیون تن فولاد تولید می کنیم.

غریب پور با بیان این نکته که در بخش فولاد هر تن تولید فولاد ۱۰۰ دلار واردات دارد ، گفت: ما درصددیم تا با کاهش این عدد مثلا تا ۱۰ دلار به آنها جوایز مالیاتی بدهیم تا انگیزه ای برای کارآفرینی باشد. 

وی تصریح کرد: : مهمترین بحث عدالت، تولید و اشتغال است و با امضای این تفاهم نامه بدنبال بسط و گسترش آن هستیم.

رییس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: تمایل داریم در حوزه زغال سنگ از ظرفیت ها استفاده شود، سال گذشته ۹.3 میلیارد دلار صادرات بخش معدن و صنایع معدنی بود و ۲ میلیارد دلار پروژه افتتاح کردیم و در تلاشیم تا امسال ۳ میلیارد دلار پروژه افتتاح شود و بزودی افتتاح فولاد بافت و شمش آلومینیوم جاجرم را خواهیم داشت.

 به گفته وی، در راستای رونق تولید ، توسعه معادن کوچک از جمله برنامه های ایمیدرو است به گونه ای که را امسال فراخوان ۱۰۰ طرح تحقیقاتی را داریم.

غریب پور افزود: دانشگاه امیرکبیر می تواند حلقه اتصال بین دانشگاه های داخلی و بین المللی باشد تا از این ظرفیت ها استفاده کنیم و امیدواریم خروجی تفاهم نامه امروز بین ایمیدرو و دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا آخر خرداد چند قرارداد باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید