نرخ اجاره نشینی در محله طرشت در سایت دیوار

کدخبر: ۲۸۲۲۹۱
قدمت اینجا به دوران سلجوقیان بازمی‌گردد. در آن زمان روستایی قدیمی وجود داشت به نام درشت یا دوریست. در این روستا، طغرل بک سلجوقی فوت کرده و زمانی طولانی توتستانی عظیم بود. وسعت آن به کوچکی امروز نبود اما حالا هم یکی از محله‌های قدیمی، اصیل و در عین حال بزرگ پایتخت به شمار می‌رود.
نرخ اجاره نشینی در محله طرشت در سایت دیوار

احتمالا حدس زده‌اید از کجا حرف می‌زنیم؛ محله طرشت. این محله در حال حاضر جزو منطقه 2 شهرداری تهران است. در قسمت شمالی و جنوبی آن بزرگراه شیخ فضل الله نوری و میدان آزادی قرار گرفته‌اند. شرق و غرب طرشت را نیز به ترتیب بلوار شهید تیموری و بزرگراه محمد علی جناح احاطه کرده‌اند.

طرشت کنونی، همچنان بافت قدیمی دارد اما همزمان با طرح نوسازی محلات، بخش‌های مختلفی از این محدوده با این طرح همراه شدند. در کنار این‌ها، مجاورت با محله صادقیه، خیابان آزادی، ستارخان و ...طرشت را در موقعیتی استراتژیک قرار داد. علاوه بر این‌ها، در داخل محله نیز امکانات بسیاری وجود دارد.

دسترسی

همانطور که گفتیم، محله طرشت از نظر موقعیت مکانی و جغرافیایی فوق العاده است. در یک طرف آن بزرگراه محمد علی جناح، میدان آزادی و در سوی دیگر ستارخان و توحید دیده می‌شود. همه این‌ها به اتوبان‌ها و بزرگراه‌های اصلی شهر مثل حکیم، همت، چمران، یادگار امام و... نیز راه دارند.

از نظر دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی، باید به وجود ایستگاه مترو طرشت، صادقیه، تاکسی‌های میدان صادقیه و پل ستارخان، اتوبوس‌های هفت تیر-صادقیه و ... اشاره کرد. همچنین در قسمت جنوبی این محله میدان آزادی قرار دارد که به اقصی نقاط شهر، تاکسی و اتوبوس دارد.

امکانات رفاهی

همانطور که گفته شد، طرشت در قدیم الایام توتستان بود و باغ‌های بی‌شماری داشت که همچنان تعدادی از آن‌ها در محله به چشم می‌خورد. بنابراین این منطقه به یمن این باغ‌ها آب و هوای خوبی دارد.

طرشت دیگر هیچ‌گاه محله شلوغی نبوده، بر خلاف همسایگان شمالی و جنوبی‌اش. همچنین اینجا علاوه بر اینکه از تجهیزات تجاری و رفاهی صادقیه و ستارخان بهره می‌برد، سرای محله‌ای دارد که تا اندازه زیادی نیازهای اهالی را برطرف می‌کند.

از سوی دیگر وجود مجتمع ورزشی طرشت، مجتمع ورزشی الزهرا، استخر نیل و ... از دیگر امکانات محله محسوب می‌شود. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین دیزی‌سراهای ایران، دیزی سرای ناصرخان نیز در این محله قرار گرفته است.

اگر نرفته‌اید؛ توصیه می‌کنیم برای یک بار هم که شده امتحان کنید. همه این‌ها به علاوه ایمنی و دنج بودن، باعث شده رهن و اجاره آپارتمان در طرشت به خصوص در سال‌های اخیر رونق خوبی بگیرد.

با وجود همه برتری‌های محله طرشت، اجاره‌نشینی در این محله با بودجه‌ای مناسب امکان‌پذیر است؛ کافی است به آگهی‌های سایت دیوار نگاهی بیاندازید.

به عنوان مثال در این سایت آپارتمانی 120 متری و دو خوابه با 20 سال سن ساخت، با پارکینگ و انباری و واقع در طبقه دوم آپارتمانی 4 طبقه با 30 میلیون تومان رهن و ماهیانه دو میلیون و 500 هزار تومان اجاره آگهی شده است. قیمت اجاره آپارتمان نوساز در طرشت نیز با این وجود چندان بالا نیست.

مثلا در دیوار یک واحد 70 متری و نوساز با فاصله چند دقیقه‌ای از مترو 65 میلیون تومان ودیعه و ماهیانه یک میلیون و 900 هزار تومان اجاره می‌خواهد.

منبع :‌ ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید