رییس صندوق نوآوری و شکوفایی:

قطار علم و فناوری کشور متوقف نمی‌شود

کدخبر: ۲۸۴۹۴۱
گروه بنگاه‌ها: رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: قطار علم و فناوری کشور در حال حرکت است و نمی‌توان آن را به این دلیل که هنوز برخی زیرساخت‌های آن تکمیل نشده، متوقف کرد.
قطار علم و فناوری کشور متوقف نمی‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، علی وحدت در سی و نهمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و اکثریت اعضا برگزار شد، با بیان اینکه بحث تامین مالی حوزه‌های علم و فناوری از طریق صندوق های پژوهش و فناوری یکی از مهمترین مولفه‌های اکوسیستم فناوری و نوآوری محسوب می‌شود، گفت: این حوزه اگرچه کم‌تجربه است، اما در همین زمان کوتاه نیز عملکردهای کمی و کیفی مناسبی داشته است؛ تحولی که صندوق‌های پژوهش و فناوری با سرمایه های اندک خود در حوزه های تکنولوژی ایجاد کردند، قابل انکار نیست.

دبیر کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری با تاکید بر اینکه قطار علم و فناوری کشور در حال حرکت است و نمی‌توان آن را به این دلیل که هنوز برخی زیرساخت‌های آن تکمیل نشده، متوقف کرد، گفت: بخشی از مسئولیت اجتماعی ما در توسعه این اکوسیستم نهفته است. هرچند که تمام تلاش ما بر آن است که همزمان با حرکت این قطار، نگرانی‌ها را رفع و وضعیت آن را سامان ببخشیم.

وحدت از همه مسئولان و دست‌اندرکاران اکوسیستم نوآوری و فناوری خواست که به صورت دردمندانه و مسئولانه وارد این حوزه شده و به آن کمک کنند.

وی افزود: در صندوق نوآوری و شکوفایی، از اواخر سال گذشته ظرفیت‌های جدی برای نقش آفرینی صندوق‌های پژوهش و فناوری در کشور ایجاد شد که آثار و برکات آن را در سال جاری به طور خاص در حوزه علم و فناوری شاهد خواهیم بود.

وحدت در پایان با اشاره به دغدغه رئیس جمهوری در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و حوزه‌های علم و فناوری گفت: پس از ورود بنده به صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از دغدغه‌ها و تاکیدات آقای رئیس جمهور به بنده این بود که مشکلات این قشر پرفعالیت را رفع کنیم تا ضمن ایجاد حس رضایت، ارزش‌افزوده جدی برای کشور حاصل شود.

بر اساس این گزارش، در سی و نهمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری با موافقت اکثریت اعضا مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری تلاشگران اقتصاد پایدار و دستور العمل اجرایی اعطا، لغو مجوز، هدایت و نظارت بر فعالیت‌های صندوق های پژوهش و فناوری به تصویب رسید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید