دو خبر از مجامع پگاه آذربایجان شرقی و پگاه گلپایگان

کدخبر: ۲۸۵۱۳۹
گروه بنگاه‌ها: مجامع عادی سالانه پگاه آذربایجان شرقی و پگاه گلپایگان به منظور بررسی و تصویب صورت‌های مالی سال مالی منتهی به اسفند 97 این شرکت‌ها برگزار شد.
دو خبر از مجامع پگاه آذربایجان شرقی و پگاه گلپایگان

به گزارش اقتصاد نیوز، با تصویب صورت‌های مالی سال 1397 شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی در  مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام، مبلغ 48 میلیارد ریال ( به ازای هر سهم 240 ریال ) سود نقدی بین سهامداران حقوقی و حقیقی تقسیم شد.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی با ارائه گزارش عملکرد مجموعه، گفت: شرکت در سال 97 توانسته میزان 147 هزار تن شیرخام دریافت و 82 هزار تن انواع شیر و فرآورده‌های لبنی سالم و با کیفیت را به منظور ارتقاء سلامت جامعه ایرانی تولید و روانه بازار مصرف کند.

وی از مهمترین اقدامات انجام شده در سال گذشته به  نصب و راه اندازی دستگاه چرن کانتینیوز برای تولید کره فله داخلی و بسته بندی، راه اندازی خط تولید شیر ESL ، بهبود GMP، توسعه سکوهای جمع آوری شیر، بهبود کیفیت محصولات از طریق تغییر در فرمولاسیون، بهبود راندمان و ضرایب شیر مصرفی تولید محصولات، ساخت قطعات فنی وارداتی در شرکت و یا با همکاری شرکت های داخلی در راستای برطرف کردن مشکل تأمین قطعات خارجی و همچنین کاهش هزینه آزمایشگاه‌ها اشاره کرد.

مدیرعامل پگاه آذربایجان شرقی همچنین  تولید پودرهای نیمه آماده، پنیرهای جدید و ماست سنتی، مانیتورینگ کارخانه پاستوریزه، راه اندازی خط سوم CIP سالن پاستوریزه، تولید کره در انواع بسته بندی مصرف خانوار، تداوم عملیات بهسازی سالن ها و خطوط تولید، به منظور ارتقا سطح GMP را نیز از برنامه های پیش روی این شرکت برای سال جدید عنوان کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در سال رونق تولید بتوانیم به اهداف و برنامه های پیش بینی شده دست یابیم .

در همین حال، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت شیرپاستوریزه پگاه گلپایگان با حضور مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران، معاون هلدینگ صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره شرکت، حسابرس مستقل، مدیرامور مالی شرکت صنایع شیرایران، مدیر بودجه و برنامه ریزی شرکت صنایع شیر ایران، نماینده بورس و برگزار شد.

در این مجمع گرجی مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت هیات مدیره و عملکرد شرکت را به مجمع ارایه کرد. گرجی درخصوص عملکرد پگاه گلپایگان گفت: در سال ۹۷ به توجه به شرایط اقتصادی شاهد رشد معقولی در خصوص سود شرکت در مقایسه با سال مالی ۹۶ بودیم.

وی با اشاره به رشد سود شرکت در سال ۹۷ تصریح کرد: سود قبل از مالیات شرکت در سال ۹۶ معادل 245 میلیارد و 963 میلیون ریال بود که با اجرای برنامه های از پیش تعیین شده و تمهیدات صورت‌گرفته این مبلغ در سال ۹۷ به 256 میلیارد و 783 میلیون رسید. وی افزود : تمام سعی  ما این است که امسال هم با پتانسیلی که از این شرکت می شناسیم بتوانیم مطابق برنامه ها و اهداف برنامه ریزی شده پیش برویم و رضایت سهامداران را جلب کنیم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید