امضای قرارداد تعمیر اساس لوکوموتیوهای باری

کدخبر: ۲۸۹۲۲۷
اقتصادنیوز؛ قرارداد تعمیر اساسی لوکوموتیوهای باری خطوط اصلی بین شرکت ناوگان ریل الوند نیرو (مالک خصوصی لوکوموتیو) و یکی از شرکتهای تحت پوشش واگن پارس( احیا صنعت ادوات) امضا شد.
امضای قرارداد تعمیر اساس لوکوموتیوهای باری

ابراهیم پاشنا، مدیر عامل شرکت ناوگان ریل الوند نیرو در باره این قرارداد به اقتصادنیوز گفت: در این پروژه قرار است تعمیرات اساسی10 دستگاه لوکوموتیو شرکت انجام شود ولی به دلیل اینکه این تعمیرات به سرمایه درگردش بالایی نیاز دارد پیمانکار قرار است در فازهای 2 دستگاه لوکوموتیوها را بازسازی و تحویل دهد که با امضای این قرارداد عملیات بازسازی 2 دستگاه لوکوموتیو آغاز می‌شود.

وی افزود: قبلا هم با شرکت احیا صنعت برای موضوع بازسازی ناوگان همکاری داشتیم ولی این دفعه موضوع تعمیرات اساسی بوده که شامل موتور، بوژی، ژنراتور، تراکشن ها، رنگ ،بدنه و شاسی و تغویض سیستم کنترل است. قرارداد ما مدت دار است و قرار است بازسازی 2 دستگاه لوکوموتیو در مدت 4 ماه انجام شود.

محمد رضا شاهرخی، مدیر عامل شرکت احیا صنعت ادوات  که از یر مجموعه های شرکت واگن پارس مجری پروژه های تعمیرات ادوات ریلی بوده نیز درباره این قرارداد گفت: یکی از مشکلاتی که به علت تحریم ها در صنعت حمل و نقل ریلی وجود دارد، بحث تامین قطعات مورد نیاز لوکوموتیو است. در این بخش برای استفاده از حداکثر ظرفیت داخلی و خدمات رسانی بیشتر، تصمیم گرفتیم قرارداد بازسازی تعداد 10 دستگاه لوکوموتیو را با شرکت الوند نیرو منعقد کنیم.

وی افزود: در حال حاضر قیمت لوکوموتیوهای چینی حدود 5/1 میلیون یورو و مشابه اروپایی آن حدود 5/3 میلیون یورو قیمت دارد همچنین قیمت لوکوموتیوهای دست دوم در حال حاضر حدود  800هزار یورور است. در همین شرایط بخشی از لوکوموتیوها بنا به دلایلی خوابیده و دارای نقص فنی بوده و احتیاج به بازسازی و تعمیرات اساسی دارند. با توجه به گران بودن لوکوموتیوها با یک دهم قیمت لوکوموتیوهای دست دوم، شروع به بازسازی لوکوموتیوهای دارای نقص فنی کره و آنها را قابل استفاده و آماده سیر در شبکه ریلی کشور می‌کنیم.

و با همکاری مالکان لوکوموتیو اقدام به بازسازیو نوسازی لوکوموتیوهای سرد و در سیر قرار دادن انها کردیم. با یک دهم قیمت لوکوموتیوهای دست دوم، شروه به بازسازی  لوکوموتیوهای سرد کردیم و آنها را قابل استفاده کنیم. در این شرایط این اقدام کمک بزرگی به اقتصاد کشور و صرفه جویی ارزی است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید