ورود به بازارهای آفریقا با توسعه روابط منطقه آزاد ماکو و غنا

کدخبر: ۲۹۴۱۲۸
اقتصادنیوز: معاون توسعه تجارت بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در پی سفر اخیر مسئولان ارشد مناطق آزاد کشور غنا به ایران، پیش نویس تفاهم نامه همکاری تجاری و گردشگری بین منطقه آزاد ماکو و غنا آماده و امضا می شود.
ورود به بازارهای آفریقا با توسعه روابط منطقه آزاد ماکو و غنا

به گزارش اقتصادنیوز، مهدی خلف خانی با اشاره به اینکه طبق ارزیابی ها انجام شده منطقه آزاد ماکو با صرفه ترین، بهترین و نزدیک ترین منطقه آزاد برای دسترسی به بازارهای آفریقایی و بالعکس است افزود:‌ در نشست اخیر که قائم مقام سازمان منطقه آزاد ماکو حضور داشت مسئولین ارشد مناطق آزاد دو طرف ایران و غنا متقاعد شدند که درب جدیدی از ماکو برای مبادلات تجاری با غنا  می توان باز شود. 

وی، منطقه آزاد ماکو را به عنوان بندر خشک و حلقه اتصال کشورهای حوزه دریای سیاه و قفقاز با آفریقا برشمرد و اظهار داشت: با توجه به تفاهم نامه هایی که با مناطق آزاد مرسین و ترابزون داریم دسترسی به دریای آزاد از این طریق امکان پذیر است و ماکو می تواند به عنوان هاب توزیع و حلقه اتصال کشورهای حوزه منطقه حتی کشورهای حوزه خلیج فارس نقش مهمی ایفا کند. 

خلف خانی ادامه داد: آفریقا بازار خوبی برای محصولات تولیدی کشور  بخصوص منطقه آزاد ماکو دارد و حضور ما در بازارهای آفریقا در شرایط فعلی تحریم ها می تواند به اقتصاد کشور کمک شایانی کند. 

وی با اعلام اینکه از مقامات جمهوری غتا برای حضور در ماکو و عقد تفاهم نامه  دعوت به عمل آمده است گفت: مبادلات تجاری در قالب تهاتر و معاملات پایاپای و بازاریابی محصولات دوطرف  با برگزاری نمایشگاه و همایش های مشترک و همچنین توسعه گردشگری  از اهداف این تفاهم نامه است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید