مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) خبر داد:

افتتاح ایستگاه های بسیج و محمدیه از خط ۷ مترو تهران طی چند روز آینده

کدخبر: ۲۹۴۴۸۴
اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) از افتتاح ۲ ایستگاه در بخش شرقی خط ۷ متروی تهران طی چند روز آینده خبر داد و گفت: حدفاصل ایستگاه مهدیه تا ایستگاه بسیج به طول ۸.۵ کیلومتر وارد مدار بهره برداری می‌شود.
افتتاح ایستگاه های بسیج و محمدیه  از خط ۷ مترو تهران طی چند روز آینده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام با اشاره به افتتاح دو ایستگاه بخش شرقی خط ۷ متروی تهران، گفت:  بخش ساختمانی و تجهیزاتی مورد نیاز برای بهره برداری این دو ایستگاه بیش از 99 درصد پیشرفت دارد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در خصوص  مشخصه ایستگاه میدان محمدیه، گفت: ایستگاه میدان محمدیه واقع در منطقه 12 تهران؛ یک ایستگاه تقاطعی است که ایستگاه خط ۱ آن سال 80 13 افتتاح شده و  به زودی ایستگاه خط ۷ نیز وارد مدار بهره برداری می شود.

امام با اشاره به اینکه روش اجرای این ایستگاه به صورت زیرزمینی بوده است،افزود:زیر بنای این ایستگاه بیش از 15 هزار متر مربع و طول سکوی  آن حدود 160متر است.

وی  با اشاره به اینکه مسافران از طریق این ایستگاه ؛به خط 7 و در نتیجه خطوط دیگر دسترسی خواهند داشت،افزود: ایستگاه محمدیه دارای 16 پله برقی است که 8 پله برقی آن نصب شده و 8 پله برقی دیگر نیز به زودی نصب خواهد شد.

وی در ادامه  با اشاره به اینکه ایستگاه بسیج واقع در منطقه 14 تهران دارای دو ورودی است که ورودی شمالی آن در حال تکمیل شدن است، تصریح کرد: این ایستگاه با 6 دستگاه پله‌برقی و رفع نواقص ایمنی به زودی به بهره برداری می رسد.

به گفته مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)، این ایستگاه در تقاطع بزرگراه شهید محلاتی و بسیج واقع شده و با راه‌اندازی این ایستگاه، شهروندان به ایستگاه‌های اتوبوس BRT  پایانه خاوران و علم و صنعت دسترسی خواهند داشت.

وی ادامه داد: بخش تجهیزاتی این دو ایستگاه شامل دو عدد پست برق، سیگنالینگ (سیستم کنترل اتوماتیک قطار)، سیستم تهویه و مخابرات و کابل کشی نیز تکمیل شده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، با اشاره به اینکه ایستگاه بسیج بیش از  12 هزار مترمربع زیربنا دارد؛بیان داشت: روش اجرای این ایستگاه به صورت ترانشه باز بوده و طول سکوی این ایستگاه 160 متر است .

امام با اشاره به اینکه برای بازگشایی ایستگاه‌های بسیج و محمدیه نیاز به ایمن‌سازی و آماده‌سازی ایستگاه‌های بخش میانی شامل ایستگاه مولوی،قیام،17 شهریور،شهید محلاتی و آهنگ بود، گفت: این ایستگاه ها؛ ایستگاه های عبوری به شمار می آیند که با تامین منابع مالی طی ماه های آینده به بهره برداری خواهند رسید.

مسیر خط ۷ مترو تهران از حدفاصل شهرک امیرالمومنین تا میدان کتاب (شمال غرب تهران) به طول حدود ۲۷ کیلومتر با ۲۲ ایستگاه است.

گفتنی است بهره برداری از بخش میانی این خط( از ایستگاه شهید نواب صفوی تا ایستگاه مهدیه )در تیرماه سال 1397 و بخش شمالی آن (از ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس تا میدان صنعت) در اسفندماه  سال  1397 انجام شد و در حال حاضر ۱۴ کیلومتر با ۸ ایستگاه در حال خدمات رسانی به شهروندان است که با افتتاح و بهره برداری بخش شرقی این خط؛ مجموع طول خط به 22 کیلومتر و تعداد ایستگاه ها به 10 ایستگاه افزایش می یابد.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید