مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:

متخلفین را راه نمی‌دهیم

کدخبر: ۲۹۸۱۶۰
گروه بنگاه ها – لیلا اکبرپور : غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش پس از برگزاری اولین جشن "شب گرم سینمای ایران " که هفته گذشته درجزیره کیش برگزارشد ، به دنیای اقتصاد گفت: کیش این ظرفیت را دارد تا مانند "کن" دارای جشنواره ای اختصاصی باشد و محصولات سینمایی از داخل سرزمین اصلی و سایر کشورها دراین جشنواره نمایش داده شوند.
متخلفین را راه نمی‌دهیم

به گزارش اقتصادنیوز؛ مظفری با یان اینکه جشنواره فیلم کیش می تواند ویترین فیلم‌های مهم باشد، گفت: جشنواره کن از سال 1939 تا کنون ، هرساله به مدت ده روز میزبان سینماگران جهان و محلی برای پیش‌نمایش فیلم‌های جدید از تمامی ژانرهاست .

مظفری با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد کیش تلاش دارد تا ظرف سال های آینده ۷ مرکز فرهنگی هنری و موزه را در جزیره تاسیس نماید ، پیشنهاد کرد : دبیرخانه دائمی جشنواره های خاص  در کیش راه اندازی شود.

او مراسم فرش قرمز هنرمندان ایرانی در جزیره کیش را رویدادی مهم خواند و گفت: جشنواره فیلم سینماتورز که با حضور برخی از هنرمندان سینمای ایران در جزیره کیش برگزار شد ضمن تقدیر از فیلمهای منتخب اکران نود و هفت در حوزه گردشگری و بازنمایی زیبایی های طبیعی و شهری ایران، از سه چهره‌ی ماندگار سینمای ایران علی نصیریان ،رضا کیانیان به دلیل پیشتازی در فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و محمود کلاری به سبب ثبت قاب‌های ماندگار از جلوه‌های بصری ایران تجلیل ویژه به عمل آمد .

مظفری با بیان اینکه این مراسم با سرمایه گذاری بخش خصوصی  درجزیره کیش برگزارشد ، گفت: این جشن ، جامه عمل پوشاندن به تکریم واقعی از سرمایه های فرهنگی کشور بود.

وی افزود: سازمان منطقه ازاد کیش امیدواراست با حضور این هنرمندان، جزیره تبدیل به منطقه‌ای برای صدور هنر به دنیا شود.

مظفری گفت : ایرانیان هنرمندان خود را دوست دارند . به جای آنکه ازهنرمندان ما درغربت تقدیرشود ، چرا برای تقدیر از این قشر فرهنگی  مراسم های خاص در جزیره کیش برگزار نشود ؟

او با بیان اینکه منطقه ازاد کیش دارای ویژگی های خاص جغذافیایی است ، گفت: این جزیره منطقه ای بکر برای ساخت و پخش فیلم های مستند با موضوعات زیست محیطی است .

او با اشاره به فیلم زادبوم ساخته ابوالحسن داوودی که درآن به بازگشت لاک پشت ها بعد از سی سال به جزیره قشم اشاره شده بود ، گفت: جزیره کیش می تواند بهترین منطقه برای مطالعات زیست محیطی و ساخت فیلم های مستند و همچنین محیطی آرام برای به تصویرکشیدن فیلمنامه های زیبا باشد.  

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درپاسخ به پرسش دنیای اقتصاد مبنی براینکه " برای دست اندرکاران سینما و تلویزیون که معمولا جزیره کیش را نقطه ای امن برای فرار متخلفین به تصویر می کشند ، چه پیامی دارید ؟ متذکر شد: متخلفین را به کیش راه نمی دهیم.

مظفری ادامه داد: کیش ، جزیره ای با وضعیت مطلوب ، زیبا و بکر که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری به شمار می آید. امیدوارم سازندگان فیلم ها و سریال ها درساخت مجموعه های خود به این همه زیبایی توجه داشته باشند و همان چهره واقعی کیش به تصویر کشیده شود.

مظفری در خاتمه یادآورشد: تمام کسانی که به جزیره کیش می آیند از بهترین ها هستند، از هرقشری که باشند، بهترین ها هستند.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید