برگزاری جشنواره‌ای با ۱۰۰ غذای متنوع محلی در منطقه آزاد چابهار

کدخبر: ۲۹۹۵۴۹
گروه بنگاه ها- جشنواره غذا با بیش از ۱۰۰ نوع غذای متفاوت شامل غذاهای سنتی و محلی، مدرن، انواع پیش غذاها و دسرهای خوشمزه همزمان با فصل مونسون در منطقه آزاد چابهار برگزار و غذاهای برتر توسط داوران معرفی شد.
برگزاری جشنواره‌ای با ۱۰۰ غذای متنوع محلی در منطقه آزاد چابهار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار ، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزادچابهار اظهار داشت: همزمان با جشنواره مونسون جشنواره‌ غذاهای محلی با طعم متفاوت و خوشمزه برگزار که مورد استقبال واقع شد.

محمداکبر چاکرزهی افزود: این جشنواره غذا با شرکت بالغ بر ۶۰ نفر از رستوران‌ها، مراکز بوم‌گردی و پذیرایی، سرآشپزها و کدبانوهای شهرستان‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان و سایر شهرهای کشور در نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار محل برگزاری جشنوار مونسون برگزار شد.

وی بیان کرد: جشنواره مونسون در منطقه آزاد چابهار همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و هنری و برپایی نمایشگاه عرضه کالاهای متنوع از ۲۵ مردادماه آغاز شده و در شب‌های گذشته با استقبال خوب قشرهای مختلف مردم روبه‌رو شده است.

وی ادامه داد: همزمان با جشنواره تابستانی مونسون و نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات و هدایای استان‌های مختلف کشور در نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار، به‌طور مشترک روز فرهنگ و هنر شهرستان‌های نیکشهر، چابهار، کنارک، سراوان، قصرقند و سرباز نیز برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: امسال جشنواره مونسون متفاوت و همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار شد و مورد استقبال خوب علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر منطقه قرار گرفت.

چاکرزهی افزود: اجرای دهل و سرنا قصرقند رقص دو چاپی به‌عنوان هنر موسیقی بلوچ و اجرای سازهای سیستانی وسرحدی از جمله برنامه‌های شاد این رویداد فرهنگی هنری بود.

وی بیان کرد: آداب، رسوم و باور شهرستان نیکشهر با اجرای موسیقی پیرپتر، برنامه‌های شاد کمدی، اجرای مسابقه جذاب و هیجان‌انگیز برای خانواده‌ها، اجرای موسیقی سنتی و پاپ و تجلیل از پیشکسوتان هنری باهدف حمایت و پاس‌داشت از خدمات آنان نیز در طول این برنامه انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین همزمان با جشنواره تابستانی مونسون منطقه آزاد چابهار و نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و هدایای استان‌های مختلف کشور روز فرهنگ و هنر شهرستان سراوان و چابهار نیز برگزار شد.

عضو هیات مدیره منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: این برنامه فرهنگی و هنری با حضور هنرمندان انجمن‌های نمایش طنز، موسیقی محلی و پاپ و بانوان هنرمند سفالگر سفال کلپورگان به اجرا درآمد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید